MiTo Nine: ‘Be Italian’

Update met tv spotje Speciaal voor de Italiaanse markt de MiTo met ‘Nine’ pakket.

Alfa Romeo grijpt een filmpremière met veel Italiaans DNA aan om een beroep te doen op de chauvinistische imborst van de Italiaanse bestuurder. Met de titel “Be Italian, drive the passion.” Een van de vele pogingen eigenlijk uit een recent verleden om de nationale consument terug in het eigen product te krijgen. Sinds de wederopstanding van de Italiaanse autogroep helemaal geen gek idee, omdat het Italiaanse product ook sinds een aantal jaren behalve aantrekkelijk ook weer veelzijdig en kwalitatief goed is. Toch lijkt het soms allemaal wat…wanhopig. Wij zien bij AutoEdizione liever dat het product (letterlijk) zelf spreekt en dat het op die manier, op onmiskenbare wijze, eigenlijk als vanzelf een beroep doet op de ‘Italianità’ van een gepassioneerde bestuurder. Neem nu dit indrukwekkende filmpje. Overtuigingskracht zonder te veel gekunstel.

Maar het jongere publiek is ook wel weer gevoelig voor dergelijke taal en het past bij een auto als de MiTo. Het is tenslotte een Mini killer die de ‘échte’ Italian job moet vertegenwoordigen. En de BMW Mini is nog altijd populair in Italië. Maar laten we ons eens richten op dit ‘Nine’ pakket. Moeten we jaloers zijn of niet? Vernoemd naar de gelijknamige film van Rob Marshall dat op zijn beurt weer een ode is aan de film ‘8 1/2’ van Federico Fellini. Er draait ook een Musical ‘Nine’ met hetzelfde onderwerp momenteel in de Italiaanse theaters.

De MiTo Nine gaat vanaf dit weekeinde in de verkoop en is een soort nieuwe rijk uitgeruste ‘Lusso’ versie naast de bestaande ‘Sport- en Premium Pack’. Een extra luxe saus bovenaan de lijst van het MiTo gamma, die rijkelijk is uitgegoten over een Progression uitvoering… hmm..we beginnen al redelijk jaloers te worden. De aluminium handgrepen, ‘Elegante’ 16 inch spaakvelgen, zijspiegels en chroomranden van de koplampunits zijn gematteerd. Het dak is van zwarte glanzende lak voorzien en de stoelen van Poltrona Frau leder met verstelbare lendesteun… Dat klinkt als een MiTo TI! Naar Nederland met die hap!

De ‘Nine’ komt in Italië in twee prijsklassen van 14 en 17.000 euro. Het Nine-pakket is niet op de QV verkrijgbaar maar dat spreekt voor zich.

Zie hier ook het spotje

3 gedachten over “MiTo Nine: ‘Be Italian’

  • 20 januari 2010 om 10:41
    Permalink

    Filmpje is weer lekker misleidend; 18 inch meerspaaks ipv 16 inch.
    Daarbij lijkt ie ook niet echt op de standaard hoogte te staan…..

    Al die troep…lever gewoon eens een degelijk optie voor verlaging!!

    Beantwoorden
  • 20 januari 2010 om 10:47
    Permalink

    Zo die giulietta met de zee op de achtergrond is nu mijn nieuwe background.

    Zijn er al schetsen bekend van de Facelift van de MITO of misschien al van de wijzigingen van de 159 en schetsen van de nieuwe giulia?

    Beantwoorden
  • 20 januari 2010 om 23:30
    Permalink

    Penélope Cruz, een Giulietta Spider, een Mito en een prachtig italiaans landschap (Amalfi?) in één video… leuk! 🙂

    Als de Mito beter gaat verkopen doordat ie gekoppeld wordt aan een film/musical, vind ik het allemaal goed. Ik meen mij te herinneren (ook al heb ik het zelf niet meegemaakt) dat de Alfa Duetto dankzij ‘The Graduate’ ook plots erg populair werd.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.