EXCLUSIEF: Alfa Romeo 4C concept teaser

*-update- AutoEdizione is tot onze grote vreugde inmiddels zelfs al een tijdje bekend tot diep in Italië. En dus zagen we plots deze teaser in onze mailbox verschijnen, dankzij iemand die dit graag zonder al te veel info bij ons wilde achterlaten. Het volgt na het fragment van de voorzijde en volgens de afzender komt het beeldmateriaal bij een fabriek uit Noordoost Italië vandaan. Deze fabriek produceert speciale kunststof onderdelen die dan weer gebruikt zouden kunnen voor conceptuele studies. Een naamgeving kregen we er helaas niet bij maar we houden het nogmaals even op ‘4C’ of ‘Giulia Sprint’. De voor en achterzijde hebben namelijk iets weg van de legendarische coupé en komen behoorlijk retro op ons over. We vragen jullie als scherpzinnige lezers bij deze om goed te kijken naar de typeaanduiding op de achterzijde tussen de beide (smaakvolle!) achterlichten. Staat er ‘SC’ op het eind dat voor Sprint Coupé zou kunnen staan? Dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. Wel vinden we het erg aannemelijk worden dat het hier om een ‘echte’ stijloefening gaat dat met een Alfa Romeo van de toekomst te maken heeft. Het model zal volgens de titel van de mail in Genève onthuld worden. We kunnen niet wachten…

* Volgens onze laatst ontvangen informatie zou er op de achterzijde ‘=1750 SS=’ staan. Het gaat dus om een 1750 TBI met achterwielaandrijving en turbo met een vermogen tot 265 pk.

24 gedachten over “EXCLUSIEF: Alfa Romeo 4C concept teaser

  • 3 januari 2011 om 20:25
    Permalink

    Heeft wel wat weg van die Lancia Fulvia concept van enkele jaren terug, is het niet?

    Beantwoorden
  • 3 januari 2011 om 20:32
    Permalink

    Zelfde elegantie inderdaad maar dan vol Alfa DNA. Ik hoop dat ze dit gaan doen evenals een Fulvia tzt. In de lengterichting geplaatste 4 cilinder 1.8 Turbo met achterwielaandrijving. Nu kunnen ze het eindelijk in een keer goed doen en weer die virtuoze compacte Italiaanse auto’s bouwen net als toen. Zal de merken een hoop goed doen.

    Beantwoorden
  • 3 januari 2011 om 22:04
    Permalink

    Beetje musclecar styling jaren ’70. Dubbele platte achterlichten, type-aanduiding “ingegraveerd” en een dieper liggend vlak waar de lichtunits in vallen.
    Van mij mag het. 🙂

    Maar is het embleem nu zo groot of de wagen zo smal?

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 01:26
    Permalink

    Discovolante de snuit is een moderne, eenvoudige, maar moedig agressief, de staart lijkt te zijn dat van de spin Codatronca. en als er geen nep, kon de nieuwe Spider we allemaal te wachten zijn. Alpha Force

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 07:00
    Permalink

    Bweh ik zie een duidelijke “knik” in het midden.
    Hoop toch echt niet dat ze net als Opel en GM zo’n lelijke knik/vouw in het midden van de auto gaan designen.

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 07:52
    Permalink

    Waar ik heel blij van word, is dat het weer een compleet nieuwe designrichting is die niet door andere automakers wordt benuttigd. Zo hoort het te zijn, Alfa komt vaak met iets op de proppen dat door anderen wordt overgenomen (dubbele pods van het instrumentarium, handgreep achterportier dat wordt weggewerkt, …).

    De benaming 1750SS is voor mij al voldoende om naar de bank te spurten… Misschien hebben ze eindelijk begrepen dat Alfa een rijk verleden heeft en dat bij het streven naar commercieel succes ook de alfaliefhebbers niet vergeten mogen worden.

    Blijft de vraag in hoeverre dit werkelijkheid gaat worden…

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 08:05
    Permalink

    Waar ik net nog aan dacht: is het misschien Bertone’s productieversie van de Pandion?

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 08:11
    Permalink

    @saya: de knik in de achterzijde is al jaren heel erg Alfa. sinds de 145.

    @Lusso: ik denk idd dat het om een Bertone gaat.

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 11:08
    Permalink

    Wow, het wordt beter en beter… Dat zou allemaal wel kunnen kloppen. Het zal hetzelfde chassis zijn dat voor de abarth roadster is bestemd. 2011 begint goed!

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 11:14
    Permalink

    Zou er op het poepje ook niet kunnen staan “SPIDER 4C”?
    1750 lijkt me te kort als je naar de karakters kijkt.

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 16:39
    Permalink

    Huh? “Het gaat dus om een 1.4 1750 TBI”..

    Een 1.4 motor met 1750 CC inhoud?

    Volgens mij is deze foto van het dashboard, er zit tenminste weer een echte jaren 70 asbak in,
    zon grote schuiflade….

    En ik ben net aan het kijken om goed wat uit te gaan sparen met mijn auto, arrgghhh

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 17:05
    Permalink

    excuus Bert. 1.4 was de oorspronkelijke tekst/aanname..vergeten weg te halen 😉

    1750 cc dus..oftewel een 1.8 🙂

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 18:38
    Permalink

    Leuk dat jullie eigenlijk de enige met de foto’s zijn als je googled op alfa 4c concept…..!

    @6c Het embleem lijkt inderdaad mega….

    Wordt een “scherp” model.

    Kan de naam niet echt ontrafelen. ff knippen/plakken (FOEI!!!) en bewerken in iPhoto heeft niet het gewenste leesbare resultaat. Maar Volgens mij is het geen 1750 SS, maar toch iets met SC. Ook vind ik de slechte kwaliteit apart. Er lijkt wel degelijk voldoende licht aanwezig en de huidige mobieltjes kunnen toch meer dan dit. Ik zeg dat deze foto bewerkt is. Maakt het alleen maar spannender en voer voor speculaties, heerlijk!!

    Beantwoorden
  • 4 januari 2011 om 23:28
    Permalink

    Volgens mij zijn de laatste 2 tekens SZ, ook de styling lijkt iets op Zagato. Misschien ik dit ook een soort persoonlijke remake, net als de New Stratos. Ik ben heel benieuwd wat dit wordt! Grtz

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 08:22
    Permalink

    Als de auto inderdaad van Bertone is, ben ik er zeker van dat het ‘SS’ zal zijn. Dit in navolging van de Giulietta en Giulia SS (Sprint Speciale) uit de jaren ’50-’60….

    Is er een tijd geleden ook geen sprake geweest van een coupé-versie van de Giulia ter opvolging van de huidige GT? Of was dat ook maar pure speculatie. Heb het volgende gelezen op Autopareri in de lijst van verwachte alfa’s:
    “944 Sprint -- “Giulia GT” -- Erede GT a TA”

    Er is hier wel sprake van voorwielaandrijving (TA)…

    Beantwoorden
  • 5 januari 2011 om 09:52
    Permalink

    @ Bartjan, dat idee heb ik ook!
    Als dit een kunststof fabriek is, waarom zitten de logo’s er dan al op?
    En waarom zou iemand dan toch precies dit gedeelte uit de foto snijden,
    de foto is duidelijk een stuk groter.

    Ik denk dat dit een lek is vanuit marketing.

    Beantwoorden
  • 9 januari 2011 om 15:57
    Permalink

    Een beetje off-topic maar ben ik de enige die het raar vind dat er nergens, inclusief hier, aandacht wordt besteed aan de foto’s van de nieuwe Giulia? Die stonden al in de Autoweek van 29 december……of mis ik iets?

    Beantwoorden
  • 9 januari 2011 om 16:56
    Permalink

    Ahh, kon er heel weinig over vinden dus vond het al raar. Nergens waren ze er heel duidelijk over. Anyway, ik ben blij dat het nog geen def versie is….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.