Fiat investeert in Brazilië in volledig gamma

Terwijl we hier in Europa vooral zullen moeten blijven wennen aan de inkrimping van het merk Fiat, dat tot een soort niche stadsautomerk gereduceerd zal worden a la Mini, blijft het ontwerpcentrum van het merk in Brazilië op volle toeren draaien voor de creatie van een zo uitgebreid mogelijk gamma. Men werkt onder andere aan een nieuwe grotere Pick-up boven de aantrekkelijke Toro en mogelijk zullen op beide modellen ook Crossover’s gebaseerd worden. Een teaser toont ons dat daar aan gewerkt wordt. Mogelijk is deze eerste nieuwe Crossover van Fiat gebaseerd op de eerder genoemde Toro.

Men verklapt alvast wanneer de wereld ‘m voor het eerst te zien zal krijgen als concept, namelijk op de autosalon in San Paulo van 8 tot 18 november 2018. Fiat streeft naar een functioneel en uitgebalanceerd design met een vleugje sportiviteit wat haar Braziliaanse modellen betreft. Kortom een klassiek Italiaans concept, aldus designchef Peter Fassbender. Het is al het achtste concept van Fiat, sinds Lingotto in Brazilië modellen ging ontwikkelen. Bereid je alvast voor op het nodige extra teasermateriaal van Fiat de komende weken… Fiat lijkt vastberaden om een leidende rol te blijven vervullen op de Braziliaanse markt.

12 gedachten over “Fiat investeert in Brazilië in volledig gamma

  • 25 oktober 2018 om 11:26
    Permalink

    Ik dacht dat Fiat, Lancia Europese bedrijven waren en Jeep Amerikaans.

    Beantwoorden
  • 26 oktober 2018 om 19:37
    Permalink

    Mooi om al die positieve reacties hier de laatste tijd te lezen. Iedereen bekijkt het vanuit een redelijk leken bril. De Autobranche werkt heel anders als veel mensen denken.

    Fiat is goed en slim bezig

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2018 om 15:15
    Permalink

    @squadra
    En jij? Jij bent zeker een doorgewinterde automobiel manager met enorme kennis over de en van de autobranche?

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2018 om 16:24
    Permalink

    The Dutchbird,

    Al 18 jaar inmiddels, dus ja dat klopt, er gaat een hele hoop veranderen de komende jaren zeker op aandrijftechnieken. Maar de aankoop van auto’s zal gaan veranderen en het onderhoud. FCA wil niet teveel ballast naar deze transitie en dat is slim. Brazilië is een heel andere markt met totaal andere regels.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 29 oktober 2018 om 18:51
    Permalink

    Volgens Italiaanse media zou de nieuwe topman voor EMEA, Pietro Gorlier, anders dan Marchionne, er sterk over denken Fiat in Europa een veel groter gamma te geven. Met veel meer dan alleen het A-segment. Bron:Il Giornale.
    Laten we het hopen …….

    Beantwoorden
  • 1 november 2018 om 17:19
    Permalink

    Helemaal juist @Squadra.

    Fiat is de komende paar jaar op een zeer verstandige manier de (Europese) markt bewerken. Helaas is dat op dit moment niet op basis van directe hoge verkoopaantallen, maar dat komt zeker terug. Ze hebben de technieken op de plank liggen, alleen is het simpelweg commercieel niet verantwoord om ze te introduceren. De ontwikkelingen gaan dusdanig snel, dat het alweer veroudert is bij introductie. Als het juiste moment daar is heeft Fiat een compleet modellen gamma gereed staan, maar dat kan wellicht ook sneller gaan dan je verwacht.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.