Abarth debuteert in Brazilië via de Pulse

De Pulse als strategisch middelpunt.

Abarth is nu ook in Brazilië een merk. Het label met de schorpioen dat een Fiat omtovert in iets sportiefs en een beetje exotisch, is niet onbekend in Brazilië, maar wordt nu voor het eerst als opzichzelfstaand fenomeen gepositioneerd. Een strategie die Marchionne al in 2008 op succesvolle wijze in Europa op poten liet zetten. De Pulse (de naam klinkt elektrisch, maar dat is ie niet) is voor puristen misschien niet de meest ideale basis voor een Abarth, maar in het geval van de Braziliaanse markt, mogelijk wel de meest voor de hand liggende. De volledig nieuwe Pulse richt zich namelijk op een jong steeds welvarender publiek. Deze doelgroep is ook dikwijls geïnteresseerd in de autosport en daarom gaat ook de Abarth formule 4 in Brazilië van start dit jaar.

Blijvertje.

Deze mix van sportiviteit moet Abarth op stevige wijze in de Braziliaanse markt zetten. Dit zal dus op een meer degelijke wijze plaatsvinden dan destijds met de Stilo Abarth en de (Amerikaanse) Fiat 500 Abarth, die maar voor korte tijd verkrijgbaar waren in Brazilië. Een soort eendagsvliegen dus. Het lijkt er nu juist op dat het merk met de schorpioen meer van plan is op deze grote opkomende markt. De Abarth Pulse debuteert straks met een smeuïge 1.3 turbo Firefly van 185 CV. De Pulse ziet er zo beter uit vinden we, maar het is natuurlijk nog altijd geen ultieme Fiat, maar meer een 13 in een dozijn Cross-over naar.

3 gedachten over “Abarth debuteert in Brazilië via de Pulse

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.