1-0 voor Alfa Romeo in wedstrijd tegen BMW

Duitsers vinden de Giulietta beter dan de BMW 1 serie.

Voor de ultieme test koos het Duitse AutoBild een 1.4 MultiAir met 170 pk en een BMW 120i. De voorwiel aangedreven Italiaan wist met overtuiging te winnen van de achterwiel aangedreven compacte auto uit München.

Volgens AB is de nieuwe Giulietta eindelijk een Alfa zoals het hoort. Het laat zich in een adem noemen met indrukwekkende auto’s van weleer. De Giulietta is volgens de Duitsers een perfecte hedendaagse interpretatie van compacte Alfa’s uit de jaren ’50 en ’60.  De namen Giulietta en straks waarschijnlijk ook Giulia worden dus terecht van stal gehaald. BMW bouwde in die dagen dat Alfa grote indruk maakte de 1800ti, de 2002 en later de 520i. Ook toen werd de vergelijking gezocht met het Milanese merk. Daarna verdween Alfa Romeo van de eerste rang. Alfa Romeo lijkt nu op de valreep een positief keerpunt te hebben neergezet met de Giulietta, die zich opnieuw laat meten met het merk uit München dat de laatste jaren een hoog aanzien geniet.

Alles is nieuw aan de Giulietta. Dat op zich, is al een bijzonder feit in Alfa-land vandaag de dag. De BMW is 13 cm korter en is door het publiek inmiddels algemeen geaccepteerd als de stoerdere C segment auto. De Giulietta is misschien groter, maar de Biscione is vooral ook lichter. Ruim 10 kilogram lichter dan de 120i. Minpunt is volgens AB de ondoordachte stoelen van de Alfa. Te weinig zijdelingse steun voor de gemiddelde grote Duitse bestuurder. Ondanks dat de motor onderin wat minder wakker is bij de Italiaan weet de MultiAir volop te overtuigen. Om maar niet te spreken van de techniek eromheen. Het DNA systeem, Q2, VDC en het onderstel, elke inventie geeft deze Alfa een revolutionair en speels karakter die de BMW doet verbleken.

Alfa Romeo ist wieder da… Jetzt geht’s los!

17 gedachten over “1-0 voor Alfa Romeo in wedstrijd tegen BMW

  • 15 mei 2010 om 11:17
    Permalink

    Heb de test gelezen die op de Site van Ab staat en dat ziet er goed uit. Nu nog de andere journalisten en dan moet het publiek nog gaan inzien. Kopen die Alfa!!!

    Beantwoorden
  • 15 mei 2010 om 12:15
    Permalink

    EINDELIJK eens een keer een overwinning ipv die onvermijdelijke “net niet” kwalificering 🙂

    Beantwoorden
  • 15 mei 2010 om 13:19
    Permalink

    De eerste indruk is positief en bij een tweede ontmoeting wordt het duidelijk : dit is DE c-segment wagen van het ogenblik en allicht een blijver voor de eerstkomende jaren.
    Hij is dus niet alleen rijkwalitatief beter maar oh zo veel mooier … Net zoals alfa ons liet weten bij de introductie. Geen loze woorden deze keer!

    Beantwoorden
  • 15 mei 2010 om 16:05
    Permalink

    Was het ook al niet 1-0 voor de 159 bij de duitsers van auto und motor sport!

    Alfa Romeo 159 – better car than BMW 3
    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Tja het belooft wel wat maar ik heb toch 10x liever de koplampen alle SZ, 155, 156, GT, Brera, spider en natuurlijk de 159. Omdat de rest zo saai en lelijk is is de Giulietta de mooieste maaar ja dan geld de regel ook “in het land der blinden is de 1 oog koning”.De 8C vind ik ook erg mooi maar de mislukte zoetsappige interpetaties daar van op de Mito en Giulietta vind ik persoonlijk niet z’n success de rest wel. Zie het als een mooie meid die scheelkijkt.

    Beantwoorden
  • 15 mei 2010 om 18:23
    Permalink

    AR 159 dan moet je de auto toch echt even in het echt gaan bekijken, want een Mito vind ik geen moer aan om te zien (idd die lampen staan raar) maar bij de Giulietta is dat echt anders in het echt.

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 00:20
    Permalink

    Er zijn al meerdere gelegenheden geweest om ‘m te bekijken in het echt. Eind mei is de volgende in Rotterdam.

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 12:33
    Permalink

    @Alfabruut:

    Volgens mij klopt dat wel; in Duitsland is het gewicht incl. vloeistoffen en bepaalde gewicht aan berijder en bagage.

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 12:35
    Permalink

    @ExTaxi:

    Wanneer en waar is de Giulietta te bekijken? Dat is niet zo ver weg en een stuk eerder dan op 27 juni tijdens Italia a Zandvoort 2010……

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 12:50
    Permalink

    Naja.. wachten we ook het oordeel van AM&S maar eens af, dan staan we weer met beide benen op de grond.
    In al die jaren dat ik het blad heb gelezen heb ik maar ooit 2x een overwinning voor een niet duitse auto (en dan nog uiterst nipt) kunnen vaststellen.
    Daar zal nu ook niks aan veranderen, AM&S is niet eens in Italie geweest voor de eerste voorstelling van de Giulietta aan de pers.

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 11:32
    Permalink

    Nou , ze hebben het over ”elektrische Servolenkung ” , dat is Wat alfa nu net niet wil zien meer.

    AM&S ?

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 18:35
    Permalink

    @ExTaxi:

    En wat is daar dan 27, 28 en 29 mei? (erg scheutig met informatie ben je ook niet……;-))

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 18:44
    Permalink

    @rboudewijns, bezichtiging onder begeleiding van je dealer, 16:00 – 21:00 en zaterdags 10:00 – 16:00. Je kan je aanmelden bij je dealer.

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 21:52
    Permalink

    Aha, nou ik behoor reeds 6 maanden niet meer tot de mensen welke “een Alfa-dealer heeft”. Ik probeer nu een 155 rijdende te houden…. en de garage zo min mogelijk (tot niet) te bezoeken (en al helemaal de dealer niet!).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.