Ramaciotti noemt nieuwe Alfa Romeo Giulia belangrijkste uitdaging

Ramaciotti

Lorenzo Ramaciotti zou als grote baas van Centro Stile, in de wandelgangen kort commentaar hebben gegeven op de toekomstige Alfa Romeo Giulia. Hoewel alles nog strikt geheim is, zei de man die ook de ontwikkeling van de 4C van dichtbij volgde, dat het nieuwe D-segment model een belangrijke basis vormt van het toekomstige Alfa Romeo. Het is een segment waarin vroeger belangrijke toonaangevende modellen zijn gelanceerd door het Milanese merk, maar waarin de Italianen vandaag de dag tevens de grote afwezige zijn. De concurrentie is sterk en dus is de uitdaging groot.

Naast de techniek, moet ook de vormgeving van de Giulia, Alfa Romeo straks weer internationaal op de kaart van de ‘premium’ consumentenmarkt zetten. Het schijnt dat eerste -meer Europese- ideeën al voor de overname van Chrysler in 2009 op de tekentafel lagen, waarna een grondige herziening van het ontwerp volgde.

Inmiddels wijzen steeds meer vingers in de richting van achterwielaandrijving en gaat er het gerucht dat eind volgend jaar al, het een en ander over dit model officieel naar buiten zal komen. Er wordt tevens met enige regelmaat gesproken over een groter topmodel boven de Giulia met de naam Alfetta.

alfa design

5 gedachten over “Ramaciotti noemt nieuwe Alfa Romeo Giulia belangrijkste uitdaging

  • 11 november 2013 om 19:04
    Permalink

    ik rijd sinds een half jaar een Fiat 500L na eeuwen MB te hebben gereden en ik ben om. Het staat op de planning om volgend jaar een auto naast de 500L aan te schaffen. Laat ze nu gauw een grote Fiat (Alfa Romeo dus) bouwen en ik schaf me er direct eentje aan.

    Beantwoorden
  • 11 november 2013 om 20:23
    Permalink

    Goed nieuws als de geruchten (achterwielaandrijving) waar zijn. Ik zou graag een Giulia stationwagon rijden.

    Noodgedwongen lease ik nu een Volvo V70 (de lease is net begonnen; nog 5 jaar minus één maand te gaan) omdat er momenteel geen Italiaanse D- of E-segment auto te krijgen is (nou ja, behalve de nieuwe E-segment Maserati Ghibli dan, maar die is boven budget).

    De Volvo rijdt comfortabel, maar mijn beide Kappa’s uit 1995 en 1996 hebben meer gevoel in het stuur en bijvoorbeeld de 159 die ik ooit eens heb proefgereden nog veel meer. Ik kijk dus zeker naar de Giulia uit. En als die Alfetta er ook nog komt: des te beter ! 🙂

    Beantwoorden
  • 11 november 2013 om 23:05
    Permalink

    Koop voor de hobby een Alfa 166 er naast nu dan kan je vast genieten. Zwaar onder gewaardeerde auto!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.