Lancia Thema en Ypsilon samen sterk op zwakke markt

Lancia komt in Italië met een speciaal offensief op de zakelijke en particuliere markt. De aankoop of lease van de ene auto, verlaagt de drempel tot de aanschaf van de ander. De Thema en Ypsilon gingen op de zakelijke markt, onlangs al een dergelijke relatie aan in het ‘Ypsilon Tender to Thema’ programma.

Lancia doet daar nu een schepje bovenop met het ‘Rent&More’ en ‘Buy&More’ programma. Het voornaamste doel van deze actie is om de moeilijk verkoopbare luxe Thema, in combinatie met de goed lopende Ypsilon, extra warm aan te bevelen. De aanschaf van een Thema, levert tevens drie jaar lang een gratis Ypsilon 1.2 Gold op. Daarna kun je de kleine Lancia eventueel goedkoper kopen of weer inleveren. Ook de aanschaf van een ander model na deze periode, zal voordeliger zijn. Kortom, Lancia doet alles aan klantenbinding.

3 gedachten over “Lancia Thema en Ypsilon samen sterk op zwakke markt

  • 12 december 2012 om 10:47
    Permalink

    Lijkt Albert Heijn, of elke andere supermarkt dan ook, met zo’n aanbieding: 2 halen 1 betalen…
    Dit gaat toch niet werken…?! Je gaat toch zeker nu niet opeens een Thema aanschaffen omdat je er Lancia Yp gratis voor 3 jaar bij krijgt? De doelgroep kiest bewust voor een auto zoals de Lancia Thema.
    Probleem is gewoon dat de Lancia Thema niet aansluit bij de behoefte op de Europese (en dus ook Italiaanse) markt, waarbij verbruik en CO2 uitstoot behoorlijk belast worden.
    En wees heel eerlijk het is en blijft een Amerikaans product met andere rijeigenschappen dan de Europese tegenhangers…

    Beantwoorden
  • 13 december 2012 om 07:55
    Permalink

    @ Dutchbird: ik ben het niet met je eens! Ik heb al bijna een jaar mijn Thema en die doet qua rijeigenschappen niet onder voor bvb een Mercedes of audi. Integendeel. Bovendien is de CO2 uitstoot voor zo’n grote auto prima.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.