Nu ook interieur D-segment Chrysler/Lancia gespot

interieur Lancia

De D-segment Lancia van de toekomst heeft een uitgesproken interieur. Na de gecamoufleerde buitenzijde, waaronder toch een mooie lijnvoering lijkt verstopt te zitten, heeft men in Amerika alvast een zo goed als definitief interieur weten vast te leggen. De eerste reacties op het internet zijn evenals die van de dealers die de auto reeds mochten zien, buitengewoon positief. We zien een overzichtelijke middenconsole met 5 inch touchscreen en een tunnel die wat aan Maserati doet denken (draaiknop voor bediening van de automaat), evenals het stuur. Het design van de behuizing van het klokwerk met dubbele ombouw is wat ons betreft modern en stijlvol, wat ook geldt voor de handgreep van de portier.

Lancia D2

De nieuwe 200 gaat vrijwel zeker als Lancia naar Europa komen. Tenminste, als we afgaan op de woorden van Europees CEO Alfredo Altavilla, die eergisteren in een interview liet weten dat Lancia zal blijven profiteren van de nieuwe ontwikkelingen voor het Amerikaanse merk. Chrysler zet met de opvolger van de 200 een belangrijk nieuw model in het drukke middensegment, waar de groep uit Detroit voorlopig nog geen potten kan breken. Lancia zou bij succes (en een eerste herstel op de Europese markt) tegen lage kosten eveneens een belangrijke speler op met name de Italiaanse thuismarkt kunnen zetten. Met deze nieuwe ontwerptaal moet dat zeer zeker lukken. In 2015 zou een debuut kunnen plaatsvinden.

kayak1

Nog even terugkomend op de buitenzijde -voor zover we die kunnen ontwaren uiteraard- moeten we als Lancia liefhebbers toch ineens denken aan een oogverblindend concept uit 1995. Vooral wat de ranke grille, lijnen op de zijkant en de aflopende kofferbak betreft. De Lancia Kayak van Bertone is de Kappa coupé die nooit kwam, waar destijds toch behoorlijk wat merkliefhebbers teleurgesteld over waren. Wie weet hebben de ontwerpers van Lancia hier de draad weer opgepakt.

kayak

6 gedachten over “Nu ook interieur D-segment Chrysler/Lancia gespot

  • 19 september 2013 om 10:32
    Permalink

    Ik geef het nog het voordeel van de twijfel, maar het dashboard lijkt me toch meer op de Amerikaanse consument (en Chrysler) afgestemd.

    Beantwoorden
  • 19 september 2013 om 10:56
    Permalink

    De basis is goed. De verticale roosters zijn volgens mij de norm daar en niet mijn smaak, maar verder kun je met een beetje fantasie al een mooie Italo versie voor je zien. Niet onbelangrijk is ook het feit dat het bomvol techniek zit en dus ‘premium’. Mijn Lybra heeft zelfs LED verlichting, deze denk ik ook 😀

    Beantwoorden
  • 19 september 2013 om 14:39
    Permalink

    op internet staan al hele mooie design tekeningen van de Chrysler 200. En daarin zie je duidelijk een Lancia lijn ook de grill word inderdaad weer kleiner vind ik toch mooier. Er wordt ook gesproken over een grote coupe voor het merk Dodge, de Barracuda zou die gaan heten deze krijgt V6 en V8 motoren. Dit zou natuurlijk een prachtige basis zijn voor een grote Alfa Romeo Coupe de 6C maar dan met Maserati V6 motoren.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 19 september 2013 om 21:56
    Permalink

    Dat begint er toch wel heel serieus up-market uit te zien 😆 BMW niveau en zo.

    Beantwoorden
  • 19 september 2013 om 22:10
    Permalink

    Grappig dat dit wordt omschreven als stijlvol. Ik vind het allesbehalve stijlvol. Het ziet er mooi uit, maar op en top Amerikaans. Italiaanse klasse? Nee.

    Beantwoorden
  • 19 september 2013 om 23:07
    Permalink

    @dac1991 en Nuvola

    Wen er maar vast aan…. Zie alle stijloefeningen van diverse fabrikanten op de IAA. Alle ogen zijn gericht (niet geheel ten onrechte lijkt me zo) op de Amerikaanse en Aziatische markt. Dus de ontwerpen zijn dan ook dienovereenkomstig…

    Houd er ook rekening mee dat de Alfa’s die nog komen gaan niet per definitie aansluiten aan onze Europese smaak. Er is al eerder aangegeven dat USA en Azie de markten zijn waar men zich op richt…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.