Hele dikke Alfa Romeo Brera van Romeo Ferraris

Brera Romeo Ferraris

Wie het jammer vindt dat de Brera alweer een hoofdstuk uit Alfa Romeo’s verleden is mag z’n hand opsteken… Romeo Ferraris komt speciaal voor deze mensen met de gepeperde ‘Supercharged RF-Brera’. De prachtige GT van Alfa Romeo die slechts van 2005-2010 in productie was reïncarneert met het vermogen dat eigenlijk het beste bij deze ‘Biscione’ past. Onder de kap ligt de oorspronkelijk 3.2 V6, die niet echt de pers haalde vanwege een nogal lui karakter. Maar deze wakkere versie van het veelzijdige Milanese tunehuis heeft nu maar liefst 358 pk en 440 Nm max. koppel. Naar honderd knallen gaat in 5 seconden en de top ligt op 260 km per uur. Dit alles mede dankzij de dikke Rotrex compressor, een nieuwe intercooler, sport luchtfilter, aangepast motormanagement en een speciaal uitlaatsysteem. Om het geheel goed op de weg te houden heeft Romeo Ferraris natuurlijk ook het onderstel aangepast, dat overigens in hoogte verstelbaar is.

Alfa Romeo RF Brera

RF Brera

3 gedachten over “Hele dikke Alfa Romeo Brera van Romeo Ferraris

  • 1 december 2011 om 19:51
    Permalink

    Now we are talking. Had Autodelta er ook niet een turbo kitje voor?

    Autodelta Brera J5 3.2 C

    The Autodelta Brera J5 3.2 C (C stands for “Compressore”) redefines Autodelta’s never-ending pursuit of the maximum performance and driving pleasure to be drawn from Alfa Romeo’s production models, and is the culmination of more than a year’s intense research and development as well as hard work and innovative thinking put into application.

    Fitted with the compact Rotrex C30-94 supercharger with intercooler and remapping, the Autodelta Brera offers 352 bhp and 435 Nm torque, the additional 92 bhp over the standard model turning this into a powerful four wheel drive 2+2 sportscar easily capable of fulfilling its driver’s innermost demands and desires. 0-100 km/h is achieved in 5.3 seconds while top speed is 260 km/h.

    Styling changes include a wider front bumper, offering more air to the supercharger’s oil cooler, and a revised rear apron which compliments the Brera J5’s new stainless exhaust system.

    Klinkt wel een beetje hetzelfde

    Beantwoorden
  • 2 december 2011 om 07:36
    Permalink

    Zoiets had van Alfa zelf moeten komen… Sinds de lancering van de 159/Brera zat iedereen te wachten op een GTA die er uiteindelijk nooit is gekomen. Zoals zoveel zaken…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.