Marchionne: “Maserati krijgt binnen twee jaar twee prachtige sedans!”

Marchionne Maserati

Sergio Marchionne heeft gezegd dat alle registers open staan om Maserati binnen een paar jaar van 6000 naar 60.000 geproduceerde auto’s op jaarbasis te brengen. Naast de SUV, waarvan we in Frankfurt een voorproefje kregen te zien in de vorm van de Kubang Concept (foto), zullen ook de opvolger van de Quattroporte en een compleet nieuw E-segment model de markt betreden om Maserati deze stevige boost te geven; “Deze modellen worden momenteel klaargestoomd voor productie en zijn erg mooi, geloof me.”

Marchionne zet Maserati als zelfstandig opererend merk naast namen als Bentley en Porsche. Wat hij niet hardop zegt, is dat de twee sedans, prijstechnisch ook met topmodellen van BMW en Audi het gevecht aan zullen gaan. Voor deze modellen is met Ferrari expertise een nieuwe V6 en V8 in ontwikkeling. Ook een krachtige diesel zal geïntroduceerd worden evenals een hybride-systeem en vierwielaandrijving. De volgende generatie Quattroporte zal iets grotere afmetingen hebben dan de huidige. De nieuwe V8 in dit model zal ook debuteren op de SUV. Al in 2013 moet Maserati een heel eind zijn gevorderd wat deze plannen betreft. Maserati heeft dan minimaal vijf modellen in productie.

7 gedachten over “Marchionne: “Maserati krijgt binnen twee jaar twee prachtige sedans!”

  • 24 oktober 2011 om 23:37
    Permalink

    Tja het levert meer in het laatje. Binnen twee jaar 5 modelen en Alfa moet het doen met slechts 2 + 1 die op sterven na dood is gemaakt. En daarvan is alleen de nieuwste het meest Alfa. De Mito is geen verkeeerde wagen maar is de eerste Alfa die een ondersteldeeld met fiat en geen compleet andere (eigen Alfa) wiel ophanging heeft ondanks dat is het wel een geinig wagentje die goed reid voor een B segmenter. Daarnaast heeft Maserati ook nog een prachtige spider die het Milaneese merk ook moet ontberen.

    Ik ben welbenieuwd hoe ze het gaan doen. Een masser word zo wel berijkbaarder voor de wat minder vermogende man. Wel wat minder voor de rest waarde want een 3200GT en alles nieuwer zijn best nog pittig aan de prijs na 10jaar. Porches koop je voor een appel en een ei. Massers straks ook? (wegens een overschot). Een knappe Ferrari koop je niet onder de €30.000 en als ze ouder worden worden ze weer duurder dat zal wel wat minder wezen straks helemaal met z’n Kubenga zal best verkocht worden nieuw maar een tweedehands markt zie ik er niet voor behalve een met meer aanbod dan vraag.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2011 om 08:18
    Permalink

    @AR159 De 145/146 en de 155 waren ook Alfa’s op een 100% Fiat onderstel. 🙄

    Ik ben benieuwd naar die nieuwe sedans van Maserati!! 😛

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2011 om 09:12
    Permalink

    Tja, van alfa gingen ook 500.000 stuks verkocht worden. Eerst zien en dan geloven.

    Trouwens, hij zou beter Maserati exclusiever laten en wat meer moeite doen voor Alfa.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2011 om 10:27
    Permalink

    Voor Maserati is dit in ieder geval goed nieuws, ben erg benieuwd naar de 5 Serie concurrent.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2011 om 12:13
    Permalink

    @LaTiNo147

    Dat bedoel ik. Niet grappig dus. De exclusiviteit vervalt daarmee en word het het tweede Porsche als ze maar wel wat origineler zijn met de modellen. Porsche’s getuigen niet van veel fantasie. Dat zijn de zoveelste copy paste x% in lengte breedte of hoogte.

    @Heronimus
    Zit daar helemaal geen verschil in? Ik dacht altijd dat die ook onderhanden waren genomen door de technici van Alfa. De Mito rijd overigens wel strakker dan een Punto (Evo). Stuur gedrag is ook even beter. Dus de 155 146/146 zijn nog minder Alfa’s dan de 159 maar ja die hadden als benzine nog wel een eigen Alfa hart met de twinsparks en de busso in de 155. En een Killer van een DTM wagen die 155.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2011 om 23:26
    Permalink

    De onderstellen van de 155 en 145 en 146 waren wel degelijk anders als de basis bodemplaat van de Fiat Tipo vooral de wielophanging is hier anders zeker de laatste serie widebody Alfa Romeo 155 is flink anders. De bodemplaat word nog steeds gebruikt bij de huidige FIAT BRAVO.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.