Debuut Fiat 500L Living Natural Power op CNG

500L Living Natural Power

Fiat heeft alweer een nieuw product op gas en wel in de vorm van de 500L Living Natural Power. Deze ruime auto op CNG heeft een 80 pk sterke 0.9 TwinAir Turbo, die we inmiddels kennen van de Panda en Ypsilon. Het Euro5 blok is ‘Best Green Engine of the Year 2013’ en de combinatie met gecomprimeerd biomethaan gas bracht het Italiaanse merk onlangs nog de erkenning ‘Ecobest 2013’. De uitstoot en het verbruik komen gemiddeld op respectievelijk op 105 g/km CO² en 3,9 kg gas per 100 km.

De 500L op CNG bestaat reeds en is inmiddels meer dan 1750 keer verkocht. Nu is er dus ook de 7-zitter van 4,35 m lengte en een maximale bagagecapaciteit van 638 liter. De 500L Living op CNG werd gisteren in Genua gepresenteerd tijdens het Festival della Scienza (festival voor de wetenschap). De Living op CNG is er in de uitvoeringen Pop, Easy en Lounge. Italië, Duitsland en Nederland zijn de belangrijkste markten voor Fiat binnen de EU wat CNG betreft. Intussen zal in de VS deze techniek naar verwachting ook steeds meer verkocht worden.

500L Living Natural Power2

Deel dit artikel:

14 gedachten over “Debuut Fiat 500L Living Natural Power op CNG

  • 25 oktober 2013 om 09:35
    Permalink

    Die bak zal over de 1400kg heen gaan… de Twinair wordt wel tot het uiterste gedreven.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 10:35
    Permalink

    Wat de 500L en de 500L Living nodig hebben is een restyling van de daklijn. Zo op deze onderste foto in het wit met zwart ziet de auto er goed uit.

    Er zijn overigens nieuwe spyshots op het internet van het interieur van de nieuwe Chrysler 200; dat ziet er goed uit.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 11:17
    Permalink

    80 pk voor een zevenzitter…

    De 500L heeft dringend meer krachtige motoren nodig. Ik heb er eentje gereden met de 1.3jtd en het gebrek aan vermogen was ergerlijk en dan zat ik er nog alleen in.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 11:38
    Permalink

    leuk voor de buhne, maar dit is toch niet meer ralistisch te noemen. Hoe komt die 500L in godesnaam vooruit? Toch veeeeeel te licht motortje voor zo’n zware bak.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 13:16
    Permalink

    Hij is niet snel (is niet voor de gemiddelde man die hier comment geeft), maar komt prima vooruit dankzij de turbo.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 14:31
    Permalink

    @Lancia4Ever
    Dit meen je toch zelf niet? Die 80 pk wordt geleverd MET Turbodruk. Dus wil je van je plek afkomen moet je hem direct hoog in de toeren houden. En dat gaat ten koste van het verbruik (dat toch al redelijk hoog is) En daar zit de gewone man die op gas gaat rijden natuurlijk niet op te wachten…

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 14:53
    Permalink

    De turbo zorgt er juist voor dat er op een bepaald moment voldoende trekkracht vrijkomt. Sinds wanneer is 80 pk te weinig voor een zuinige stadswagen? Serieus dat ding is niet snel maar is prima vooruit te branden met die 80 pk mede dankzij het levendige karakter van de twinair. Er zijn veel dooiere producten op de markt van dat formaat. De 1.4 in de 500L voelt een stuk lammer aan trouwens.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 17:54
    Permalink

    Het gaat vooral een hele slechte berggeit zijn: Als je in de eerste versnelling bergop moet dan heb je bijna niets aan een turbo.

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2013 om 21:28
    Permalink

    Jaren lang me rot geschrokken dat ik om de oren werd gereden door oerpanda’s in m’n 75 TS in Italië. Misschien onze perceptie bijstellen hoe wij onze pk’s gebruiken. Op vlakke weg zal de twinair ongekend zuinig zijn maar in de bergen al zijn vermogen nodig hebben om vooruit te komen. De supercar gedachte dat je een V12 nodig hebt om snel vooruit te komen heeft Fiat al gesmoord met de 4C. De mensen die dit kopen willen gewoon van A naar B. Zeer geslaagd model. Andere merken kan ik als autoliefhebber niet uit elkaar houden.

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2013 om 22:53
    Permalink

    een 500 l trekking abarth met 1.4 turbo met 135 pk! Dat lijkt me wel wat!

    Beantwoorden
  • 28 oktober 2013 om 12:57
    Permalink

    Dus met deze Fiat 500L moet je dus gewoon in Nederland blijven en alle landen met heuvels en bergen mijden. Nou lekker wel als je met je gezin op vakantie naar Italie wil. Kom je met deze Fiat 500L nooit op je bestemming aan en blijf je al in Limburg onderaan de Vaalserberg steken.
    Maar een vakantie in Limburg is natuurlijk ook heel leuk 🙂

    Beantwoorden
  • 29 september 2017 om 20:26
    Permalink

    Ik wil den proefrit met 500 L Ecofuel, ik Miss Lancia

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.