Ferrari presenteert nieuw elektrische HY-KERS techniek

In China heeft Ferrari zijn laatste aanwinst voor het HY-KERS programma gepresenteerd, dat uit nieuwe elektrische componenten bestaat. De nieuwe techniek zal niet alleen worden toegepast in het snelste ‘paradepaardje’ dat de Enzo zal opvolgen, maar ook in toekomstige GT’s en racers uit Maranello met de motor achterin. De conventionele V12 motor, dat qua vermogen flink zal toenemen, is gekoppeld aan een elektrische motor die diverse elektrische apparaten aanstuurt (zoals de airco). Waar het echt om draait is de elektrische motor die aan de dubbele transmissie vastzit (beide elektro-apparaten in groen). Volgens Ferrari kunnen de batterijen die hiervoor nodig zijn op meerdere  plaatsen in de auto worden bevestigd. Dit hangt uiteraard af van de uiteindelijke configuratie.


Deze nieuwe hybride techniek heeft twee voorname functies. Aan de ene kant zal het vermogen in combinatie met de elektro-motoren flink stijgen naar 920 pk, dat is wat wordt beweert. Het verbruik zal echter flink afnemen, met ongeveer 40% vergeleken met een reguliere V12 motor zoals we die kennen uit Maranello. Daarnaast heeft de Scuderia ervoor gezorgd dat elke extra kilo van de batterijen wordt gecompenseerd met een vermogenstoename van 1kW. Helaas heeft men nog geen uitsluitsel gegeven over de uiteindelijk specificaties. Vooralsnog gaan we uit van ongeveer 900 pk.

2 gedachten over “Ferrari presenteert nieuw elektrische HY-KERS techniek

Reacties zijn gesloten.