Amerikaans spotje Fiat 500 legt uit hoe iets kleins heel groot kan zijn

spot 500 USA

De Fiat 500 is in Amerika nu volop de publiciteit gaan zoeken en daarbij valt telkens op hoe men ervoor kiest om de geschiedenis uit te leggen. Hoewel de 500 wat ons betreft voor zich spreekt, is het duidelijk dat in Amerika een dergelijke auto absoluut niet vanzelfsprekend is. In beeld en geluid wordt telkens gekozen voor redelijk ingewikkelde combinaties van Amerikaanse en Italiaanse cultuur, waarbij wordt uitgelegd dat zelfs een klein autootje een icoon kan zijn. Of men maakt duidelijk dat een sterk model zelfs een Italiaanse afkomst kan hebben en zelfs intelligente moderne mensen misschien bewust voor iets compacts kiezen. Kortom men mikt op het positieve effect van iets verbazingwekkends, al zal de gemiddelde Amerikaan het maar een ‘apart’ ding vinden. Nu is de 500 ook duidelijk niet in de markt gezet voor de gemiddelde Amerikaan.

Vanaf gister is dit spotje door heel Amerika gegaan, met als begeleiding het bekende ritme van Jailhouse Rock van Elvis Presley. Het vormt inmiddels het derde spotje dat Fiat America voor de 500 heeft gemaakt en het eerste dat op de landelijke televisie te zien is. Het is overigens duidelijk te zien dat de makers ook verantwoordelijk zijn voor de meest recente producties voor Chrysler.

httpvh://youtu.be/LcLMxhDAK0k

2 gedachten over “Amerikaans spotje Fiat 500 legt uit hoe iets kleins heel groot kan zijn

  • 2 augustus 2011 om 17:41
    Permalink

    Fiat laat zo zien dat het merk een mooie geschiedenis heeft. Iets waar Fiat op kan bouwen. Een sterke benadering als je als merk na lange tijd opnieuw een markt betreedt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.