Meer details over Maserati’s productieplan tot 2014

Maserati toekomst

Er is veel besproken en openbaar gemaakt bij een van de laatste algemene vergaderingen van de Fiat (en haar beleggers). Gister kwam er al een eind aan een hoop giswerk over Alfa Romeo, dankzij een nieuw overzichtje over de productieplannen tot 2014. Vandaag kunnen we jullie ook meer melden over Maserati wat dat aangaat, al deden we dat eergisteren natuurlijk ook al…We zijn er in de loop de maanden achtergekomen dat de ‘Tridente’ dankzij grote investeringen volgend jaar met een nieuwe Quattroporte op de markt komt, in 2013 komt een revolutionaire uitbreiding in het zakelijke E-segment en in 2014 volgt de grote SUV, waar Jeep en Alfa Romeo ook een eigen versie van zullen bouwen.

Vandaag kunnen we aan deze feiten toevoegen dat Maserati voor de opvolger van prachtige Quattroporte twee verschillende versies in gedachten heeft. Een zogenaamde ‘Super Luxury’ van tussen de 130 en 160 duizend euro, maar ook een soort overbruggingsmodel (‘Luxury’) van tussen de 100 en 120 duizend euro. De super de luxe variant is mogelijk een tikje langer dan het ‘basismodel’ en is volgens insiders nog veel geraffineerder dan de huidige ‘QP’. De ‘normale’ versie, vormt tevens de ideale brug tussen de nieuwe ‘baby Quattroporte’ en het grote topmodel dat zich naast de GranTurismo en GranCabrio plaatst. Overigens komt zoals eerder door ons gemeld voor die laatste modellen niet eerder dan 2013 een update.

Maserati wil met dit plan voor het hoogste segment meer kunnen concurreren en het marktaandeel uitbreiden van 3% naar 8%. Volgens het besproken plan zal de E-segment Maserati, overigens meer tussen E en F in komen dan dat het een ‘normale’ E-segment auto is. De prijs zal daarom waarschijnlijk hoger dan 60.000 euro zijn. Daarom noemt men het ‘Seg. E high-end’. Met deze nieuwe feiten over de ‘Maseratina’ ontstaat er toch ook ruimte voor een sportief topmodel van Alfa Romeo zou je kunnen concluderen (zoals door onze lezers reeds wordt besproken). De SUV komt in het hoogste segment terecht, waar Maserati minimaal 4% van de totale markt wil veroveren.

 

 

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.