Er komt een 8C van AutoDelta

AutoDelta weet van wanten en dus waagt het zich aan de heilige graal van AlfaRomeo van dit moment, de 8C Competizione.

Maar er zou toch een 8C GTA komen i.v.m. het 100 jarig bestaan van de ‘Biscione’? Of is het één gewoon het ander in dit geval. Want het zou immers niet zo slim zijn om het wiel opnieuw uit te vinden en vervolgens in de schaduw te gaan staan van het ‘echte werk’ wat misschien wel het laatste is wat uit Arese komt…

Ja en nee. De 8C AutoDelta zal ten eerste optisch hetzelfde blijven als een ‘gewone 8C’ en heeft dus niets met de GTA te maken. AutoDelta verdient voor het met rust laten van het design volgens ons echt respect aangezien de 8C perfect is zoals ie is. De AutoDelta variant waar nog weinig over bekend is, evenals over de mogelijke GTA, is bovendien binnenkort al te bewonderen op de Pistonheads Performance Car Show in Birmingham en zal dus niet worden overschaduwd. De Engels-Italiaanse machine zal 20 pk meer hebben dan het origineel 17Nm meer koppel. AutoDelta legt momenteel de laatste hand aan deze speciale versie waarvan ook het onderstel is aangepast. De 8C AutoDelta is uitvoerig gestest op verschillende circuits.

Uiteraard is deze auto de eer die AutoDelta wil bewijzen aan 100 jaar Alfa Romeo en de onlosmakelijke verbondenheid met het merk uit Milaan. Het jubileum kent dit jaar trouwens naar alle waarschijnlijkheid vele hoogtepunten. Het bewijs dat AlfaRomeo veel bewonderaars heeft over heel de wereld. Het is niet de enige verrassing van AutoDelta, want naast de bekende modellen zal het ook vermoedelijk een nieuwe MiTo tonen (op basis van de QV?) die wij nog niet gezien hebben. Oudere Alfa’s zullen er ook te zien zijn in Birmingham zoals de Giulia GTA, Junior Zagato, Montreal en een Sud. Misschien dat de laatste twee als historisch zustermodel naast de 8C en MiTo mogen plaatsnemen.

Onze nieuwsgierigheid is in elk geval volop gewekt.

3 gedachten over “Er komt een 8C van AutoDelta

  • 12 januari 2010 om 17:26
    Permalink

    Even offtopic! Op autoweek staat een nieuw filmpje van de Jet 🙂
    Tenminste ik kende em niet, misschien leuk om het hier ook te plaatsen?

    Beantwoorden
  • 12 januari 2010 om 17:37
    Permalink

    Heeft Vireo Auto de import van Autodelta-producten gestopt trouwens of hebben ze dat van Van Lingen overgenomen? Zag in het Klaverblaadje dat ze wel de naam Savali weer gebruiken.

    Beantwoorden
  • 12 januari 2010 om 18:18
    Permalink

    Mmh, er rijden blijkbaar al Maserati Gran Turismo’s rond met compressor. Waarom geen 8C Compressore, vraag ik me af?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.