Ferrari SF90 nu open met Spider

SF90 Spider in het kader van continuïteit.

Ferrari laat geen gas los en presenteerde deze week alvast op virtuele wijze de open variant van de elektrisch ondersteunde krachtige SF90. Dicht heet ie zoals bekend Stradale en met open top draagt ie de naam Spider. De Spider is een geraffineerde en vooruitstrevende gestekkerde supercar met gecombineerd vermogen van maar liefst 1000 pk. De basis is de veelvuldig gelauwerde 780 pk sterke V8, waaraan een plug-in hybride systeem is gekoppeld bestaande uit drie elektromotoren. Nul tot honderd kan in amper 2,5 seconden en de top ligt rond de 340 km per uur. Wie ‘m wil bestellen moet minimaal tot medio volgend jaar wachten.

Tikkie zwaarder.

De Ferrari SF90 Spider is 100 kg zwaarder dan de Stradale. Ongeveer 80 kg komt op naam van het mechanisme. De overige kilo’s hebben te maken met het garanderen van voldoende stijfheid tegen torsie. Dankzij extra gewichtsbesparende maatregelen is de toename in gewicht behoorlijk laag gebleven. Op de Spider introduceert Ferrari een nieuw specifiek uitrustingsniveau voor op het circuit, genaamd ‘Assetto Fiorano’ (de blauwe auto op de foto’s). Door de toepassing van het nodige carbonfiber, is een SF90 met dit pakket nog eens 21 kg lichter. In het interieur springt direct de reeds op de Stradale geïntroduceerde 16 inch display van het instrumentarium in het oog. De Ferrari SF90 Spider kost minstens 470.000 euro.

8 gedachten over “Ferrari SF90 nu open met Spider

  • 26 november 2020 om 07:56
    Permalink

    Prachtig natuurlijk, maar waar gaat die PK-wedloop eindigen? Ik weet wel dat Ferrari niet anders kan dan zich zo profileren, maar waar kan je zo’n auto uiteindelijk nog gebruiken?

    BeantwoordenReport user
  • 14 december 2020 om 15:08
    Permalink

    @Koen. Eerst Alfa naar de rand van de afgrond geholpen en nu naar Ferrari!

    Beantwoorden
  • 14 december 2020 om 16:00
    Permalink

    @Koen, je hebt gelijk! Iig medeplichtig,net zoals SergioM. De man die een aanbod van Ferdinand Piech afsloeg.

    Beantwoorden
  • 15 december 2020 om 10:33
    Permalink

    @bertone : ik was en ben geen voorstander om Alfa te verpatsen aan VW.
    Hun design vind ik maar niks.
    De Seat Leon is dan nog het mooiste, de rest laat me koud.
    FCA moet en moest van zijn eigen sterkte uitgaan en vooral : SM was gewoonweg te ongeduldig.
    Lancia / Chrysler (samenvoeging vond ik maar niks op dat moment) heeft totaal geen kans gekregen. Ongeveer 2 jaar en dat was het.
    Wel geld over de balk gesmeten met blabla-folders, blabla-presentatie en blabla-persmomenten (Olivier François kan goed emmeren), dealers op kosten gejaagd. Maar totaal geen geduld om de Lancia / Chrysler combinatie uit te werken tot een luxueus “(near)-premium” merk (oh, wat haat ik die beschrijving 🙂 ).
    Als BMW zijn grote X-modellen in de USA laat produceren en verschepen naar Europa, kan het dan echt niet om enkele grote Lancia’s (re-badge Chrysler’s) op de boot te zetten ?
    Er was (en is nog zelfs) een markt voor de MPV Pacifica. Ook al verkoopt die als Lancia maar mondjesmaat per jaar : je behoudt cliënteel, je bouwt een merk op in afwachting van grotere bekendheid.
    Gestaag bouwen aan een volledige modellenlijn.
    Hoelang heeft Auwdi er over gedaan om “premium” te worden ?
    Waarom zouden de modellen van FCA dat ook niet kunnen ?
    Maar dan moet je wel geduld hebben, consequent modellen vervangen zonder hiaten in tijd en niet wispelturig elke 3 jaar nieuwe plannen roeptoeteren.

    Maar het ging om geld, gebrek aan, wordt telkens opgeworpen.
    Nochtans zijn de aandeelhouders niet arm geworden, integendeel.
    Kijk naar de recente verkoop van een aantal bedrijfsonderdelen waarvan de opbrengst vooral naar 1 bepaalde familie is gegaan.
    Dat was nog een gewoonte uit de jaren ’70 en ’80 : geld langs alle kanten uit de firma zuigen. Tja, de aard van het beestje ?

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.