Marktdebuut nieuwe motoren Alfa Giulietta en MiTo

giulietta mito

De updates van de Alfa Romeo Giulietta en MiTo (MY2014) zijn vanaf vandaag ook verkrijgbaar met een aantal interessante nieuwkomers op motorisch vlak. De Giulietta ontvangt een belangrijke toevoegingen met de 2.0 JTDm van 175 pk. Deze is uitgerust met de prettige gerobotiseerde Alfa TCT automaat met dubbele droge koppeling. De 2.0 JTDm met 175 pk heeft een top van 219 km per uur en gaat in slechts 7,8 seconden naar de honderd. Het verbruik ligt volgens de fabrikant rond de 4,4 l/100 km en de uitstoot komt op 116 g/km aan CO².

De MiTo is voortaan ook met vlotte 140 pk sterke 1.4 MultiAir Turbobenzina verkrijgbaar. Deze ideale krachtpatser onder de prijzige QV gaat van nul tot honderd in maar 8,1 seconden en heeft een top van 209 km per uur. Het gemiddelde verbruik komt op 5,4 l/100 km en de CO² uitstoot zit volgens de folder van Alfa Romeo op 124 g/km. Ook deze sportieve MiTo is evenals de Giulietta voorzien van TCT transmissie, waarmee de familiebanden van de twee Alfa Romeo modellen met de 4C alleen maar meer worden benadrukt.

Mito Giulietta

10 gedachten over “Marktdebuut nieuwe motoren Alfa Giulietta en MiTo

  • 21 februari 2014 om 13:03
    Permalink

    Heren van Autoedizione,

    Heeft MS eindelijk ook een account? En al mijn opmerkingen over het missen van de 1.4 MultiAir Turbobenzina van 135/140 pk in de Giulietta eindelijk te harte genomen. 😆 😈 😆 Of zou hij in dat opzicht eindelijk logies nagedacht hebben?? Want dat werd eens tijd zeg dat ze deze uitvoering op de markt gingen zetten. Maarja beter laat dan nooit wel een gemiste kans om de 135PK versie niet bij introductie er in te lepelen.

    De diesel is ook niet verkeerd en alles met TCT.

    Jammer dat hij nooit in de 159 is gekomen ter vervanging van de 1.8 en 1.9 en voor de 2.2 + selespeed de 170PK versie. Dan had deze (met wat aan passingen aan de aerodynamica) nog tot 2016 door gekund tot er eindelijk een opvolger komt.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2014 om 13:54
    Permalink

    typo “aterke 1.4 MultiAir Turbobenzina verkrijgbaar” even van het a tje een s je maken 😉

    Beantwoorden
  • 21 februari 2014 om 14:02
    Permalink

    Wel heel jammer dat ze de TCT niet op meer motoren leveren, zoals de 140PK Diesel.

    En natuurlijk had de 175PK met TCT niet in de 159 misstaan.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2014 om 22:49
    Permalink

    @Eelco van Vliet

    Mijn idee. Zou ook niet misstaan op de 1.6JTDm. met de qv gaat hij als het goed is ook komen.

    Ik weet niet of het kan maar ik heb wel meer dan eens met de gedochte gespeeld dat je een 159 koopt met selespeed. Daar het GM blok uit gooit en dan de 170PK met tct er in en aansluiten op de flippers van de selespeed. Meteen KG lichter en meer fun met dit turbo blokje. Of wat dacht je van dit blok in een GT, 156, 147 ook niet verkeerd erg goedvoor de pk/kg ballans. Vooral minder kg’s in de neus daar mag best wat gewicht vanaf. Maarja ik heb ook wel eens gedacht over de mogelijkheid om een busso GTA blok in een 159 te leggen geweldige combi lijkt me dat.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2014 om 11:35
    Permalink

    Kijk, de gaten in het motorengamma zijn voor 90 % gevuld. Blijft over: Waarom de 140 pk MA dan niet in de Giulietta?. Ook de automaten zijn te duur. Waarom niet de TCT op de lichtere motoren? Bij de concurrentie kan dat ook. Over de concurrentie gesproken, die haalt Alfa toch weer links en rechts in.
    Volvo V40 2.0 D4 diesel met 190 pk…. en 14 % bijtelling!
    http://www.autoweek.nl/nieuws/27072/leaselieveling-volvo-v40-d4-met-14-procent

    Beantwoorden
  • 25 februari 2014 om 23:13
    Permalink

    De CO2-uitstoot van de 2.0JTDM valt me tegen. Met 115 gram krijgt hij een D-label en prijst hij zichzelf weer uit de markt door de hoge BPM. Vandaag werd bekend dat de Volvo V40 verkrijgbaar wordt met een 190pk sterke 2.0 diesel met 910pk en slechts 85 gram CO2, goed voor 14% bijtelling, lage aanschafprijs en dus bij voorbaat een leasetopper.
    Een vergelijkbaar verhaal zien we bij de benzinemotoren van Fiat in het hogere segment. De 500L is volgens de meeste autojournalisten met een schone Twinair echt ondergemotoriseerd, wordt nu leverbaar met een 1.4 Multiair maar die stoot zoveel uit dat hij veel te duur wordt. Waarom lukt het Fiat niet vooraan te blijven lopen met schone motoren?

    Beantwoorden
  • 26 februari 2014 om 13:49
    Permalink

    Dat valt mij de laatste tijd ook op bij Italiaanse modellen, terwijl de Fiat Groep zogenaamd voorop zou lopen. Er zijn praktisch 0 Italiaanse auto’s met een CO2-uitstoot van onder de 100 g/km (benzine/diesel), terwijl de concurrentie de ene na de andere motor levert die onder dat niveau zit.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2014 om 01:07
    Permalink

    Ze hebben al nauwelijks modellen in Europa die concurrerend zijn, bestaande klanten stappen massaal over naar andere merken. En de weinig modellen die nog concurrerend zouden kunnen zijn krijgen achterhaalde of ondermaatse motoren mee. Fiat in Europa, het wordt een drama de komende paar jaar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.