Lamborghini komt met Aventador Roadster en goedkoper model

Lamborghini toekomst

Lamborghini werkt aan de toekomst en de onlangs gepresenteerde Aventador bijt daarbij de spits af. Inmiddels heet de top van het merk uit Sant’Agata Bolognese al laten weten dat het werkt aan een instap model voor wie minder te besteden heeft. Vanuit de VS -waar Lamborghini een onderzoekscentrum heeft- komt nu het gerucht naar voren dat de open versie van Lambo’s topmodel al in ontwikkeling is en begin 2012 zal worden gepresenteerd, mogelijk in Genève. Het gerucht dat het model er komt bestaat al een tijdje, maar het is onduidelijk waarom er vanuit het management nog geen bevestiging van is gekomen.

 

 

6 gedachten over “Lamborghini komt met Aventador Roadster en goedkoper model

  • 7 juni 2011 om 09:24
    Permalink

    Gisteren op Topgear een filmpje gezien over de gallardo. Toch wel erg mooie producten van Lambo. Raar is dat toch dat zodra het onderdeel uitmaakt van VAG ik er minder interesse voor heb. Wat dat betreft spreek ik mezelf enorm tegen en ben ik blij dat Alfa geen onderdeel uitmaakt van VAG! 🙂

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 10:19
    Permalink

    Tja, kwa techniek en modellen zijn ze er op vooruitgegaan bij lambo, maar een italiaanse supercar hoort geen foutloos interieur te hebben, en je hoort continu een beetje bang te zijn dat ie spontaan affikt..

    Overigens vind ik de aventador er echt heel stoer uitzien, vooral het interieur is helemaal top.

    Enne, goedkopere lambo, dat wordt dus naast de v12 van de aventador, de v10 van de gallardo, een modelletje met de 4.2 liter v8 uit de audi R8? ik zeg doen! (of nog leuker, een ultra-light modelletje a-la alfa 4c, met een v6 er in)

    Beantwoorden
  • 7 juni 2011 om 19:18
    Permalink

    @Raaf

    Respect voor je reactie man ben het helemaal met je eens;)

    Beantwoorden
  • 8 juni 2011 om 09:21
    Permalink

    Enkele weken geleden fabrieksbezoek gebracht bij Lamborghini. Als je daar rondloopt en goed kijkt kun je niet anders concluderen dat er behalve de metalen kisten waar VAG op staat eigenlijk niet kunt zien dat het gerund wordt door Duitsers. Het geheel maakt nog een heel ambachtelijke indruk en veel onderdelen zoals lederen bekleding worden nog steeds handmatig geselecteerd, op maat geknipt en met uiterste precisie aangebracht. Er was op dat moment nog geen Aventador aan een klant uitgeleverd, momenteel worden de showroommodellen voorbereid en naar alle delen van de wereld uitgevlogen. Op de dag dat ik er was werd de auto voor Saoedi-Arabie ingescheept. Tijdens de rondleiding wordt heel eerlijk en uitdrukkelijk verteld dat ze er zonder VAG eigenlijk niet meer zouden zijn. Na het zoveelste echec heeft men ze daar bij de hand genomen en laten we eerlijk zijn, de modellen van de laatste jaren zijn toch niet slecht?! Als ik zou moeten kiezen: 10x liever Lambo dan Ferrari. Echte mannenauto, rechttoe rechtaan, niets voor doetjes…

    Beantwoorden
  • 8 juni 2011 om 17:26
    Permalink

    Klopt helemaal alfista, heb regelmatig op Italia evenementen met Lamborghini rijders staan praten maar dat zijn vaak hele normale mensen en echte autoliefhebbers.
    Niet zo bij de Ferrari clubs dat zijn echte snobs en totaal niet aanspreekbaar voor gewone mensen met een Lancia in de garage.
    uitzonderingen daargelaten
    Verder leuk dat er weer eens een instapmodel komt, heb vroeger de Jalpa een erg leuke auto gevonden hopelijk komt er een Porsche Cayman concurrent.

    Beantwoorden
  • 8 juni 2011 om 18:52
    Permalink

    @Raaf: Heb dit ook, meer emotioneel dan rationeel, dat zeg ik er bij. Beslissingen over het merk die in Dld worden gemaakt, nee. L. maakt niet echt onderdeel meer uit van de familie. Maar als iemand een andere mening is toegedaan heb ik daar ook alle begrip voor. Ik moet ineens denken aan de Cizeta Moroder, was volgens mij een initiatief van een aantal oud Lamborghini-ingenieurs (lang voor VAG in beeld kwam overigens). Naar ik ooit eens las was dit model oorspronkelijk ontworpen en bedoeld als opvolger van de Countach. Wie de Moroder ziet zal dit waarschijnlijk begrijpen en beamen, jammer dat die auto nooit produktie heeft bereikt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.