Alfa Tonale is bij onthulling een Misano blauwe Veloce

1000 korte weinig onthullende teasers.

Oninteressant, dat is wat wij ervan vinden. We zien heus uit naar de onthulling van de Alfa Romeo Tonale (omdat het een nieuwe Alfa is!), maar de actuele mode om nieuwe producten voor langere tijd nog afgeplakt door journalisten te laten rijden, of de publicatie van talloze korte filmpjes waar je weinig uit op kan maken, vinden we een niet al te prikkelend fenomeen, dat je hooguit als een commercieel gebbetje kunt zien voor op Twitter en Insta(gram). Maar nu we het er dan toch mee moeten doen (nee we gaan het niet over LED-balk achterop hebben of het stiksel van de bekleiding) willen we nog even aanstippen dat je straks op 8 februari om 15:00 waarschijnlijk (onder andere) het doek getrokken ziet worden van een sportief ogende Misano-blauwe Veloce. Deze mooie kleur is inmiddels net zo Alfa als Competizione rood, doordat het telkens weer opduikt. Volgende teasers van deze soort nemen we voor kennisgeving aan en op de foto hieronder gaan we maar even niet in…

Prijs en uitrusting.

Volgens de welingelichte bron Quattroruote zal de plug-in hybride in Italië tussen de 45 en 50 duizend euro kosten, afhankelijk van het uitrustingsniveau (bijvoorbeeld Super, Veloce of Ti). De instappers op benzine of diesel zullen rond de 30 mille kosten. Men zegt dat de milde hybride een e-Hybrid zal zijn zoals de Jeep Compass 4xe. Uitgerust met de 1.3 T4 met een elektrische aandrijving op de achteras voor de vierwielaandrijving. Bij Jeep krijg je dan 190 of 240 pk, maar de Tonale zal daar een schepje bovenop doen tot + 250 pk. Men spreekt over een elektrische autonomie van 50 km wat deze e-Hybrid betreft. De Alfa Romeo Tonale staat vanaf 4 juni bij de dealer en doet ongetwijfeld eerst nog een publicitaire tour door Europa.

10 gedachten over “Alfa Tonale is bij onthulling een Misano blauwe Veloce

  • 3 februari 2022 om 21:37
    Permalink

    EU:
    1.6 MJT 130 DCT 7
    1.5 MHEV 130 DCT 7
    1.5 MHEV 160 DCT 7
    1.3 PHEV 275 eAWD

    US:
    2.0 256 HP AWD
    1.3 PHEV 275 HP eAWD

    Beantwoorden
    • 4 februari 2022 om 10:32
      Permalink

      de 2.0 als MHEV en PHEV moeten ze doen en de mjet ook MHEV. Maar van die verwachte prijzen worden we niet vrolijker. Ga aub zsm beginnen aan betaalbare normale Alfa’s laag bij de grond. Ik zeg Giulietta en Mito opvolger. Maarja ik moet nu eerst weer 5jaar door met de nieuwe lease. En de privé Giulietta moet dus nog een tijd mee ben ik bang met een gebrek aan verkochte Giulias en geen Giulietta opvolger is er geen of weinig keuze ik weet niet wat mijn alternatief daar voor moet worden, BMW 3 serie dan maar? de 1serie vind ik niet mooi.

      Beantwoorden
    • 4 februari 2022 om 16:56
      Permalink

      Interessante motoren. De 1.3 PHEV 275 eAWD zou best interessant kunnen zijn in de Giulia en de Stelvio. Als je wel eens in de bergen (of in de stad) rijdt weet je dat het verbruik van de 2.0T motoren hier niet best is. Eigenlijk zijn ze alleen zuinig op lange rechte stukken op cruise control. Met een hybride setup kan er een hoop energie terug worden gewonnen bij het remmen en het afdalen, en het verbruik zal met een 1.3 een stuk lager zijn.

      Beantwoorden
      • 5 februari 2022 om 17:32
        Permalink

        Ik weet dat het een overhyped NL zorg is, maar BEV is nu echt nodig om mee te komen. Ik ben leaserijder met een prettig budget, kon 4 jaar geleden geen Giulia kiezen vanwege teveel CO2 uitstoot, nu ben ik beperkt in de keuze voor alleen BEV. Weer geen Alfa de komende 4/5 jaar dus. Zo zonde. BMW i4 is dus het beste alternatief voor de niet bestaande Giulia of Stelvio BEV.
        Enige alternatief dat ik serieus overweeg is niet bijtellen en een Giulia op de stoep zetten maar met de huidige occasion prijzen is dat nog oninteressanter dan voorheen.

  • 4 februari 2022 om 13:29
    Permalink

    Als de instapper echt rond de 30 k€ kost, is het een uitstekende aanbieding met 4 cilinder, 130 pk en automaat. Daar koop je nog geen gelijk uitgeruste Polo voor. En zelfs de Mito zou al ver die kant op gaan. Dus ik hoop van harte maar vrees dat instap eerder start bij 35k€.
    Neemt niet weg dat ik ook hoop op niet-suv modellen.

    Beantwoorden
    • 5 februari 2022 om 16:55
      Permalink

      De jeep weegt net zo veel als een 159/giulia met 200 pk dus die tonale zal niet lichter wezen. Heeft co2 van 150+ dus reken maar op een hoop bpm. Ik wil dit motoren aanbod wel in de Giulia zien dan komen we die hier wat vaker tegen en is dat een mooi alternatief Voorde Giulietta die we nu hebben na onze 159. Een giulia 1.3 of 1.5 hybride met 10kw batterij is zat en verlaagd de bpm hier enorm en maakt dat RVA hun co2 doelen ook beter halen

      Beantwoorden
  • 4 februari 2022 om 14:39
    Permalink

    @CCHans : het zijn wel de Italiaanse prijzen die AE hier neerschrijft.
    Die zijn ongeveer vergelijkbaar met de Belgische maar niet met de (hoge) Nederlandse prijzen.
    De prijs va

    BeantwoordenReport user
    • 4 februari 2022 om 14:42
      Permalink

      De prijs van 35K die je voorstelt / verondersteld voor de instapversie, zal mogelijk redelijk correct zijn.
      (ik had effe te snel / onbewust op een enter knop geklikt…)

      BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.