Opvolger Alfa Romeo 166 voorlopig nog redelijk ver weg

Dat zei Marchionne tijdens een persconferentie waarin hij ook aankondigingen deed over SUV’s van de merken Maserati en Alfa Romeo.

Marchionne zou dus niet tevreden zijn geweest over de stijl van de voorstellen en vindt de tijd nog lang niet rijp om een dergelijk model het groene licht te geven. Voor 2014 zal er dus zeker nog geen sprake zijn van een Alfa Romeo met dezelfde afmetingen als de toekomstige E segment Lancia en Maserati. De productie van dit model zou tegen 2013 van start gaan in de Chrysler-fabriek te Ohio, maar de start van het project is nu maximaal een klein jaar uitgesteld.

Het gerucht over onzekerheid rond de exacte invulling voor een open meer gelimiteerde Alfa Romeo (Spider), doen in de VS ook nog steeds de ronde. Deze auto zou naast de Challenger in Canada in productie gaan of in Italië. Laten we hopen dat dit pure tactiek is en dat Marchionne’s terughoudende houding rond Alfa Romeo, meer met een rookgordijn te maken heeft dan met daadwerkelijke twijfels over de schaal en kansen waarmee het merk de toekomst tegemoet kan treden. De introductie in de VS lijkt tot nu toe immers niet van een geringe schaal te zullen zijn. In het industriële plan voor 2011-2014, staat niets over het hoogste segment op een SUV na. Wat er dus ook gaat gebeuren, het blijft een groot geheim totdat alles in werking is gesteld.

37 gedachten over “Opvolger Alfa Romeo 166 voorlopig nog redelijk ver weg

  • 10 november 2010 om 13:58
    Permalink

    Als ik nog 4 jaar met de 166 door zou moeten rijden staat er tegen die tijd ruim 250.000 km op de teller, en dat vind ik meer iets voor een taxi. Ik moet dus nu serieus op zoek naar een alternatief voor Alfa:-(

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 15:11
    Permalink

    duetto, als je een 166 JTD hebt kan dat makkelijk, die motoren draaien hun hand niet om voor 3 ton, ook met een V6 is dat niet moeilijk.

    Qua alternatief, gewoon doorsparen voor de e-segment maserati, de auto die eigenlijk de 169 had moeten zijn.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 15:16
    Permalink

    Jammer want wat ziet die auto er fantastisch uit op die foto. Ik rij nu zelf ook een 166 en vind het erg jammer dat er geen opvolger is. Hopelijk komt die sneller dan verwacht maar ik vrees met grote vrees dat het weer lekker Iatliaans lang op zich laat wachten. Wat betreft de modellen opvolging hebben ze het totaal niet begrepen.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 15:32
    Permalink

    …Wat betreft de modelopvolging hebben ze een grote doorstart moeten maken die tussen volgend jaar en 2014 z’n voltooiing zal naderen.

    Waarom begrijpen sommige mensen nooit dat Fiat een scharminkel was geworden (waardoor we nu al 15 jaar wat magere tijden beleven) met teveel merken binnenboord en dat er eindelijk iemand is die een prachtig voorstel heeft gedaan; “Goh laten er we eens wat groots mee doen zodat het ook daadwerkelijk zin heeft. We hebben maar een kans om het goed te doen dat wel… Wie wil? Ok daar gaan we dan..”

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 16:01
    Permalink

    @duetto:

    De 159 is toch niet zoveel kleiner dan de 166? Prima alternatief toch? Dan met die heerlijke 1750TB, of diesel natuurlijk. Gewoon doorrijden is economisch gezien ook nog niet zo gek, de grootste afschrijving is al geweest! We weten allemaal hoe het met de restwaarde van de 166 zit. Alleen onderhoud wordt natuurlijk wat meer.
    Dus: Doorrijden of: Een 159, nieuw danwel gebruikt, een jaartje of twee oud. Dat is prijstechnisch interessant, bijbetaling dan dus ook. En die dan weer inruilen op de “169” die natuurlijk Grandeberlina of zo gaat heten…

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 16:29
    Permalink

    Mmm jammer foto hier boven mogen ze van mij zo in productie nemen. Ik krijg wel eens het idee dat Marchionne de schuld van het falen van de 159 bij het ontwerp legt. Of hij daarmee duit op alles binnen de jas of juist de jas weet ik niet, gezien de huidige ontwerp richting vrees ik het laatste terwijl dat juist de enige echte kracht is van de 159. Zijn looks en ja zijn algehele rijeigenschappen zoals dat hoort daarbij mist hij alleen lichtvoetigheid die de 156 wel had. Terwijl de zware basis en fout/gebrek (aan) motoren bij introductie het grootste punt zijn waardoor deze niet verkoopt. Als er een Alfa is die beter verdient is het wel de 159 en de ter zielen gegane spider/brera. Dan kan men wel roepen ja maar er is nu een 1750TBI en een 2.0 JTDm maar die zijn er tekort en bedient niet de instap markt en ja er komt een ook nog een 2.0 140PK. Maar met de 156 schoten ze in de roos en met de 159 hebben ze zwaar de boot gemist om die mensen weer uit de A4, Passat, 3-serie, c-klasse, mondeo etc. te krijgen zal men veel meer moeten bieden. Dus de 1.4 fire motoren de 1.6 jtdm een 2.0 JTDM biturbo de 235PK 1750MA en natuurlijk als kers op de taart een Alfa waardige V6 met prestaties. En ja die motoren gaan wellicht komen maar tot dus ver niet in de 159. Verder missen ze nu al jaren de 166 klanten als die straks allemaal hun 166 tergrave hebben gebracht willen ze wat anders en zitten ze als ze dat al niet zitten bij de concurrent. En probeer die daar maar weer eens uit te krijgen. En het is al lastig de huidige klanten vast te houden. Alfa en Lancia draaien slecht omdat ze geen compleet aanbod hebben en wat ze aanbieden is te beperkt plannen zat voor later maar daar verkoop je nu niks mee. Alles wat je nu Nee verkoopt komt niet automatisch over een paar jaar weer kijken en kommen pas misschien weer terug als ze uitgekeken zijn op het alternatief wat ze hebben gekozen. 1 van de redenen waarom er helaas nu geen tweede Alfa voor de deur staat naast de 159. Gelukkig heeft de buurman weer een oude liefde (147) voor de deur staan. Dat siert de straat dan weer een beetje op :).

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 17:17
    Permalink

    @AutoEdizione: Sommige mensen snappen dat niet omdat alles wordt afgewogen tegen hetgeen de concurrentie te bieden heeft. Je kan natuurlijk je hoofd in het zand stoppen en accepteren wat Alfa en Lancia te bieden hebben maar dat is niet objectief.

    Dat Fiat een scharminkel was ; daar hebben de consumenten natuurlijk niets mee te maken. Het feit ligt er en er wordt vrolijk geshopt bij andere fabrikanten. Het gevolg is een Alfa Romeo wat een dodelijk assortiment heeft en een Lancia wat ooit 1 van de mooiste fabrikanten was welke nu al enige tijd geleden gestorven is. Er zijn concurrenten met minder historie die wel gewoon goed verkopen en een normaal verloop in hun modellen hebben. Bij Alfa moet je altijd maar afwachten wanneer een volgend model komt. Ze laten eerst een model doodbloeden waardoor de koper naar een ander merk gaat uitkijken en dan komen ze na jaren pas met een opvolger.

    Je kan mij best op de toekomst gaan wijzen maar dat moet ook nog maar bewezen worden. Voor Alfa geloof ik dat misschien nog wel ( met eventueel een overname ) maar voor Lancia zie ik geen toekomst meer met slappe aftreksels van Amerikaanse auto`s.

    Dit is wat ik zie en begrijp. De slechte bedrijfsresultaten van Fiat zijn hun eigen verantwoording. Dat ze er nu het beste van maken snap ik maar doe dan boter bij de vis en niet zo halfomslachtig met wel of niet een opvolger voor de 166, de Brera / GTV enz. Zie je dat ook bij bijvoorbeeld BMW, Mercedes of VAG ? Nee, en zij zijn succesvol, ra ra waar dat aan ligt ?

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 17:29
    Permalink

    Klopt allemaal (behalve dat laatste dan want het slaat als een tang op een varken om succesvolle megaconcerns als Daimler en VAG te vergelijken met Fiat, Zij kunnen ontwikkelen wat ze willen). Maar dan zeg ik weer het is een feit dat deze glorieuze merken die je nu noemt bijna niets KUNNEN bieden…voorlopig. En over feiten kun je je hoofd breken, maar je kunt er ook niets a la minute aan veranderen. Ik vind het zelfs nog een wonder dat ondanks de fianciële megaverliezen modellen als de Lybra, Thesis, Stilo, Croma en 159 ontwikkeld konden worden.
    Feitelijk niets te klagen dus gezien de bizarre omstandigheden.

    Het is dus juist wel objectief en niet irreëel zoals het constant vergelijken met grote concurrenten.

    PS: het is een zegen voor Lancia dat eigenlijk al jaren geen toekomst heeft evenals Rover, Saab, en misschien zelfs Volvo. Binnenkort dus wel omdat het zich geen buil meer kan vallen. Wie is hier nou niet objectief?

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 18:34
    Permalink

    @autoedizione

    Ik kan je redenering goed volgen en ik weet ook wel dat we nu een massa interessante auto’s zullen krijgen die voorheen (pre-marchionne) niet mogelijk zouden geweest zijn.

    Wat mij en anderen stoort is dat er geen duidelijke modellenpolitiek wordt gevoerd, ook nu niet. Wat bekend is over nieuwe modellen verandert dan nog om de haverklap. De 169 was bijna klaar, maar dan weer niet. Uiteindelijk komt die er helemaal niet, want alles zal in en maseratijasje worden gestoken. Daarna is er weer wel sprake van een 169, maar wanneer weten we niet. Je zou voor minder de moed opgeven. Waarom geen vaste datum opgeven om zo toch enigszins aan klantenbinding te doen?

    Zelf zit ik met probleem dat mijn spider V6 12 jaar oud is. Er is niks meer, dus die blijft noodgedwongen in de collectie. De GT moet eind volgend jaar vervangen, maar een gelijkaardig model is er niet. Op zich geen probleem, een meer praktische station had ik ook al overwogen maar waarschijnlijk is eind volgend jaar er ook geen 159 (end of life) en ook geen giulia (wegens niet klaar). En sorry, die SUV-dingen zijn niet alfa en dus niks voor mij.

    Ik wil best geduld hebben, heb nooit met iets anders dan italiaanse auto’s gereden (buiten een paar leasingwagens), maar er zijn grenzen aan hoe FGA hun klanten op de proef stellen.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 18:51
    Permalink

    Dat klopt. Fiat heeft haar klanten vaak op de proef gesteld. Toch kan ik me ook goed voorstellen dat nu het voor het eerst eens echt iets wil gaan betekenen in de hogere segmenten (ondanks Thema, 164, Croma, Kappa, 166, Thesis, 159 nooit het geval geweest) dat het geen open kaart speelt wat de planning betreft (rookgordijn).

    Maar als Panda of Giulia inderdaad niet komen rond de data die men beloofde is er uiteraard alle reden om daar afkeurend en moedeloos van te worden.

    Een opvolger voor de 166 is eerlijk gezegd vanaf de komst van Marchionne in 2004 nooit echt exact vastgelegd. Ik herinner me nog hoe hij toen in een van z’n eerste interviews als CEO van Fiat zei dat men geduld zal moeten hebben wat betreft nieuwe grote Italiaanse auto’s. ‘Een fout als de Thesis zal de hele groep zich geen tweede keer kunnen permitteren.’ Zei hij toen en hij doelde op de uitvoering (marketing) en niet het idee.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 19:09
    Permalink

    @autoedizione

    Wat de thesis betreft, heeft hij natuurlijk wel gelijk. Een gemiste kans zoals zo dikwijls. We zullen maar vertrouwen op zijn kunde zeker? En weer wachten….

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 19:45
    Permalink

    Als ik het minimum inkomen heb moet ik heel goed bekijken hoe ik dat besteedt.heb ik ook nog schulden dan is de pot gauw leeg.
    FIAT heeft heel lang en een minimum inkomen en schulden gehad.
    Met dit in gedachten kun je begrijpen dat ze niet voor elk type auto een opvolger konden ontwikkelen. Ze waren al blij met de inbreng van GM en als resultaat een tank met het uiterlijk van een Alfa (159) en de motoren van een trabbant.
    probeer dat spook maar eens weg te krijgen, dat zal kosten.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 20:34
    Permalink

    @Wim: Net als jij heb ik ( ook op 2 gedwongen Duitse leaseauto`s na ) niet anders dan Italiaans gereden. Nu kom ik ook op een punt dat we volgend jaar een nieuwe leaseauto moeten nemen maar ja. Wat zal ik nemen ?

    De Guilietta spreekt mij niet aan en is te klein. Dan ben ik gelijk klaar en rest mij niets anders dan naar een concurrent te gaan kijken. Dat voelt toch een beetje vreemd en ongemakkelijk omdat Italiaans een op voorhand uitgesproken keuze was. Omdat Maserati ruim boven mijn budget valt zal ik voor het eerst in 21 jaar naar een ander merk moeten gaan zoeken. Waarschijnlijk wordt dit BMW, naar mijn mening het enige merk die een bepaalde verwantschap heeft met de kenmerken die Alfa vroeger had.

    Er wordt gezegd kijk naar de toekomst maar die toekomst is te onduidelijk en wordt ( net als jij zegt ) telkens weer gewijzigt. Tevens kijk ik naar de huidige designlijn en wordt daar niet echt warm van.

    Dat Fiat het slecht heeft gehad begrijp ik maar dat hebben ze grotendeels aan zich zelf te danken. Andere sterke merken zijn sterk geworden door een sterk beleid. Helaas kan je dit niet zeggen van Fiat met alle gevolgen vandien.

    Laten we zoals de eigenaar van deze mooie website hopen dat de toekomst heel fraai wordt maar nu eerst een keer zien en dan geloven. Helaas zal ik de komende 5 jaar eerst een leasecontract van een concurrerend merk moeten uitdienen tenzij de Guilia volgend jaar met een fantastisch design uitkomt. Dit dan wel op het moment dat ik mijn huidige auto moet inleveren. Maarja hoop doet leven.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 21:04
    Permalink

    Ferry ik deel wel je sentiment ‘eerst zien dan geloven’ wat betreft het aspect dat we met z’n allen al heel lang hopen en wachten omdat we weten hoe mooi het allemaal zou kunnen zijn….

    Daardoor heb je soms schoongenoeg van diverse kletspraatjes over wat er allemaal eventueel zal komen.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 21:22
    Permalink

    @duetto: Misschien hoef je niet al te lang te wachten. Eind volgend jaar is de Giulia waarschijnlijk klaar en die zal zeker een flink stuk groeien t.o.v. de 159. Die valt dan wel niet in het E-segment, maar de afmetingen komen daarmee ongeveer overeen met die van de 166.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 21:31
    Permalink

    @AutoEdizione: Nou laten we hopen dat alles op zijn pootjes terecht komt. Hopelijk zijn ze niet doof in Italie en gaan ze een rooskleurige toekomst tegemoet. Je zou toch zeggen dat alle benodigde voorwaarden in huis zijn maar nu nog de juiste beslissingen. Lijkt mij ook weleens een kwestie van gewoon lef tonen.

    Als het aan mij lag zou ik het design van de foto die bij dit artikel staat direct uitwerken. Een verkort / gemoderniseerd platform van de Quattroporte toepassen aangevuld met de moderne motoren die ze hebben. Dan zou toch binnen een jaar de nieuwe 166 er moeten staan.

    Tevens zou ik de verhuurde Ferrari motoren in de F1 direct de Alfa Romeo naam laten dragen. Volgens mij de goedkoopste manier voor Alfa om in de motorsport aanwezig te zijn.

    Soms lijkt het voor mij allemaal zo simpel maar bij een autofabrikant zal het vast allemaal lastiger zijn.

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 22:20
    Permalink

    @Ferry832: Een verkort Maserati M139 (QP) platform? De ‘169’ kan dan prijstechnisch nooit concurreren met auto’s als de 5-serie.

    Het is belangrijk dat zaken nu eens goed worden uitgevoerd. Natuurlijk kunnen ze een Chrysler LX platform pakken en daar een leuke Alfa Romeo koets op ontwerpen. Maar laten we het nu eens goed doen!

    Beantwoorden
  • 10 november 2010 om 22:28
    Permalink

    @Duetto,

    Gewoon door blijven rijden met de 166 zou ik zeggen. Zou geen reden kunnen bedenken waarom een eigenaar van een 166 zou willen uitkijken naar een ander model. Alles aan een auto is te vervangen. Zo heeft Sam van Lingen nog genoeg materiaal in huis om je 166 nog lang te kunnen laten rijden.

    Uitgekeken raken op een 166 kan toch zeker niet? 😉

    Beantwoorden
  • 11 november 2010 om 03:11
    Permalink

    De Lancia Delta, en dan zeker de executieve, is toch een veel mooier en stijlvoller alternatief dan zo een bmw?

    Beantwoorden
  • 11 november 2010 om 07:11
    Permalink

    @Giancarlo: Ja, de Lancia Delta. Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan en dat geeft te denken.

    Mijn laatst gekochte nieuwe Lancia was de Delta HF Turbo in 1994. Lancia had nog de mythe van de Delta integrale en de Thema 8.32 in zijn genen. Toen voor mij een bijzonder merk waar geen enkel ander merk aan kon tippen. Ik was verliefd op die Delta, diamand zwart, een antraciet alcantara Recaro interieur, 8 dashboard meters en een geknepen blok van de Integrale. Geen enkel ander merk straalde van binnen zo`n luxe gecombineerd met sportiviteit uit. In het donker als alle dashboard verlichting aan stond leek het wel een vliegtuig met al die meters en de climat control. Zelfs de verstelbaarheid van de luchtroosters was aangeduid met verlichting in de draaiknop. Voor mij een perfecte auto waar ik nog steeds vaak aan terug denk.

    In diverse autotesten kwam de Delta als overwinnaar uit en bij Autovisie stond de Delta steevast in hun persoonlijke top 10. Hoofdredacteur Ton Roks was gek op die auto toen en nog steeds heb ik de Autovisie`s van toen.

    Het huidige Lancia is geen schim meer van het Lancia van toen. Ik hou van sportieve auto`s en de huidige Lancia Delta is dat niet. Daarom voor mij geen nieuwe Lancia Delta.

    Beantwoorden
  • 11 november 2010 om 09:22
    Permalink

    @6C Jordy: Dat alles aan een 166 te vervangen is heb ik begin dit jaar al aan den lijve ondervonden, toen er na 100.000 km een nieuwe versnellingsbak in mocht:-( Het is een prachtige auto om te zien, het rijdt heel behoorlijk, is snel en zuinig (JTD), maar kwalitatief duidelijk van voor het 156-tijdperk. En verder wil ik net als elke Nederlander gewoon om de 4 jaar een andere auto;-)

    Beantwoorden
  • 11 november 2010 om 10:34
    Permalink

    Ik vind het een erg lauwe opmerking,
    de Delta rijd fantastisch en ik vraag mij ten zeerste af hoe het voor jou mogelijk is een duits ding te verkiezen bij zoiets moois en goeds als de Lancia Delta…

    Beantwoorden
  • 11 november 2010 om 11:22
    Permalink

    Vindt dat modeltje wat hierboven staat van de zijkant heel erg mooi !!!!!!!!!!

    Beantwoorden
  • 11 november 2010 om 18:27
    Permalink

    Doordat bij Alfa Romeo alles veel te lang duurt,verliezen ze op den duur heel veel trouwe rijders aan andere merken.
    Wat wil je? Je wil een nieuwe auto maar bij Alfa is niks nieuws en komt er voorlopig ook niks nieuws(en de 159 is zo langzamerhand ook gedateerd)
    Onder Volkswagen zou het veel beter gaan!!

    Beantwoorden
  • 12 november 2010 om 17:12
    Permalink

    Met Giugiaro (159) en Da Silva (156 en 147) en een enorme bak met geld geloof ik steeds meer in Alfa in VAG. Van FGA zie ik geen heilzaam toekomstperspectief meer voor Alfa. Grote aandacht voor Chrysler (met succes), maar Alfa-aandacht wordt alleen maar met de mond beleden. De Giulia is al weer vertraagd (nu las ik eind 2012 – begin 2013), net als de zoveelste entree in de VS. Alles, alles wordt alleen maar vertraagd. Marchionne, : de markt heeft enkele jaren nodig om te herstellen” ja ja, en VAG heeft in 2010 recordverkopen… Alfa kan daar van profiteren, net als lambo dat ook doet.

    Beantwoorden
  • 12 november 2010 om 17:41
    Permalink

    Helemaal mee eens Raaf,alle merken onder VAG gaan nu beter als ooit tevoren (en als Alfa Romeo op dit moment) !!!
    Waarom naar Amerika gaan als je de zaakjes in Europa nog niet op orde hebt?

    Beantwoorden
  • 12 november 2010 om 20:09
    Permalink

    @Duetto,
    Ja, die kriebels ken ik. Maar me 156 blijft nog wel even.
    (deels noodgedwongen doordat ik schandalig weinig voor me 156 2.5 terug krijg 😉 )

    @AE,
    Drommels, geen Lancia voor mij dus…… 🙂

    Beantwoorden
  • 13 november 2010 om 10:57
    Permalink

    Lancia’s zijn de mooiste auto’s op deze aardkloot (al vanaf 1906) dus daarom is het goed dat ze er nu eens plaats voor gaan maken. 😉

    Mooier dan wat dan ook.

    Beantwoorden
  • 13 november 2010 om 19:41
    Permalink

    Ik koop geen alfa niet meer tot ze terug op achteraanwieldrijving rijden. Ik ben dat voorwaartsgetrek meer dan beu. Geef mij maar terug een 75 die trok tenminste nog op zijn achterwielen. :d

    Beantwoorden
  • 14 november 2010 om 01:00
    Permalink

    Aan de 166 rijders.
    Als je hard genoeg zoekt vind je nog een bijna nieuwe 166.

    Ik heb een aantal jaar geleden een 166 weg gedaan met bijna 250000 km op de teller. nooit een probleem gehad buiten een kapot schakelaartje. dus na een omzwerving bij renault en bmw, eindelijk terug een 166 2.4 JTD automaat met 175 pk. 6700 km op de teller en € 15000 incl BTW en 12 maanden garantie.

    wie zoekt die vindt, en er zijn er nog genoeg te koop hoor. echt wel.

    Beantwoorden
  • 14 november 2010 om 22:41
    Permalink

    @ Tom: Met dit soort verhalen verziek je natuurlijk wel een beetje de markt; ik moet m’n 166 (met wel iets meer dan 6700 km op de teller) ook nog kwijt zien te raken voor een enigszins behoorlijk bedrag;-)

    Beantwoorden
  • 15 november 2010 om 02:39
    Permalink

    Sorry Duetto,

    Ik kan er ook niet aan doen dat de garagist een rekenfout heeft gemaakt (waar hij na het ondertekenen van het contract wilde op terug komen).
    Mijn vorige 166 heb ik voor € 10000 met bijna 250000 km op de teller weg gedaan. Dus die ene foute garagist zal de markt niet verzieken. 😉
    Ik kan wel zeggen dat ze er niet blij zijn om me te zien. ze hebben ook nog wat kosten gehad om hem rijklaar te maken ( nieuwe velg, groot onderhoud, vervanging distributieriem, volledig nazicht van de automaat, nieuw navigatiesysteem, …)
    Maar zelfs voor € 20000 had ik hett overwogen om hem te kopen:)
    Het is en blijft een dijk van een wagen. En een stuk goedkoper dan de 520D van bmw.(daar was na 350000 km het best van af en heeft een hoop geld aan oplapwerk gekost)

    En Duetto, ik weet zeker dat mijn exemplaar geen nieuwe eigenaar meer nodig heeft. Zelfs al komt er binnen een kleine 3 jaar een nieuwe wagen, deze blijft zeker ook. Een ezel stoot zich immers geen 2 keer aan dezelfde steen!!! Ik ben er zeker van dat de 166 als klasieker ook nog mooi zal zijn tussen de hybrides van de toekomst 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.