Alfa Romeo maakt reclame voor ‘Super’ modellen

MiTo Super

We vertelden je al eerder dat Alfa Romeo speciaal voor het Italiaanse publiek de legendarische term ‘Super’ weer van stal heeft gehaald. Alfa doet dat om voor een scherpere prijs extra rijke versies aan te kunnen bieden van modellen die last hebben van een matig verkoopklimaat op het schiereiland. De MiTo MY2011 wordt hier in de nieuwe bronskleur als Super aangeprezen op de herkenbare melodie van Bob Sinclar. Tegelijkertijd is er een kort spotje ‘on air’ gegaan van de geweldige 159 Super. Deze versie is te vergelijken met de rijke nieuwe ‘Pack Competizione’ (tijdelijk 995,- euro) op de in Nederland geleverde 159. Helaas heeft de mooie en goede 159 het verkooptechnisch extra zwaar te verduren, zelfs op de Italiaanse thuismarkt.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=J0qnT6gZ-ls

httpvh://www.youtube.com/watch?v=pfCgJ4wo47U

Deel dit artikel:

14 gedachten over “Alfa Romeo maakt reclame voor ‘Super’ modellen

  • 27 april 2011 om 08:19
    Permalink

    Een 159 met de 235pk 1.8 uit de giulietta zou pas echt super zijn… Mooie auto, maar hij heeft nooit de motoren gehad die het model verdiende. De huidige 2.0 diesel en 1.8 turbo zijn veel te laat gekomen.

    Trouwens, een Mito met de 1.8 van bvb 200pk zou ook niet misstaan en zouden het model nog meer credibiliteit geven.

    Beantwoorden
  • 27 april 2011 om 10:15
    Permalink

    Ze zijn inderdaad veel te laat gekomen met goede benzine motoren en vooral ook de 50kg afslanking.

    De diesels was een ander verhaal, alhoewel de 120pk geen stoplicht sprinter is, is het in NL meer dan voldoende. En eenmaal op snelheid is ie verrassend soepel. De 150pk was prima en de 200Pk is echt een super lekkere combo. Laats nog de 2.4 met automaat gereden, wat een lekkere resiwagen is dat zeg.

    Beantwoorden
  • 27 april 2011 om 10:46
    Permalink

    Lusso,

    Helemaal mee eens maar dat geld voor alle alfa’s als de 147, GT, Bera/Spider maar ook de giulietta die niet de 1,4 multiair met 135pk heeft, er geen 1750TBI is met lager vermogen onder de QV en geen V6 GTA. Daarnaast ontbreekt het aan een programma breed aanbod van TCT bakken en Q4 op alle modellen. Wil je meer verkopen moet je je aanbod vergroten en een aantal smaakmakende modellen hebben met nog meer pit als de 1750TBI om het hoofd te bieden aan S4’s en andere S uitvoeringen AMG en M labels maar ook die hebben nog moddellen daar onder die pittiger zijn dan de 1750TBI dat wil niet zeggen dat deze slecht is maar geen competitie voor de dikke 6 en 8 pitters. En ik meet niet of ik sta te springen om een pentastar

    Beantwoorden
  • 27 april 2011 om 13:42
    Permalink

    @ AR159,

    Wat is dat nou weer voor jaren 90 V8 en V6’en geneuzel, de tijden zijn echt veranderd. Hoeveel GTA modellen (of S4/M5/M4) worden er nu echt verkocht. En wat draagt dat bij aan de omzet en winstgevendheid ?

    Dat alleen de 1750 als benzine karig is, dat ben ik met je eens. Maar de 1.4 170PK en nog een 140 zou al een mooi combi zijn om het aanbod weer completer te maken. Daar gaan ze er veel meer van verkopen van een V6.

    Weet je wat bijv de snelste Alfa is op de korte Hockeheimring. De Guilietta QV. En niet zo’n klein beetje sneller dan bijv de 147 GTA, de 156 GTA en de GT 3.2 V6. En de 170PK Mito is maar 0.7 sec langzamer dan de 147 GTA.

    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio verde 1:20.70
    Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon 1:21.60
    Alfa Romeo GT 3.2 V6 1:21.60
    Alfa Romeo 147 GTA 1:22.10
    Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde 1:22.80

    En dat is redelijk logisch, een topzware V6 voorin tegen een lichte 4 cylinder met hetzelfde vermogen.

    bron: http://www.fastestlaps.com/tracks/hockenheim_short.html

    btw nog een aardige, op de autozeitung testtrack is de 159 1.9 jtdm sneller dan de 156 2.4jtd.

    Beantwoorden
  • 28 april 2011 om 18:55
    Permalink

    Jah, nu we toch fwd hebben, gooien we alle motoren die ook maar ruiken naar potentie er gewoon uit, en een twinair erin.

    Ik snap jullie soort helemaal. Ik snap alleen niet wat jullie met Alfa hebben. 😉

    Beantwoorden
  • 28 april 2011 om 22:40
    Permalink

    @Eelco van Vliet

    BMW M3 GTS 1:12.50
    Ferrari F430 1:12.70
    BMW M3 CSL (E46) 1:13.50 (
    Mercedes CLK 63 Black Series 1:13.80
    Renault Megane RS Clubsport 1:13.50
    BMW M3 (E92) 1:14.00
    BMW 1 Series M Coupe 1:14.10
    Audi TT-RS Coupe 1:14.30
    Ferrari F355 1:15.30
    Audi RS6 Avant (C6) 1:15.30

    Een lijstje met maar een paar modellen waarbij gewonen mans wagens zich meten met de Ferrari’s en Alfa’s laten het af weten. Zelfs een duffe M1 is veel rapper. Terwijl ze de vloer zouden moeten aanvegen met de rest. In de touringcar races waren ze dan wel sterk maar betaalbare staatversies die dat waar maken zijn er niet. Daarom vind ik het het merk waardig als er een echte Alfa V6/V8 turbo of bituro zou komen die zich nestelt in de lijst hierboven. Dat een overstuurde te veel vermogende GTA zonder Q2 zijn power niet kan overbrengen geeft helaas maar al te duidelijk aan waar de schoen wringt. Met aftermarked Q2 zou deze al stukken beter presteren. Je hebt gelijk dat een Busso V6 met 250PK het aflecht tegen een 1750QV maar daar doel ik niet op. Ik bedoel iets pittigers. En dat het niet de verkoop knaller zal zijn zal best maar wel een imago builder. En ja een 8C doet dat best aardig allen jammer dat die voorbestemt is voor de elite. Gewoon een M3 killer voor minder pegels die het merk eer aan doet. En wat betreft de de verkoop ver betering daar zal men meer werk moeten maken van een totaal breder aanbod zoals ik al aan gaf. Dat zijn dus alle motoren en bak combinaties in alle modellen en niet voordat model wel en die niet met twee moderne diesels (sindskort)en 1 benzine motor in een 159 moet je niet raar opkijken als je ze niet verkoopt. Een 140 + 170 + 235 PK multiair zou dit al stukken beter worden. Daarnaast nog een Multiair V6 met een en twee turbo’s had deze beste de competitie aan gekunt maar ja dit model is vermoord door een gebrek aan aanbod. De enigste benzine nu te koop heeft niet de helft van het vermogen van de top modelen in die klasse als een M3 of C AMG. Waar bij ze willen concureren met moddelen waarbij je kunt kiezen van supper eco tot Ferrari killers voor ieder wat wils.

    Beantwoorden
  • 28 april 2011 om 22:52
    Permalink

    Zelfs Opels, Golfjes, 135i en Leons verslaan de Alfa’s en Maserati GranTurismo erger kan eigenlijk niet. Een 300c met de meest bassale techniek doet zelfs 1:17 sneller dan een Subaru Impreza WRX STi.

    Dan is plaats 373 wel een beetje vernederend.

    Beantwoorden
  • 29 april 2011 om 01:20
    Permalink

    @ AR 159
    Gelukkig is een fijne auto meer dan rondetijden op een (ook nog eens relatief kort) circuit. (op basis van dit lijstje is de Donkervoort met afstand de snelste auto ter wereld). Dat de (standard) Granturismo hier met 1900kg en automaat niet uit de verf komt zegt bijvoorbeeld niets over bijv de kwaliteit van deze auto als sportieve reiswagen voor de openbare weg. Ik denk dat als je het imago van een merk van dit soort lijstjes moet laten afhangen we binnenkort allemaal in een opgevoerde kart rijden….

    Beantwoorden
  • 29 april 2011 om 09:39
    Permalink

    Er is helemaal geen geld voor exotische uitspattingen. Laten ze eerst maar gewoon investeren in een goede line-up van modellen met “gewoon” lekkere motoren. (eerst maar eens 4 cilinders). Liever een 4C dan een 169 V6 Biturbo van 1.800kg… Tot zover de ratio..:

    De V6 is wel een gemis. De Busso 6-cilinder kon helaas niet doorontwikkeld worden, maar een 2.0 V6 Turbo-achtige zou een mooie aanvulling zijn. Daarbij komt dat Alfa altijd sterk was met compacte lichtvoetige auto’s met heerlijke 4 cilinders en later dus die super 2.5 Busso V6. Die pas later als 3,0 geleverd is.

    Ik begrijp dus eerlijk gezegd de honger niet naar die zware geblazen dikke 6 en 8 cilinder-zwaargewichten. Dat past echt helemaal niet bij Alfa. Bij AMG-achtigen hoort overigens dito clientele. Ook die “passen” niet bij Alfa…

    Beantwoorden
  • 29 april 2011 om 13:11
    Permalink

    @Chorizo,

    Ik rij als sinds de 155 uitsluitend Alfa en ik moet wennen aan de downsizing.Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dit. Een V6 of V8 in wat voor vorm dan ook is geen enkele garantie tot success, ook niet in de hier zo geroemde GTA versies kijkend naar de ronde tijden. Als de zo geroemde 156GTA om de oren gereden wordt door de hier vergruisde Giulietta QV dan weet ik wel wie er toch op het juiste spoor zit. Er is meer voor nodig dan alleen een V6. Dan moet je ook het chassis hebben om de potentie eruit te kunnen halen.

    Bovendien is het inmiddels 2011 en geen 1989 en het pas gewoon niet meer in de tijdsgeest. Zelfs BMW en Mercedes zijn met hun AMG en M topmodellen aan het downsizen. Dat is een trend waar je met 100.000 argumenten en woorden toch niets aan kunt doen. Zeker gezien de huidige olieprijs.

    En ja een moderne 2,5l V6 met multiair techniek zou perfect in de 159 en toekomstige modellen passen. Maar voor de huidige 159 (en daarg ing het in dit artikel om) en de verkoopcijfers lijkt mij de integratie van de 140/170pk multiair een betere stap dan een V6.

    Beantwoorden
  • 30 april 2011 om 11:04
    Permalink

    Ik doel niet op 4, 5 of 6.3 V8 of grote V6 blokken. Maar kleine down size blokken naast de kleine Multi air motoren het motoren palet met maar 1 blok benzine en 1 diesel (ook al heeft die nu twee smaken) is een zielige vertoning in de 159.
    Maar in doel in de trant van de Tipo 33, clasic 6/8C. De Ghibli 2.0 v6 bt met 335pk of een F40 met 2.9 V8 bt en 478 pk. Dus kleine lichte pittige blokken net als in het verleden. Met de huidige technieken zijn deze best zuinig te maken en heb je toch het geluid en het gevoel van een V6 en V8 die niet veel onderdoen qua verbruik.

    En dit kan naar mijn idee best goedkoop en simpel door de 4 pits 1368cc als basis te nemen. Je krijgt dan een 2.0 V6 en een 2.7 V8 die te gebruiken zijn in Alfa’s, Lancia’s, Speciale fiats en in de Maserati’s en Ferrari’s daar wilde ze ook een V6 is stoppen dus waarom niet zo? Je kunt dan kiezen voor een enkele turbo of een bi turbo. Die Pentastar blokken wil je niet in een echte Italiaan. En ja die blokken kun je dan in een softere uitvoering ook gebruiken voor de Amerikanen hebben ze toch nog veel cilinders maar wat minder cc’s met even veel of meer pit en lagere brandstof consumptie. Pas daarnaast de techniek toe waarbij je 1 bank uit kunt schakelen als je rustig tuft (Niet voor de Maserati en Ferrari) daarnaast kun je nog een 3.5 V8 maken van de 1750 Tbi als daar nog behoefte aan is.

    En hiermee trek je niet het AMG publiek maar wel liefhebbers die wel wat pittiger willen als fun car. Gelukkig komt de 4c hoewel ik hem eerst in het echt wil zien. En dan nog had ik z’n kart nog leuker gevonden met een kleine V6. Ik weet van diverse lease rijders die nu een grote duitser hebben best een AR wilde maar deze niet had wat zij wilde en dat hoor ik maar al te vaak. Ze vinden mijn 159 prachtig maar ja het aanbod he wat ik wil hebben ze niet hoor je dan.

    De Mito had al lang de twinair moeten hebben met 85 pk en daarnaast de 105 een ook de Giulietta zou best met de 105pk versie uit de voeren kunnen ipv de ongeblazen 1.4. Ze hebben mogelijkheden zat maar benutten ze niet. Voorbeeld waarom Wel een TCT met 170PK op de Jul en niet op de Mito en op de Mito wel de 135 PK maar niet voor de Giulietta aldan niet met TCT. Een Jul 170JTD met TCT maar niet voor de 159 en ook niet voor de 140PK. Wel een Bravo 1.6JTD met selespeed maar niet op een ander etc etc. Ik roep het al jaren alle technieken gewoon op alle modellen en uitvoering aanbieden en je trekt een groter publiek. Alle merken zijn er succesvol mee.

    @ OttoCi

    Dat lijste is even inhaken op de eerder reactie en omdat deze aangehaald werd ben ik daar even in gaan neuzen en dan vallen de resultaten best tegen. Ik heb er zelf verder ook niet zoveel mee.

    “Gelukkig is een fijne auto meer dan rondetijden” en daarom rijd ik de 159 een heerlijke toerwagen. Maar de 159 die ik wil is nooit gemaakt.

    Beantwoorden
  • 30 april 2011 om 12:00
    Permalink

    Dromen doen we allemaal wel eens en daarvoor noemt men dat ook dromen.het blijft een feit dat wat de fabriek maakt dat we het daarmee moeten doen.op de bank zitten zeuren of gewoon in zo’n heerlijk italiaans produkt stappen en gewoon genieten.ik rij al meer dan 25 jaar in italiaanse auto’s en dat schelden moeten we gewoon bewaren wanneer er weer eens iets niet functioneerd.
    Dat is het ECHTE ALFA rijden.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2011 om 11:59
    Permalink

    @alfaspeed:

    ZO IS DAT!!! Vanmiddag stap ik nog wel even in mijn GTV 3.0 V6 24V, waarbij het starten alleen al een grijns teweeg brengt! Dat doet geen ander merk Alfa na! En de Alfa’s van nu? Die passen in deze tijd en dat is prima zo.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2011 om 22:56
    Permalink

    Leuk die vergelijkingen maar het zegt echt helemaal niks. We kennen allemaal het filmpje van de Guilletta op de Ring tegen de Golf GTI en de Alfa was echt sneller.

    Ik denk dat we echt eens geduld moeten hebben en wachten waar Alfa Romeo allemaal mee gaat komen Alfa Romeo word van de grond af aan opnieuw opgebouwd. Ik verbaasde me over de Guilletta’s in Duitsland je zach hem daar al behoorlijk veel ook de Mito en 159 deden het goed in het Straatbeeld. Vooral in het zuiden van Duitsland.

    Ciao Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.