Nieuw Alfa Romeo vlaggenschip komt alsnog uit Turijn

De opvolger van de 166 komt eraan! Er is misschien weinig tastbaar Alfa Romeo nieuws in Parijs, maar CEO Sergio Marchionne had nog wel een grote verrassing voor wie het merk een warm hart toedraagt. Sommige geruchten van afgelopen paar jaar blijken waar, want naast de Maserati’s (Quattroporte en Ghibli) die in de voormalige Bertone-fabriek te Grugliasco gefabriceerd zullen worden, zal er toch ook een topmodel van Alfa Romeo van de band gaan rollen. Deze fabriek krijgt dus echt de rol van E-segment producent voor Italiaanse merken. Het platform is 1 op 1 gelijk aan die van de aanstaande Maserati Ghibli.

Een grote achterwielaangedreven Alfa Romeo dus, zoals we die al sinds 2008 ongeveer verwachten. Vorig jaar nog speculeerden ook wij bij AutoEdzione over een assemblage in Turijn. Vanmorgen wordt dit bevestigd door diverse bronnen in Italië zoals Quattroruote en de krant Corriere della Sera. De Ghibli wordt volgend jaar in China onthuld op de autosalon van Sjanghai (China is de sterkst groeiende markt voor Maserati). We verwachten dat het nieuwe vlaggenschip van Alfa Romeo op z’n vroegst 2015 in productie zal gaan. Hetzelfde jaar dat in Japan de productie van de nieuwe Duetto start.

5 gedachten over “Nieuw Alfa Romeo vlaggenschip komt alsnog uit Turijn

  • 28 september 2012 om 14:14
    Permalink

    Inderdaad, geweldig nieuws uit Parijs! Eerder dit jaar werd het door Marchionne nog als ‘niet haalbaar’ geacht. Never a dull moment with Sergio. Fantastisch.

    BeantwoordenReport user
  • 28 september 2012 om 14:53
    Permalink

    Zeg maar slagschip van meer dan 5m, als een Giulia al 4,8m gaat worden wat volgens mij al groter is dan 164/166. Enerzijds erg positief na jarenlang niks maar anderzijds een Thema, Ghibli en dan nog een “169”.

    BeantwoordenReport user
  • 28 september 2012 om 16:19
    Permalink

    @FORZA TRICOLORE

    Arese. Hahaha ik denk dat we al blij mogen zijn dat er nieuwe AR’s aanzitten komen ook al is het heel heel lang wachten. En hopelijk qua neus meer in de 159 trant dan die te bolle Giullietta neus die te volumineus overkomt. En met de huidige over capaciteit zit een heropening van Arese er ben ik bang niet in hoe graag we dat allemaal zouden willen.

    Des al niet te min goed nieuws dat er toch een vlaggenschip komt. En markt is er wel voor mids de prijs en kwaliteit maar goed is. Het laatste gaat ze goed af maar de prijs moet ik nog zien want ze willen ook wat dat betreft te dicht tegen de competitie aan zitten en dat is jammer.

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.