Alfa Romeo start publiciteitscampagne MiTo MY2014

MiTo MY2014 spot

Alfa Romeo lanceert in deze periode de update van de MiTo onder de titel ‘Vivi Rock’. Leef het leven van een rockster dus. In het spotje van de firma Armando Testa krijgt een dochter zelfs advies van haar hele familie, om wat meer de bloemetjes buiten te zetten. Mams adviseert om een flinke tattoo te nemen, oma geeft nog wat tips over de lengte van het rokje en paps weet nog wel een leuke sportieve auto voor dochterlief.

Geen man, maar een vrouw dus in de reclameboodschap van de MiTo MY2014, die sinds zondag op de Italiaanse televisie te zien is. Zou dat betekenen dat de belangrijkste klant van de Alfa Romeo de wat stoerdere zelfbewuste vrouw is? Dat is niet ondenkbaar. Met een groter budget had dus net zo goed een zangeres als ‘Pink’ de hoofdrol in dit spotje op zich kunnen nemen, al heeft zij uiteraard geen ‘tips’ meer nodig. Alfa Romeo hoopt met de MY2014 een nieuwe impuls te geven aan de gestaag afnemende orders voor de uit 2008 stammende MiTo (van gemiddeld 1000 stuks in de maand vorig jaar naar circa 700 nu wat de belangrijke Italiaanse markt betreft).

6 gedachten over “Alfa Romeo start publiciteitscampagne MiTo MY2014

  • 19 juni 2013 om 11:59
    Permalink

    De Mini is inmiddels lelijker geworden en dus gedateerd en maakt dikwijls rare geluiden als je ‘m voorbij hoort rijden. Let maar eens op. Volgens mij is de betrouwbaarheid op de langere termijn van die auto’s niet al te best.

    Beantwoorden
  • 19 juni 2013 om 17:46
    Permalink

    uit eigen ervaring kan ik bovengenoemde suggesties bevestigen
    is je mini 2 jaar en 4 maanden oud en 38000 op het klokje ,wil de 1600cc moter het niet meer lekker doen ,distributie ketting
    garantie is 2 jaar ,dus geen meer, en op coulanle regeling hoef je bij bmw al helemaal niet te tellen
    overigens waren er ook al eerder problemen met div. onderdelen wat duidelijk fabricagefouten waren en waar je zelf tegen in moet reclameren ,anders laten ze je het volle pond betalen

    BeantwoordenReport user
  • 19 juni 2013 om 18:36
    Permalink

    Het bizarre is dat Duitse merken dit ongestraft kunnen laten gebeuren, terwijl een Italiaanse auto ongenadig afgestraft zou worden. Modellen als de Bravo, Panda, 500, MiTo, Giulietta en Delta zijn daarom zeer betrouwbaar. Elk nadeel heb zn voordeel zullen we maar zeggen 😀

    Beantwoorden
  • 19 juni 2013 om 19:54
    Permalink

    Zonder hier een Mini-of ander merk af te branden…. Toch even een puntje maken, wat wij Italofielen ook wel weten misschien….

    Kwaliteit is ook emotie…Men wil dat niet horen van een Mini, terwijl men (vrienden, bekenden, buren, azijnpissers) bij Alfa/Lancia/Fiat toch altijd op zoek lijkt naar dat ene defect dat weer eens lekker als “typisch Italiaans” bestempeld kan worden. Ik heb me erbij neergelegd, hoewel ik bij vlagen wel geprikkeld raak als het echt te gek wordt..

    Kwaltietsbeleving geldt voor VW/Audi (VAG) op het moment hoor. Speelt daar zelfs al langer.. Ook daar is kwaliteit/betrouwbaarheid niet zozeer een feitelijk gegeven. Weet ik uit mijn werkervaring uit het verleden binnen de VAG groep, maar nu ook nog… Mijn buurman heeft nieuwe Audi S5, 3 maand jong en hele stuurhuis kaduuk. Kan gebeuren zou je zeggen, maar zijn vorige A5 2.0 TSI had na 10.000 al een nieuwe motor en daarna nog tal van (kleine) defecten. Kan zo nog wel even doorgaan. Wat te denken van de roestproblemen bij Mercedes, van A-klasse tot S… tot ver in het nieuwe millennium! Feit is wel dat in de basis een jaren 90 tot begin 2000-Audi of BMW na 10 jaar wel 10x beter in elkaar steekt dan een Alfa…. maar of je uiteindelijk goedkoper gereden hebt met Audi, BMW, Mercedes, (dus dat zogenaamde Premium!) waag ik zeer te betwijfelen. Maar goed, ieder merk zijn ding. Discussie gesloten, voor altijd. 😮

    BeantwoordenReport user
  • 19 juni 2013 om 20:36
    Permalink

    Producten die eigenzinnig en eigenwijs zijn -- zich onderscheiden van de massa -- worden helaas vaak met argwaan bejegend. De middelmatige, degelijke automobielen krijgt helaas meer coulance van de gemiddelde ‘automobilist’. Echt ‘fans’ zullen ze er alleen weinig mee genereren. Of is er ook zoiets als WagenAusgabe?!

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.