Home » Maserati

Dit is het exacte productieplan van Maserati tot 2014

16 mei 2012 16:05 4 reacties

Inmiddels is alles op z’n plaats gevallen als het om het exacte plan van Maserati gaat tot eind 2014. Hier volgen de details die vandaag naar buiten zijn gekomen, waarbij opvalt dat ook de nieuwe Quattroporte voor een grotere doelgroep is bestemd en eventueel zelfs als diesel verkrijgbaar zal zijn (!). Een nieuwe sportwagen met middenmotor, die reeds is aangekondigd door CEO Harald J. Wester staat er uiteraard niet bij, want de compacte sportwagen komt op z’n vroegst in 2015.

Het investeringsplan van ruim 1 miljard euro zal grotendeels in de vernieuwde fabriek te Turijn (stadsdeel Grugliasco) tot stand komen en deels in Amerika. Dit plan moet Maserati richting de jaarlijkse productie van 50 duizend auto’s helpen vanaf 2015. Tegenwoordig is dat rond de 6000. Volgend jaar (2013) zien we de nieuwe Quattroporte als eerste verschijnen. Hiervan wil Maserati minstens 50% meer gaan verkopen dan nu het geval is. Tegen de 9000 stuks per jaar zelfs. Het nieuwe model weegt 150 kilo minder dan het huidige, maar zal wel op vier wielen aangedreven worden en heeft een 8-traps automaat. Onder de kap ligt een nieuwe V6 Biturbo met 450 pk maar een verbruik dat 25 tot 30% lager ligt, dan de huidige V8. Ook een vernieuwde 8 cilinder zal leverbaar zijn met een vermogen dat boven de 500 pk uit zal komen. De invoering van een extra krachtige diesel op dit topmodel, wordt gezien de markttendens niet uitgesloten. Volgend jaar staat er ook een milde aanpassing voor de GranTurismo op de agenda. Deze zal nog altijd in Modena gebouwd worden en heeft nooit hoge aantallen als doelstelling. Het nieuwe E-segment model (vaak ‘baby Quattroporte’ of ‘Maseratina’ genoemd) verschijnt begin 2014, en is een sedan van formaat (verkrijgbaar met bovengenoemde motoren en diesel) waarvan zelfs 25 tot 30 duizend per jaar geproduceerd zullen worden. In juli 2014 volgt de lancering van de SUV, eveneens met V6 en V8 motoren. Deze in Amerika gebouwde auto moet een vanaf prijs hebben die onder de 100.000 euro ligt en zal concurreren met de Porsche Cayenne.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

4 reacties »

  • OttoCi schrijft:

    Dat wordt smullen geblazen!

  • Lusso schrijft:

    Dat is niet wat in gedachten heb als ik aan Maserati denk. Diesel en SUV zijn een schande voor het merk.

  • martello schrijft:

    Tijden zijn verandert en dan kan je als producent 2 dingen doen m.i.

    1. Of je houdt vast aan je principes en komt tot de conclusie dat je de aansluiting mist bij de markt en houdt op te bestaan.
    2. Je zorgt ervoor dat je producten aansluiten bij de marktvraag en geeft die producten dat typisch onderscheidende DNA mee dat recht doet aan je kernwaarden.

    Ik hoop in deze alleen maar dat Maserati optie 2 kiest en ben daarmee erg benieuwd naar de eindresultaten. Goed bezig dus naar mijn mening!

  • Wim Snoek schrijft:

    Wat je er ook vindt de techniek moet worden aangepast aan de huidige technologie maar dat neemt niet weg dat Maserati een van de mooi ­čść ste auto’s is qua styling.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie´┐Żn

Maserati

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties