Home » Alfa Romeo

Alfa Giulia 1.3 en Stelvio mild hybrid in 2019 in productie

7 december 2018 21:08 24 reacties

Even leek het erop dat volgend jaar de stilte voor een deel zou overheersen in de Alfa Romeo-fabriek te Cassino. Gelukkig mag eind volgende maand ook op het Milanese merk het glas worden geheven als het om 2019 gaat. Insiders melden dat de reeds aangekondigde extra zuinige doch krachtige 1.3 variant van de Giulia (180 pk) eind volgend jaar in productie gaat. Een aluminium viercilinder van slechts 110 kg ligt er dan onder de kap van de dynamische sedan van Alfa Romeo. We kennen ‘m als de nieuwe Firefly (GSE). Overigens komt de Giulia na een volgende update (milde facelift) ook als hybride op de markt, maar dat zal een jaar later zijn.

De Stelvio wordt de eerste hybride van Alfa Romeo en komt eerder op de markt. Het gaat om een 48 Volt Mild Hybrid, waarvoor in Cassino al de eerste voorbereidingen worden getroffen. Overigens meldde ook John Elkann vandaag tijdens een ontmoeting met de Italiaanse politie, dat de investeringen door FCA in Alfa Romeo de komende jaren volop zullen worden gedaan, zodat het merk zijn oude glorie terug zal krijgen. De kleinzoon van Agnelli was niet op het bureau wegens problemen, maar gewoon op Lingotto vanwege de presentatie van een boek over de jarenlange samenwerking van Fiat met de Italiaanse politie.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

24 reacties »

  • Hilbert schrijft:

    Dat Alfa wereldwijd minder verkoopt dan Lancia in Europa is bekend maar dat FCA Europese auto industrie onbelangrijk vind is wel duidelijk anders had Jeep geen voorrang

  • Hoekree schrijft:

    Volgens mijn bronnen eerder begin 2019 komt de 1.3 en leverbaar vanaf maart 2019

  • AR 159 schrijft:

    Heel goed nieuws eindelijk. Mild hybride moet optie worden voor elke motor type dan zijn ze echt goed bezig maar de time 1.3 maakt de instapper lichter en met 180pk geen stakker. Hopelijk is deze motor. Ov optijd om de dalende giulia verkopen de goede kant weer op te buigen. Als het goed is zal hij ook wat goedkoper zijn en dus betaalbaarste worden voor particulier en in meer leas budgetten passen. Nu die SW nog die voor de EU markt O zo belangrijk is.

  • mareblu schrijft:

    Ben erg benieuwd naar de CO2 cijfers van de 180pk Firefly. In de Renegade heeft de 150pk versie een verbluffend hoge CO2 uitstoot van 144 gram, waarmee deze veelgeprezen motor direct de prullenbak in kan voor de Nederlandse markt. De 180pk versie moet in de Giulia wel echt een heel stuk gunstiger worden wil hij significant voordeliger worden dan de huidige 2.0 200pk met 138 gram.

  • dmantione schrijft:

    Ik kan me niet voorstellen dat een 1.3 meer CO2 gaat produceren dan een 2.0. Gewicht speelt op onze markt ook een rol: Ik weet niet wat de gewichtsbesparing gaat zijn t.o.v. de huidige GME, maar als het de auto onder een lager wegenbelastingtarief gaat vallen, wat de auto voor de particuliere markt direct aantrekkelijker zou maken.

  • Hilbert schrijft:

    Waarom werd dan de Lancia Kappa hybride in 1999 geannuleerd

  • Squadra schrijft:

    Dit zal gewoon voor veel meer verkopen gaan zorgen de Giulia zal in NL wel wat goedkoper gaan worden!

    Ciao

    Squadra

  • Hilbert schrijft:

    Lancia kappa coupe hybrid

  • henk schrijft:

    @Hilbert

    Je hebt het over een nooit bestaande versie van een ooit bestaande misschien mooie maar commercieel totaal geflopte auto…..

  • Bartman schrijft:

    @Mareblu. De Renegade zal de WLTP uitstoot al hebben. Teruggerekend naar NEDC op basis van de correlatiemethode zit de Giulia 2.0 nu ook al op 153 gram.

  • Hilbert Spijker schrijft:

    Lancia Kappa hybride was onontwikkeld medio 1998
    Wel eens waar niet in productie
    Marchione was ook geen voorstander
    Druk van concurrentie wordt vergroot
    P.s Kappa werd beter verkocht dan 166.

  • Frederik Martens schrijft:

    en hopelijk eindelijk een manuele bak…

  • Hilbert schrijft:

    Een inhaalslag voor FCA

  • HZW schrijft:

    Duurt allemaal veel te lang bij FCA voor dat die nieuwe GSE motoren doorgevoerd worden in het hele gamma.

  • niccolo schrijft:

    @Bartman
    Ben ik nog niet zo zeker van. De Renegade staat met een D-Label in de boeken voor de 110pk, 1.0T (134gr.) en een E-Label voor de 150pk, 1.3 T (144gr.) 500X in zelfde range.Ter vergelijking geen duitse auto maar een Peugeot 3008 zelfde gewicht, zelfde leeftijd, wat langer: B-Label voor de 130pk 1.2 met een uitstoot van 117gr. en een C-Label voor de 180pk 1.6 met een uitstoot van 127gr.

    Ik ben nog niet overtuigd

  • dmantione schrijft:

    Maar vergelijk je nu wel appels met appels Niccolo? Want dat is momenteel erg lastig, in de database van Autoweek staan bijvoorbeeld NEDC1- en NEDC2-cijfers kris-kras door elkaar. Ik heb ze al gevraagd of ze daar wat aan gaan doen, maar ze zijn het niet van plan, wel gaan ze binnenkort WLTP-cijfers tonen.

    In de database van Autoweek vind ik 115 gr. CO2 voor een 130pk, dicht bij de jouwe, maar omdat er bij jaartal 2016-2018 staat, neem ik eigenlijk aan dat het om NEDC1-cijfers gaat. Dit terwijl wel met NEDC2 voor de Renegade lopen te vergelijken, omdat de uitvoering net nieuw is, hebben we daar enkel NEDC2-cijfers voor.

    Dus wat zijn de NEDC2-cijfers voor de 3008? Is daar ergens een goede bron voor?

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    Slechte keuze om een 1.3 (Fiat motor) in de Giulia te lepelen. Ik geloof veel meer in Alfa Romeo als performance merk. Nu gaan we dus weer concurreren met de Ford Mondeo?

  • dmantione schrijft:

    Dat is precies het segment waar de Fiat-groep geen pakkende produkten heeft, terwijl in dat segment heel veel auto’s verkocht worden. Dus ja, ik hoop het. Die 400.000 auto’s per jaar ga je niet halen als je in de orde van enkele tienduizenden exemplaren per model verkoopt, je moet een bredere markt aanspreken. Die 1.3 (met en zonder hybride) is precies wat nodig is om die bredere markt aan te spreken en 180pk is echt geen lage hoeveelheid pk’s.

    Een auto met 500pk is bovendien precies het soort auto waarvan ze er in Brussel en Den Haag niet teveel van op de weg willen hebben, met de overheid in gevecht gaan is een strijd die je verliest.

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    Een bredere markt is in deze context leuk voor Fiat, maar zeker niet voor Alfa Romeo. Net als de Rombo dat op een Fiat platform wordt gebouwd, zijn het gewoon maatregelen om mensen aan het werk te zetten/houden. Beetje hetzelfde wat in de jaren ’70 is gebeurd (Pomigliano d’Arco), wat het merk uiteindelijk om zeep heeft geholpen.

    Dit zijn gewoon noodmaatregelen en heeft niets met visie en strategie te maken.

  • Alfa147TI schrijft:

    II quadrifoglio maar dat is toch helemaal geen nieuws bij Alfa hebben ze daar dan visie en strategie.

  • AR 159 schrijft:

    @Il Quadrifoglio

    Met een 180PK versie is dit meer een tegenhanger voor de nieuwe BMW 320i (184PK) voor een aantrekkelijkere prijs misschien iets minder infotainment systeem (wat mij niet zoveel interesseert je stelt het 1 keer in en voor de rest blijf je er zoveel mogelijk vanaf onder het rijden. Dus echt spannend is dat niet tik in postcode + nummer en klaar hoe ingewikkeld wil je het hebben ik hoef geen rijdende iPhone X(S)) Bovendien moet men met de CO2 waardes per merk omlaag en wil men in verkoop aantallen omhoog en dat laatste is nu met de modellen die ze hebben weer een dalende trend mede door het gebrekkige aanbod voor het publiek wat er is. Veel huidige Alfa rijders vinden de Giulia te duur en wie wel dat geld er voor (over) hebben gaan voor de Duitse 3 omdat die wel een rijdende iPhone willen en volgens de boekhouders de betere keuze is.

    Ik hoop wel dat ze met de face lift versie een knop toevoegen om Traction control eindelijk uit te zetten een essentiële functie om met sneeuw/zand/losse grond niet vast te komen zitten. En om in de sneeuw met je rwd eens lekker te tollen.

  • dmantione schrijft:

    Laten we even het plan uit 2014 erbij pakken:

    https://www.slideshare.net/autoblogpuntoit/alfa-brand

    Volgens dia nummer 24 bestaat het DNA van Alfa uit:
    -- Geavanceerde innovatieve motoren
    -- Perfecte 50-50 gewichtsverdeling
    -- Een verzameling unieke technische oplossingen
    -- Leidende verhouding tussen vermogen en gewicht
    -- Baanbrekende en onderscheidende Italiaanse vormgeving

    Dat moet je leggen naar hoe dat is ingevuld. Marchionne wilde eigen Alfa-motoren en wellicht kunnen we daar de 500pk toe rekenen. “Geavanceerd” betekende hier “hééél veel vermogen” en stond niet zozeer voor efficiëntie, nieuwe technologie e.d. Het merendeels van de Alfa’s wordt verkocht met de GME en Marchionne wilde deze exclusief voor Alfa maken, maar het gaat hier uiteindelijk gewoon om de opvolger van de Tigershark. T.o.v. de Tigershark, die volstrekt hopeloos was, is de GME een enorme verbetering, maar het is niet de motor waar de klant watertandend naar uitkijkt vanwege de geavanceerde technologie die hij onder zijn motorkop krijgt. Ik denk dat de GME voor weinig Giulia-kopers een argument voor de auto is geweest. Conclusie: Er is gefaald.

    De andere punten laat ik even voor wat ze zijn, omdat we het hier over een nieuwe motor hebben ik denk dat ook hier enkele kritische kanttekeningen te plaatsen zijn.

    Maar over de Firefly: Een Firefly van 180pk is net zozeer een motor voor de massa als de GME bedoeld is. De Giulia-koper zit nu niet te watertanden voor de GME, en zal ook niet watertandend uitkijken naar de Firefly. hoewel de motor hoewel kleiner, zeker niet minder geavanceerd is dan de GME. Wel is er de hele persoonlijke kwestie hoeveel vermogen iemand wil: De ene koper is meer geïnteresseerd in paardekrachten dan de ander. Voor de koper die geïnteresseerd is in veel paardekrachten, is de Firefly geen verbetering, maar nergens is gezegd dat de GME niet meer geleverd gaat worden.

    Voor de koper die meer dan tevreden is met 180 paardjes, is het een financiële afweging. En de Firefly scheelt daarin waarschijnlijk een slok op een borrel. Wat mij betreft is dit één van de kwesties die gewoon onmiddellijk aan het begin beschikbaar hadden moeten zijn. Alfa is een sportief merk, maar het onbereikbaar en exclusief maken past er niet bij. En dat wordt nu dus gecorrigeerd.

  • AR 159 schrijft:

    @dmantioni

    De firefly is als het goed is lichter dan de 2.0 dus de theoretische pk/kg verhouding kon voor de firefly best eens beter uitpakken. Ik zich theoretisch omdat de 2.0 van 200pk op papier 200 is maar hij schijnt stiekem snel 10% hoger uit te vallen het is een software matig geknepen 280pk blok en de firefly is gekieteld. Dus daar zit wel een verschil in bezoekje aan squadra en je hebt iets van tegen of over de 300pk net welke behandeling je kiest. Bij de firefly is er niet veel rek in wat er uit tehalen is maar wat ik al zij en jij ook 180pk is echt niet kinderachtig en voor velen ruim voldoende. Beide blokken en de Q moeten ze mild hybride op aanbieden als optie dan haan de CO2 cijfers omlaag en daarmee voor ons de bpm zodat we ze hier vaker zien. Gek genoeg zie ik vaker een q dan een normale. Voor de q is dat mooi maar voor de rest is er dus iets mis gegaan dat we ze zo weinig zien. Vandaag zat ik ff in een 2008 en die heeft in deze uitvoering tractie controle uit knop, normaal, zand, moder, en sneeuw als instellingen. Dan is voor een performance wagen het gebrek aan een knop voor het uitzetten van traction controle wel opmerkelijk. In D is hij we minder aanwezig maar onze giuliata met 170pk is in de sneeuw weinig fun dat was bij de 159/156 beter en met de E46 daarvoor was sneeuw dolle pret als je de boel uit zette.

  • mareblu schrijft:

    @Niccolo: precies. Ik heb zojuist de nieuwste brochure van de Renegade gedownload. Daar wordt de 180pk genoemg met een G-label en maar liefst 166 gram. De kans dat de 180pk versie De Giulia veel goedkoper maakt acht ik heel klein. En hoe dan ook komt ie 2 jaar te laat. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat FCA in september 2016 in een persbericht aankondigde Firefly motoren te gaan produceren in Polen, en dat we 2 jaar en 3 maanden later die motoren nog nauwelijks in FCA modellen zien? De Giulia is een topauto, maar door verkeerde keuzes is het een tale flop. De als mislukkig bestempelde 159 verkocht ruim 2x zoveel, de 156 zelfs 4x zoveel. Zelfs de 166 verkocht destijds beter. En die kwamen allemaal uit een periode dat Alfa een zwaar verlieslatend merk was!

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Alfa Romeo

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties