Varende Fiat 500 wordt werkelijkheid in Californië

500 water

Fiat kiest met de 500 in de Californische wateren voor het ruime sop en creëert de best denkbare dynamische reclamezuil. Het gaat om drie namaak 500 modellen die verwerkt zijn op de techniek van een grote waterscooter. De 500, 500C en 500 Abarth varen hierdoor letterlijk in het zicht van talloze badgasten en watersporters. Bovendien is het voor veel van deze mensen niet alleen maar bijzonder en vreemd om te zien, maar ook een feestje van de herkenning, aangezien de afgelopen campagnes van de autobouwer uit Lingotto naadloos aansluiten op deze wonderlijke exemplaren. Zo waren er de ‘Immigrants’ die een jaar geleden plots kwamen overvaren, een thema dat ook nog eens uitgebouwd werd in een heuse clip met de titel ‘Sexy People’. Pikant detail; ook concurrent Mini maakte reeds zo’n varend object, maar daar is destijds verder geen werk van gemaakt in termen van extra publiciteit. Fiat is marketingtechnisch dus erg sterk bezig in de VS sinds de herintroductie in 2011.

[nggallery id=968]

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.