SCOOP:Lancia Flavia gespot met definitieve carrosserie

200flavia

Uiteraard is het allereerst de nieuwe D-segment Chrysler die hier voor het eerst is vastgelegd, maar als het goed is wordt dit tevens een eerste nieuwe sedan van formaat voor Lancia. Echt een zeer herkenbaar lijnenspel valt er nog niet te ontdekken, gezien de extra zware camouflage op voor en achterzijde. Alleen de daklijn wordt prijsgegeven met een nadrukkelijke chromen lijst en een zeer kleine derde ruitje. Dat zou naar onze mening op een Lancia Flavia prima kunnen functioneren, evenals de elegante spaakvelgen. De achterlichtunits lijken duidelijk in de breedte te zijn ontworpen, wat weer een omzwaai voor Lancia’s stijl zou betekenen sinds Thesis, Ypsilon en Musa, die van kenmerkende verticale units waren voorzien.

10 gedachten over “SCOOP:Lancia Flavia gespot met definitieve carrosserie

  • 5 augustus 2013 om 22:28
    Permalink

    Dan is het te hopen dat Centro Stile er flink aan gaat bijschaven. Wat een gedrocht die C200 …

    Beantwoorden
  • 5 augustus 2013 om 22:32
    Permalink

    Het uiterlijk is eigenlijk het minst spannende. Het Lancia-team zal er vast een draai aan weten te geven dat hij goed binnen het repetoire past.

    Veel interessanter is of ze er net zo’n door een benzineslurper aangedreven blok lood van gaan maken als de huidige Flavia. Met E-label en 221 g/km CO2 verkoop je in onze regionen minder dan een handvol auto’s. Maar net zo belangrijk: Lompe slagschepen zijn een Italiaans merk onwaardig.

    Beantwoorden
  • 5 augustus 2013 om 22:39
    Permalink

    Vind dit eerder op een Lincoln lijken, gezien de dak-/raamlijn. Op het forum van Allpar zijn ze er echter bijna zeker van dat dit een Chevy moet zijn, wat gezien de Cruze die ervoor rijdt niet onlogisch is.

    Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen.

    Beantwoorden
  • 5 augustus 2013 om 22:56
    Permalink

    Wat moet je hier nog van zeggen? Wat een ontzettend lelijke bak.
    Daar helpt geen schaven aan. Ik vrees toch echt voor het einde van Lancia.

    Beantwoorden
  • 6 augustus 2013 om 01:09
    Permalink

    Wie nu nog gelooft in het voortbestaan van Lancia heeft echt een roze bril op. Lancia is slechts wonderschone geschiedenis. Laten we echt hopen dat er ook geen nieuwe meer komen want dit doet afbreuk aan alles wat Lancia heet.

    Beantwoorden
  • 6 augustus 2013 om 10:04
    Permalink

    Misschien moeten we eerst de definitieve versie afwachten. Er valt namelijk niet veel te zeggen over deze ‘ingepakte’ auto.

    Beantwoorden
  • 6 augustus 2013 om 10:46
    Permalink

    Dit is duidelijk de Chrysler die er rond rijd. Is dat erg nee want je krijgt nu het gevoel hoe groot de auto is en waar de wielen ongeveer komen te zitten. Het model is momenteel nog totaal niet belangrijk, Lancia zal echt met een andere versie gaan komen bijvoorbeeld als je kijkt bij de FIAT 500 en de FORD KA. Dan weet je dat er veel mogelijk is met het model Lancia komt er echt wel weer ze zijn echt niet gek in Amerika en Italie.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 18 augustus 2013 om 10:20
    Permalink

    haha…wat voor een roze bril moet je wel niet op hebben om te denken dat dit nog wat gaat worden. Wel naief dat sommigen denken dat er op de wielbasis en dimensies na nog iets te veranderen valt. Fiat / Marchionne doet dit alleen maar om ontwikkelingskosten te besparen. Als het geld daarvoor was dan kwam er wel een echte Lancia. Zoals hierboven gezegd, dit gedrocht is, net als de nuovo Thema, Flavia cabrio en Phedra Lancia onwaardig, want niet met het juiste DNA en doet daarmee ernstige afbreuk aan de glansrijke historie. Hier wil je als Europeaan (ons soort mensen uit de oude wereld) niet worden gezien. Inderdaad ermee kappen voordat je als (Lancia) liefhebber wordt vereenzelvigd met deze US rotzooi. Elke Koreaanse auto zou ik liever rijden dan gezien worden in een auto die ook nog de naam draagt uit een tijdperk waarin het merk furore maakte met vooruitstrevende techniek en design.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.