Home » Alfa Romeo

Ook de Alfa Romeo 159 komt als ‘Super’

9 februari 2011 22:52 17 reacties

Na het bericht over de MiTo Super, laat Alfa Romeo vandaag weten dat ook de 159 in een nieuwe zeer complete uitrusting op de markt zal verschijnen (nog geen foto). De mooie en goede D segment Alfa is dus nog niet uitgeteld. De 159 MY2011 editie gaat de dus de eervolle badge dragen die we voor het laatst bij de 166 op een Milanees topmodel zagen. Het gaat in eerste instantie alleen om de nieuwe 2.0 JTDm2 136 pk Euro 5. Dit nieuwe model (naast de Progression, Distinctive en TI) heeft gesatineerde chrome kleurige zijspiegels, 17 inch spaakvelgen, geïntegreerd navigatiesysteem (kaarten voor heel Europa), cruisecontrol, climate control, parkeersensoren achter,  Blue&Me met Bluetooth en spraakherkenning, plus lederen stuur met bediening voor radio en telefoon. De 159 Super is in Italië verkrijgbaar vanaf 23.700 euro als Berlina en 24.900 euro als Sportwagon.

Hiermee is de 159 in het thuisland op papier in een klap weer een concurrerende auto.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

17 reacties »

  • fastGTA156 schrijft:

    Een Giulia Super voor mij graag, ik ben al aan het sparen. De 159 is een goed product maar kan nog niet tippen aan mijn huidige 156 SW. Ik rij nog even door maar deze naam Super verwarmt mijn hart. Het gaat echt harder kloppen in combinatie met Giulia. Een Super en een TI uitvoering zijn overigens erg mooie modellen.

  • Eelco van Vliet schrijft:

    Het spijt me hoor, maar ik heb 2 156’s gehad en een 159. Maar ik als ik moet kiezen of ik 40.000 per jaar in een 156 of een 159 moest rijden dan werd het zeker de 159. De 156 was een goede auto in zijn tijd, maar de 159 is qua afwerking, betrouwbaarheid, veiligheid en comfort een veel beter auto dan de 156. Alleen al de vraag of je je gezin of jezelf in 2** of een 5** auto wilt vervoeren.

    Het enige wat voor de 156 spreekt is het gewicht. Verder helemaal niks.
    En de Guilia is er nog niet, dus dat kan alles tussen een fantatische Alfa of een complete mislukking worden. Daar is echt nog niks over te zeggen.

  • Lancia4Ever schrijft:

    @Eelco van Vliet: De Giulia zal een bijzondere nieuwe Alfa Romeo standaard neerzetten. Een hoogtepunt in de geschiedenis. Doorgevoerd op twee 4C modellen, een E segment model en later op updates en uiteindelijk vervangers van MiTo en Giulietta. De SUV’s horen daar ook bij…maar dat is een ander verhaal

  • Pan schrijft:

    Rij nu 159 maar doe qua rijden de 156 maar, en voor de rest de 159..

  • Il piu migliore schrijft:

    @Eelco, vergeet je niet de beste wegligging in zijn klasse!

    @AE: Je bedoelt hoop ik (tenzij je er van uit gaat dat AR al de standaard is):

    “De Giulia zal een bijzondere nieuwe standaard neerzetten” 🙂

  • Lancia4Ever schrijft:

    Volgens de meest Alfisten is die standaard alleen nog op een model van rond 1960 verkrijgbaar. Daarom schreef ik dat 😉

    Laat ik dan het woordje ‘opnieuw’ erbij gebruiken. 🙂

  • Eelco van Vliet schrijft:

    @autoedizione

    Ik ben er van overtuigd dat Alfa met de nieuwe Giulia weer een fraaie auto op de markt gaat zetten. En hopelijk een meer successvol model dan de 159. Maar als ik moet kiezen tussen een 12 jaar oud ontwerp als de 156, een 159 en een model wat nog niet bestaat (Giulia) dan is de keuze voor dagelijks gebruik toch echt eenvoudig. De 159 dus. Alleen 156 GTA bezitters mogen klagen dat Alfa geen opvolger heeft voor hun model.

    De 156 was in zijn tijd een fraaie auto, maar de tijd gaat wel voort. Geen levensgevaarlijk kleine buitenspiegels meer, niet meer op kruipsnelheid over de vluchtheuvels, geen rammelende draagarmen en niemand meer een blauwe plek op z’n hoofd bij het achterin instappen.

    Ik hoop dat de nieuwe Giulia de kwaliteit van de 159 krijgt, maar dan wat meer in het speelse 156 jasje.

  • jon86 schrijft:

    @Eelco van Vliet:

    2 sterren? Volgens mij heeft NCAP de 156 nooit getest. De 159 is wel een modernere auto, maar mist gewoon het lichtvoetige karakter en de zeer goede stoelen van de 156.

  • LaTiNo schrijft:

    Eelco: “Het enige wat voor de 156 spreekt is het gewicht. Verder helemaal niks.”

    je vergeet dat de 156 de mooiste sedan van de afgelopen 30 jaar is 😉

  • johnny schrijft:

    ”Het enige wat voor de 156 spreekt is het gewicht. Verder helemaal niks.”
    1. geen auto met een zo vol , vlezig en direct stuurgedrag.
    2. agiliteit het sterkste punt.
    3. voor zijn tijd een fantastisch chassis.
    4. voor zijn tijd (en nu nog) fantastische motoren.

    We doen de 156 iets te kort derhalve.

  • Dr156 schrijft:

    Mijn 159 voelt en rijdt als een hele mooie Audi; Super design binnen en buiten, met alle opties die een zinnig mens zich kan wensen, en dito afwerking. Maar wel met een “steriele” motor en dito stuurgevoel(2.2JTS).

    Het gekraak van de 156 mis ik als kiespijn, en met +160km/h op de Autobahn is de 159 een kogel (en de 156 was al niet slecht). Maar ik ben bij de 159 nog nooit met een grijns van oor tot oor uitgestapt, terug denkend aan het stukje asfalt welke ik zo juist verslonden had. Stiekem mis ik mijn tweeliter 156 wel …

  • Eelco van Vliet schrijft:

    @jon86, je hebt gelijk, ik was in de war met de 147 die ik tussen de 156 en de 159 heb gehad. Die had overigens 3 sterren.

    @johnny, ik bedoelde ten opzichte van de de 159. Ik heb 2 156’s gehad en er erg veel plezier aan gehad. En was in die tijd ook voor Alfa een uitmuntende auto. Maar hij had toch ook een groot aantal nadelen, waar even snel overheengestapt wordt.

    Een groot deel hebben ze in de 159 opgelost, waaronder de kwaliteit en meer ruimte. Dat had helaas wat meer gewicht tot gevolg.

    Overigens rij ik tegenwoordig uitsluitend diesel en heb dus geen last gehad van de JTS motoren. De JTD rijd als vanouds lekker, alhoewel ze gelijk met een 140 en een 170pk variant hadden moeten beginnen ivm met toegenomen gewicht.

  • duetto schrijft:

    Hoewel de aanduiding “Super” wellicht eervol is, duidt het volstoppen van een auto met gratis extra’s toch meestal op een naderend einde. Ik ben dus bang dat de 159 nu juist wel “uitgeteld” is, en dat binnenkort de laatste bestellingen worden aangenomen.

    Voor wat betreft de 156/159 discussie: wij hebben drie 156’s gehad, en nooit de overstap naar de 159 willen maken, vooral vanwege het dashboard en de benzinemotoren. Wij zijn daarom gevlucht in een GT en een 166. Maar telkens wanneer ik een 159 als vervangende auto meekreeg stapte ik verkwikt uit. Het is een heel degelijke auto, die zwaar aanvoelt en daarom tot een rustige rijstijl uitnodigt (je ziet ze -- voor een Alfa -- ook veel in de rechterbaan). Echt iets voor de wat oudere Alfist.

  • Ferry832 schrijft:

    @duetto: Of dat laatste nou een compliment is voor de 159 betwijfel ik.

    Het is inderdaad een aflopende zaak. Tevens vraag ik me af wat een Super nu aanvult wat de TI niet heeft. Naar mijn idee is de TI een geweldig pakket.

  • Lancia4Ever schrijft:

    @Ferry832: TI is er niet als 136 JTDm als ik het goed heb.

  • Bert de Vries schrijft:

    159TI is in diesel met de 210 pk een superauto, helemaal met chiptuning, heb er 2 gehad, heb ook een 156 sw gehad, de 156 en 159 zijn niet te vergelijken, ze zijn gebouwd voor verschillende marktsegmenten (marketing is bij alfa nooit het sterkste punt geweest) en is er dus eigenlijk nooit een opvolger voor de 156 geweest.

  • Xander schrijft:

    Als voormalig eigenaar van een 156 en nu een 159 zijn de punten heel herkenbaar. De 159 is veel comfortabeler en fijner voor de km-vreter. De rijbeleving is echter veel minder dan de 156. De 159 is een maat groter en twee maten zwaarder en daardoor eigenlijk een andere categorie auto. Ik sluit mij dus geheel aan bij Bert.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Alfa Romeo

Lees meer over

, , , ,

Volg ons

Advertenties