Maserati zet toekomstige coupé tegenover Porsche 911

Volgens de site autoblog.com zal de toekomstige meer compacte coupé van Maserati, direct de concurrentie aangaan met de zeer populaire Porsche 911. Een teken van zelfvertrouwen van de mensen uit Modena en Turijn en het is duidelijk dat men beseft welk potentieel de legendarische ‘Tridente’ in zich heeft. Er komt momenteel steeds meer naar buiten over de lichtere coupé van Maserati; De nieuwe compacte coupé met middenmoter, verschijnt zoals gezegd in 2015 op de markt en wordt een strategisch zeer belangrijk model voor het merk met de drietand. De technische basis komt groten deel overeen met de Alfa Romeo 4C waarvan op dit moment de productie al in een voorbereidende fase is in Modena.

Voorheen was er nog de aanname dat men voor dit model aan een voorin geplaatste krachtbron werkte, maar niets is minder waar. CEO Harald J. Wester zou gezegd hebben dat het om de eigenlijke opvolger van de 4200 GT gaat, maar dat het nieuwe concept doet denken aan wat Maserati ooit deed met de Merak/Bora en wat vandaag de dag ook te vergelijken is met de R8 van Audi. Hoewel Maserati net als met de aankomende SUV, ook nu weer de confrontatie zoekt met Porsche (omdat Audi veel verder van Maserati afstaat), is het dus goed voor te stellen dat de sportwagen van het merk uit Ingolstadt feitelijk het meest vergelijkbaar is. Prijstechnisch zal de Maserati onder de 150.000 duizend euro grens zitten volgens bepaalde bronnen.

9 gedachten over “Maserati zet toekomstige coupé tegenover Porsche 911

  • 2 mei 2012 om 17:31
    Permalink

    Zo dan is een 4C een koopje. Ward hij dan ook langer en kommen er V6 en V8 blokken in te liggen. En hoe zit het dan met de 6C waar deze zijn techniek mee zou gaan delen en op E-EVo plaat zou komen liggen.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 17:44
    Permalink

    Goede vraag AR 159. Ik denk dat 6C een verhaal apart is en meer te maken zal hebben met het topmodel waar we vandaag over schreven. Daaronder komt D-Evo met nieuwe Giulia, Spider en Giulia GT. De techniek van de 4C en deze Maser is te duur voor massaproductie namelijk. Ik verwacht dat de Maser inderdaad een tikkie langer is dan de lichte compacte 4C.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 19:11
    Permalink

    @AR159

    Voor dat geld verwacht je dat wel anders gaat je het op vermogen al niet redden tegen de 911. Blijft het meer een Cayman tegenhanger en daar is de 4C al voor. Ik ben benieuwd wat er de komende jaren allemaal gaat komen.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 21:06
    Permalink

    De 911 begint ergens bij de 100k Euro in Nederland. Dat is wel iets anders dan 190+. Dat is de prijs voor een Granturismo/QP. De Nederlandse prijs hangt bovendien sterk af van de CO2 uitstoot, dus ook hier zal de nieuwe Maser concurrerend moeten zijn met de 911 om een vergelijkbare consumentenprijs te krijgen. Ik ben zeer benieuwd..

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 21:36
    Permalink

    EDIT: enkele bronnen melden dat de nieuwe coupé minder dan 150.000 euro zal kosten maar dat is niet in NL.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 08:42
    Permalink

    Van mij mogen ze hem zo in productie nemen. 😀 Mooi model naast de GranTourismo lekker laag startend neusje. De koplampen zitten mooi aan de zijkant geplaats maken ze hopelijk wel een klepje in de wielkast om het lampje te kunnen vervangen.

    Het zal wel de eerste 10 jaar niet gebeuren maar ik zou toch nog weer eens graag in dit soort modelen de opvolgers van de 2.0 V6 Busso Turbo, 2.0 Biturbo, 3200GT 3.2 V8 Biturbo en F40 2.9 Biturbo zien. Dus een lekker pittig 2L V6je met turbo’s en een kleine V8 met turbo’s maar met de komst van de amerikaanse 3.2 V6 zal dat helaas voorlopig niet gebeuren. 🙁

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 11:56
    Permalink

    als je het op wil nemen tegen de 911…
    dan moet je wel van goede huize komen.de 911 is natuurlijk helemaal uitgefilterd in al die jaren.
    dan zou ik ook zeker een 4wd versie uitbrengen.
    en dan de motor..tja dan moet je minstens 400 pk hebben.
    zoals hierboven vermeld word. :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 10 mei 2012 om 22:28
    Permalink

    Zolang er maar niet evenveel Maserati’s gaan rondrijden als Porsches.. Dan is de charme er ook van af. 🙂
    Mijn dag is meteen goed als ik een Maserati gezien heb. Maar door alle Porsches wordt die constant weer verbrod.. -.-

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.