Eerste beeldmateriaal Alfa Romeo MiTo Serie 2

MiTo Serie2

Dit zijn de eerste twee vroegtijdig uitgelekte persfoto’s van de aangepaste Alfa Romeo MiTo, of wat officieel op papier de ‘Serie 2’ heet. Of FGA ‘m ook in de folder zo gaat noemen is nog niet bekend, ‘MY2014’ is ook goed mogelijk. Ondanks de weinige wijzigingen, zul je deze milde update van veraf al kunnen herkennen dankzij een grille met een chromen omlijsting, wat meer aansluit op de Giulietta. In het interieur valt vooral het door ons eerder getoonde nieuwe navigatiescherm op.

MiTo Serie2b

Deze is nu ook in de MiTo praktischer en volgens de laatste mode. We leerden de Uconnect5” reeds kennen in de 500L. Hoewel Mirafiori nu grotendeels plat ligt, zijn inmiddels de eerste nieuwe versies reeds geproduceerd en klaar voor de gang naar de dealers. De eerste leveringen zijn in Italië al gesignaleerd. Nieuwkomer is ook de 105 pk TwinAir, die de MultiAir met het gelijke aantal pk’s gaat vervangen.

9 gedachten over “Eerste beeldmateriaal Alfa Romeo MiTo Serie 2

  • 13 juni 2013 om 13:23
    Permalink

    Uitstekend nieuws dat de 105pk versie van de TwinAir nu in het assortiment is opgenomen, jammer dat er geen werk gemaakt is van de koplampen. Alleen een grille omlijsten noem ik geen facelift. Serie 2 is dan ook echt een te grote benaming. MY2014 is dan inderdaad beter.

    BeantwoordenReport user
  • 13 juni 2013 om 16:50
    Permalink

    Volgens mij passen ze nu standaard donkere koplampen toe, das toch al wat beter.
    Binnen het beschikbare budget (nihil) zijn dit prima aanpassingen. Infotainment was dramatisch verouderd, rest eigenlijk nog best redelijk bij de tijd (tijdloos?). Wellicht zijn er onderhuids ook wat aanpassingen gedaan. Daarbij komt de nieuwe al in 2015. Dus nog maar anderhalf jaar met deze, dan zijn rigoureuze aanpassingen jammer geld. TwinAir (in MiTo) vind ik nog steeds 3x niks, een 105pk doet daar niets aan af, maar ook dat is een kwestie van smaak. Naar verwachting zal de Giulietta een vergelijkbare update krijgen.

    BeantwoordenReport user
  • 13 juni 2013 om 23:52
    Permalink

    TwinAir motor als je hem start klinkt raar. Maar in de Panda van mijn vrouw brengt de 85 turbo een grote grijns op m’n kop. Wat een fijne motor. MiTo is wat zwaarder, en dan is een 105 prima denk ik. En met die MiTo rij je wel in een Alfa!

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.