Alfa Giulia GTA is terugkeer van een legende

Alfa Romeo zegt dat in Genève al de terugkeer van een legende te zien zal zijn. De Giulia GTA (GT Alleggerita) is uiteraard een legende in de naoorlogse racehistorie van Alfa Romeo (1965). Een auto die onder andere op de Nürburgring liet zien dat het merk uit Milaan een lange traditie heeft in de autosport. Alfa Romeo zoekt het grote internationale podium nu op om deze naam terug te laten keren. Een lichtere en nog krachtigere Giulia, oftewel de op de Quadrifoglio gebaseerde Giulia GTA anno 2020. Beter kan het jubileumjaar niet worden ingeluid. Het is bovendien exact 55 jaar na de gelijknamige voorganger.

Sommigen beweren trouwens dat dit ‘m is. De foto kan genomen zijn bij de fabriek in Cassino, maar het kan ook Alfa’s en Maserati’s ontwikkelingscentrum in Modena zijn. Wij denken dat laatste. Veel kun je er niet van maken, behalve dat er flinke velgen onder de auto zitten en dat luchtinlaten en de voorbumper forser lijken. De komst van de weliswaar gelimiteerde Giulia GTA is goed nieuws voor Alfisti, want het houdt in dat men het merk nog steeds in het hogere segment wil blijven positioneren.

13 gedachten over “Alfa Giulia GTA is terugkeer van een legende

  • 22 februari 2020 om 23:05
    Permalink

    Laten ze eens auto’s maken waar klanten om vragen

    Beantwoorden
  • 22 februari 2020 om 23:23
    Permalink

    Hilbert,

    Uhh volgens mij is de Giulia precies dat, jaren hebben we lopen zeuren om een RWD sportsedan bij Alfa Romeo en nu is hij er en kopen we hem niet. Alfa kan het volgens mij nooit goed doen en BMW maakt een drol op wielen met stront geur en geluid van de motor de speakers en dat kopen we 🤮🤮

    Ciao

    Squarda

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 06:52
    Permalink

    Squarda
    Een drol op wielen met een stront geur😅😅😅😅😅👍

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 08:45
    Permalink

    Ja allemaal mooi en aardig maar een Alfa voor de gewonnen man inbreekt en zou er toch echt wel moeten zijn als je toch iets wil verkopen in de klasse van de klasse van B en C segment.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 09:01
    Permalink

    Squadra, denk dat Hilbert het meer heeft over een Giulia SW en de nieuwe 1.5 met mild hybride en ander hybride vormen en of zelfs een EV versie voor in de lease. Op de lease markt is in het D segment de aantallen te halen die men nodig heeft. De huidige modellen zijn voor de meeste merk liefhebbers te duur. En waar we ook met z’n allen op wachten is een nieuwe giulietta en mito en de mito dan ook met 5 deuren dan hadden ze heel veel meer moto’s verkocht.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 10:27
    Permalink

    Hoekree , stront op wielen met strontgeur verkoopt wek, kun je van alfa toch niet zeggen.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 13:08
    Permalink

    Wat een eeuwig gezeur dat FCA Alfa modellen moet uitbrengen doe de markt vraagt.
    Stelvio is een goed voorbeeld daarvan, maar wordt niet zoveel gekocht, waarom omdat de pers het merk kapot geschreven heeft. Een Giulia station met een instapprijs in NL van bijna €50000,- koopt bijna niemand en leasen ook niet snel. FCA heeft slim gewacht met de hele transitie naar elektrisch heeft het gen zin om nog nieuwe benzine modellen uit te brengen, ze zetten nu vol in op hybride voor bestaande en elektrisch voor nieuw te ontwikkelen modellen. Ik heb privé een Giulia 2.0T 320pk, het zal de laatste benzine auto zijn. De volgende wordt een elektrisch aangedreven. Hoe jammer het ook is. Ik ben benieuwd naar de nieuw ontwikkelde 500 welke op de beurs van Genève getoond zal worden. Zeker met Peugeot zullen ze sneller met nieuw materiaal komen. Ik heb er alle vertrouwen in.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 18:30
    Permalink

    Zij ken niets anders modelen op de markt brengen weerom brengen giulia sportwagon als is ????????????????????????????????????????????? Auto Edizione

    Beantwoorden
  • 23 februari 2020 om 23:03
    Permalink

    Valt mij op dat degenen die het vaakst reageren geen alfa rijden maar vooral klagen dat er geen alfa is die ze willen. Koop eerst eens een alfa en leer er mee leven zoals het is. Heb ik ook gedaan, ben can een 159 TI 1750 station naar een Giulia QV gegaan. Je komt er achter dat voor de gemis van ruimte je andere oplossingen vindt, verbruik is praktisch hetzelfde. Alleen tostesteron spiegel ging door het dak! Vindt de vrouw ook leuk.
    Alfa’s zijn voor durfals. Daar leer je mee leven, pietjes precies die dit en dat en zus en zo willen zijn beter bedient bij een Duitse automerk. 👋👋

    Beantwoorden
  • 24 februari 2020 om 09:05
    Permalink

    @chubasco

    Hulde voor de praktische instelling, maar “alfa boven alles” is ook niet redelijk. Ik rij met plezier GT, maar die lange deuren, het V-power moeten tanken, en het verbruik gecombineerd met dat ik er in het woon-werk verkeer toch geen plezier van heb knaagt wel flink. Als ik kijk naar wat ik “doe” met een auto verwacht ik toch niet dat de volgende een alfa wordt, hooguit de GT houden als weekend-speeltje, maar een 159 hoef ik niet, de Giulietta is me te duur, en die neus… etc..

    Nee, om mezelf even mooi naar mijn eigen stereotype van alfisti te gedragen, alles na de 147/156/GT generatie is voor mij toch niet echt alfa meer, te veel Opel/Fiat, te zwaar en ook niet persee betaalbaar.

    Een autofabrikant is er om in een behoefte van de klant te voorzien, niet om in leven te worden gehouden door klanten die tegen beter weten in om dat merk in stand te houden. De traditionale alfa-niche, betaalbare stijlvolle sportieve familie-autos, lijken ze kwijt te zijn. En hoe mooi ik die Giulia ook vind, hoe veel meer kost een Maserati?

    Beantwoorden
  • 24 februari 2020 om 09:41
    Permalink

    @Vitorio
    Er is 1 olifant in de kamer in je betoog! De Giulia, een echte Alfa. Fantastische auto met haarfijne balans. Een genot op elk stukje lege weg. Daar hoef je zelfs geen qv voor te hebben. Het uiterlijk is iets wat je voor jezelf moet beslissen maar ik vind hem fantastisch.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2020 om 09:49
    Permalink

    @chubasco

    Klopt, en ik vind de Giulia een machtige mooie auto, als ik morgen de loterij win staat er ook ZSM een QV voor de deur.

    Echter.. in niet-loterij-winnen-land ga ik niet als enige auto een Sedan kopen, en ben ik veroordeeld tot tweedehandsjes, en als je dan ziet hoe slecht ie verkoopt, denk ik dat tweedehands het aanbod over een paar jaar ook niet denderend is. Een sportwagon en aantrekkelijkere instap motoren hadden wellicht geholpen, maar hoe dan ook had ik geen nieuwe gekocht (net zoals dat ik ook geen nieuwe 3 serie koop)

    De Giulia is een prachtwagen, maar kennelijk sluit ie (in ieder geval in nederland) niet goed genoeg aan bij de klantvraag, zelfs niet bij fans van het merk, want zoals de 159 het slechter deed dan de 156, doet nu ook de Giulia het weer slechter kwa aantallen, terwijl er weinig alfisti zullen zijn die de Giulia als een minder pure/mooie/geweldige alfa zullen bestempelen.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2020 om 09:40
    Permalink

    super gaaf heb zelf een 156 GTA sportwagon selespeed gehad voor 7 jaar en er 170.000 km mee gereden, heeft de Audi A6 van me schoonvader ruim overleeft die haalde 130.000 en viel daarna uit elkaar (turbo stuk en vele andere problemen) van ellende (duitse troep). Alfa is goed bezig en iedereen die zit te zeiken over een sportwagon, sorry ik heb hem ook gehad maar zal er zelf nooit meer een kopen (volvo kloon), neem een stelvio (of een Ducato :P) als je ruimte wilt, heb zelf nu een gullia diesel en wat een fantastische auto, beste wat ik ooit heb gereden nadat me gulietta jtdm 2.0 nu met pensioen (ex gaat er in rijden) is na 352.000 km :). Alfa is meer in het hogere segment bezig omdat daar gewoon meer te verdienen valt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.