Alfa Romeo Giulia druk bezig met testfase

Giulia scoop

‘Komt de Giulia nou in 2012 of in 2013?’ Dat is de meest gestelde vraag misschien wel van Alfa Romeo-liefhebbers vandaag de dag, als het gaat om de opvolger van de 159. Wel, met deze al dan niet bewust uitgelekte spionagefoto’s van een Giulietta die eigenlijk geen Giulietta is, durven we de weddenschap aan dat het maximaal een jaar zal duren voordat de Giulia klaar is. De auto die je hier ziet verklapt alvast iets over de grille van de middensegment sedan en over de maten. Dat je de eigenlijke grille al kunt ontwaren onder de Giulietta-‘Scudetto’ (foto 2), heeft alles te maken met het feit dat dit proefmodel al gebruikt wordt om de luchtinlaat en dergelijke te testen. De Giulia heeft wat dat aangaat uiteraard z’n eigen unieke kenmerken, omdat er straks bijvoorbeeld ook heel andere krachtbronnen in moeten kunnen zoals een nieuwe V6.

De neus staat rechter overeind dan bij de Giulietta, waardoor de grotere broer van de succesvolle C-segment auto, alvast een wat strenger voorkomen heeft. Je kunt ook concluderen dat de koplampen van een heel andere orde zullen zijn dan nu het geval is, vanwege deze geprononceerde neus. De lange aangepaste motorkap herbergt een belijning die duidelijk niet overeenkomt met die van de Giulietta. Op het dak zie je dat de auto op Compact Wide platform iets breder en iets langer is dan de bestaande tegenhanger op Compact platform. De vijfde deur is duidelijk geen echte vijfde deur, maar verbergt de basis voor een Berlina en een Sportwagon.

Volgens de bron AlVolante.it is deze auto in een magazijn van een toeleverancier in Rome gefotografeerd. De producent van bepaalde componenten kan dankzij dit prototype zelf controleren of het eigen geleverde materiaal wel goed werkt, of dat het verder aangepast moet worden. Wij verwachten niet dat Alfa Romeo te lang zal wachten met dit zeer belangrijke model, dat ongetwijfeld een sterke speler zal worden op de markt, dankzij een geweldige rijdynamiek. Een model dat in de voetsporen van de Giulietta, het merk Alfa Romeo verder zal versterken.

19 gedachten over “Alfa Romeo Giulia druk bezig met testfase

  • 6 juni 2011 om 23:20
    Permalink

    Een Giullietta sportback? 🙂 Deze mule verstopt wel erg de lengte achter de achteras ik herken er niets van een sedan of sw in. Er zit wel een groot achter portier in. Zagen ze voor dit soort test werk het laatste stukje er af of zo? Ik zou toch eerder een 159 pakken als test mule. Net wat ik al aangaf het heeft nu meer weg van een Delta oftewel een sportback achtige Giulietta.

    Beantwoorden
  • 6 juni 2011 om 23:36
    Permalink

    Alles is iets opgerekt. De achterdeuren zijn breder, in de achterklep zitten lasnaden, de motorkap, het dak, de voorbumper. Overal 2-3 cm bij en je hebt zo een grotere auto. Is alleen op deze foto’s moeilijk in te schatten hoe de proporties nu zijn.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 09:35
    Permalink

    Mules zijn goed nieuws! Concreet bewijs dat er nu echt wat in de pijplijn zit en dat we niet nog eindeloos hoeven te wachten, in ijdele hoop. De Giulia komt er aan!

    Btw hebben jullie de foto’s gezien van de nieuwe bmw 1 serie. Hahaaha, wat een lelijke bak is dat. Giulietta hoeft zich geen zorgen te maken!

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 12:49
    Permalink

    Dat hij overal iets opgerekt is ja dat is goed te zien maar ze gaan de as lijkt me niet verplaatsen. en achter de achter as is niets dat aanleiding geeft voor een sedan of SW.

    @Raaf

    Dat is zo of het nu de nieuwe of de oude is ze zijn niet mooi maar toch verkopen ze er meer dan Alfa en Lancia totaal dat is toch wel een beetje vreemd.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 13:21
    Permalink

    @AR 159:

    Op een of andere manier is schoonheid niet bepalend voor verkoopsucces. Kijk naar de Opel Astra, die is nu toch niet lelijk te noemen en t.o.v. de vorige modellen gewoon echt een vooruitgang. Maar verkoopt slechter dan ooit tevoren. De “gemiddelde Nederlander” heeft simpelweg een slechte smaak!

    Die BMW 1? Ach, niet mooi, maar dat wordt gewoon een verkooptopper. Het is niet anders. Zelfs als BMW achterlichten “gebruikt” van een VW Polo….. Hoewel de meningen op diverse fora in grote meerderheid zeer negatief zijn…..

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 13:33
    Permalink

    Tsja de 1-serie

    Wat BMW meeheeft is dat je allerlei varianten kunt kiezen en niet beperkt bent tot een bepaalde versie voor bijv. automaat. Elke motor is er als manual en automaat. verschillende interieurkleuren.

    Ook hebben ze straks er ook weer een 3-deurs versie, coupe en cabrio ervan.

    Kijk nu eens bij Alfa Romeo en bij fiat in dit segment:

    Bravo:
    Alleen als 5-deurs
    Cabrio ?
    Coupe ?
    3-deurs ?
    Weekend ?

    Giulietta
    Alleen als 5-deurs
    Sprint ?
    Sport Wagon ?
    Spyder of GTC ?
    3-deurs ?
    Waar is de 1.4 Multiair van 135 pk ?(voor tegen de 116i)
    TCT alleen als 170 Pk (diesel en benzine)
    Voorgangers:
    Stilo:
    3-deurs
    5-deurs
    weekend

    147
    3-deurs
    5-deurs
    de GT als coupe…
    de doodgeboren cabriolet..(nog altijd zonde)

    Kortom op het c-platform staat 1 auto, de 5-deurs giulietta en in geschiedenis waren er altijd 3..

    Nu het D-Evo platform (gemakshalve voor het verlengde C-Evo).
    Daar hoort straks inderdaad een SW versie bij, een Coupe (GTV) en een spyder versie van.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 15:58
    Permalink

    @Xavier

    BMW kan zich ook aan Alfa aanpassen ipv andersom. Maar goed een wat inconsequente modellenpolitiek hebben ze altijd al gehad bij Alfa, hoort erbij. Die Duitsers hebben altijd een strakke lijn liefst met een familiegezicht. VAG is daar nog sterker in…moet je ook van houden, ik hou die Audi’s niet uitelkaar. Zorgwekkender is idd het C segment van Fiat, ik zie nog dagelijks Marea SW en oude Brava/o rijden maar zelden de nieuwere.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 16:26
    Permalink

    @Xavier

    Helemaal mee eens dat zech ik ook al heellang een breed modelen programma met een breed motoren pallet met optie TCT en Q4. Ik snap er de ballen niet van maar ja dan ben ik weer een zwartkijker:). Maarja zonder een breed aanbod ook geen hoge verkoop cijfers.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 17:00
    Permalink

    Wanneer de koper niet koopt dan kun je nog zo’n groot aanbod hebben maar je blijft met de troep zitten.beter 1 goed verkopend produkt dan 10 slechte. En vergelijkingen maken met een ander merk is vloeken in de kerk.Met welk merk wil je Alfa vergelijken???

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 17:31
    Permalink

    nou Alfaspeed Audi of BMW bijvoorbeeld.
    Wat Alfa is voor de Fiat groep is Audi dat voor de VAG groep , luxe en sportieve auto’s.
    Dat het meestal erg saaie hokken zijn en er af en toe raar volk in die audi’s rondtoert schijnt toch niet slecht voor de verkoopcijfers te zijn.
    BMW is een goed merk alleen mogen ze daar eens een betere designer inhuren.
    Ik snap ook echt niet dat ze bij VAG het merk Seat zo laten verpieteren, Spaans sportief temperament met de bekende (kuch) betrouwbare VAG techniek. Daar hadden ze een erg goede Alfa concurrent van kunnen maken.
    Mocht ik zelf beslissen ..kies ik altijd Alfa, mocht ik alleen een Duitse leasebak nemen dan maar uit ellende een BMW, never nooit niet een VAG hok dan ga ik wel naar mijn werk lopen 🙂

    Iets zegt me dat er een van de medewerkers van dat toeleverings- bedrijf iets uit te leggen heeft bij zijn volgende functioneringsgesprek. 😉

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 17:38
    Permalink

    @Saya:

    Dat gesprek had die bewuste medewerker net gehad en heeft daarna snel deze kiekjes gemaakt om vervolgens voorgoed de deur achter zich te sluiten….:D

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 17:51
    Permalink

    @Bartjan:
    🙂 zou ik ook gedaan hebben.
    met een volledig HD youtube film erbij.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 19:07
    Permalink

    Ik had gisteren een goede dag op kantoor. Een collega is op vakantie in Frankrijk en belde dat ie waarschijnlijk een dag later terug op kantoor kwam, hij had panne met zijn 1-serie…:mrgreen:

    Reden waarom mensen voor een BMW kiezen en niet voor een Alfa:

    Kennis mocht een nieuwe leasebak uitzoeken, hij twijfelde tussen een 3-serie en een 159, ik pushen dat ie de 159 moest nemen maar het werd natuurlijk de 3-serie, die was namelijk zo’n EUR 150,– goedkoper in de maand.

    Verder heeft met name Lancia een in – en in slechte naam op het gebied van kwaliteit bij het gros van de Nederlanders, daar gaan bij wijze van spreken generaties over heen voordat dat hersteld is. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor AR.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 19:22
    Permalink

    @Saya: je geeft het zelf al aan “uit ellende een BMW maar never nooit een VAG hok”.Met wat wilde je Alfa vergelijken??!! Alfa is met niets te vergelijken.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 21:52
    Permalink

    Heel mooi, maar laat ons eerlijk zijn nog maar weinig van een mogelijke Giulia te zien! Het belangrijkste is nog altijd dat deze op achterwielaandrijving komt te staan! 😀

    Beantwoorden
  • 8 juni 2011 om 23:34
    Permalink

    @big alfa lover,

    Niet om je dag of mooie vooruitzicht te verpesten, maar het staat allang vast dat de Giulia geen achterwielaandrijving krijgt.

    Beantwoorden
  • 9 juni 2011 om 12:09
    Permalink

    Nog even lachen.

    De drie jaar oude 1-serie gaf er de brui aan met alle toeters en bellen op groot alarm. De collega is inmiddels terug met een leenauto omdat de dichtsbijzijnde BMW-dealer in F de auto niet kon uitlezen. De BMW-diagnose apparatuur was kapot…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.