Fiat Panda My2011

Panda is een sterke naam.

Een Fiat Panda model wordt namelijk altijd succesvol oud. Zo ook de laatste generatie waarvan nu de jaartjes toch echt wel beginnen te tellen. Er zijn maar weinig Fiat’s met zoveel commerciële overtuigingskracht, maar sinds de komst van de 500 kunnen we toch wel zeggen dat ze in Turijn er een sterk nummer bij hebben gekregen. Voor de sterke en praktische Panda is de bel voor de laatste ronde inmiddels ingegaan. De voorbereidingen voor de productie van een nieuw model zijn inmiddels in volle gang. Fiat presenteert nu de MY2011 van het model dat in 2003 op de markt verscheen.

Vanaf nu is de Panda enkel nog met Euro 5 motoren beschikbaar net als bij steeds meer ander ander modellen van Italiaanse merken het geval is. De motoren waarmee je de Panda voortaan alleen nog kunt bestellen zijn de 1.2 met 69 pk en 1.3 MultiJet 16V met 75 pk. De 1.1 met 54 pk is eruit. De 1.2 Actual is voortaan de instapper voor rond de 10.000 euro. Voor het interieur zijn nieuwe bekledingsstoffen bedacht en ABS plus EBD en airbag voor de bijrijder zijn voortaan standaard. De versies waarin je een Panda kunt kopen zijn Actual, Active, Dynamic, Emotion, Climbing en Cross. De sportievere 100 HP is al een tijd uit productie. Er zijn nu geen 13 maar 15 kleuren verkrijgbaar door de toevoeging van Azzurro Volare (licthblauw), Verde Eccentrico (groen). De instappers Actual en Active hebben voortaan andere wieldoppen en nieuwe tinten voor het interieur in blauw-grijs en grijs-beige. De Dynamic heeft nu stofjes in beige-zwart (Tecno), grijs-zwart (Jeans) en grijs-blauw (Jeans).

De 1.2 met 69 pk is ook met LPG en Natural Power aardgas installatie verkrijgbaar. De 1.2 verbruikt van zichzelf 4,9 liter per 100 km en heeft een uitstoot van 113 g/km aan CO². De top ligt op 162 km per uur. Van 0-100 ga je in 13,4 seconden (mocht je dat echt willen weten). De 1.3 MultiJet met 75 pk verbruikt 4,2 liter diesel per 100 km en stoot 109 g/km uit aan CO². Het sterke Dieseltje heeft een top van 165 km per uur.

Hier nog even de versies die de komende tijd in productie zullen zijn, klaar voor de verkoop:

1.2 Actual 69 pk
1.2 Active 69 pk
1.2 Dynamic 69 pk
1.2 Dynamic Mamy 69 pk
1.2 Emotion 69 pk
1.3 Multijet 16V DPF Active 75 pk
1.3 Multijet 16V DPF Dynamic 75 pk
1.3 Multijet 16V DPF Emotion 75 pk
1.2 4×4 Climbing 69 pk
1.3 4X4 Multijet 16V DPF Climbing 75 pk
1.3 4X4 Multijet 16V DPF Cross 75 pk

[nggallery id=440]

4 gedachten over “Fiat Panda My2011

  • 12 september 2010 om 19:47
    Permalink

    Hier de Nederlandse prijslijst: http://local.fiat.nl/prijslijsten/prijslijst_panda.pdf

    Bij ons is dus alleen de 1.2 te krijgen. Dualogic zie ik zo snel niet terug op de prijslijst, en dat verbaasd me wel een beetje. Is ook leverbaar op de 5oo, dus waarom niet op de Panda. Lijkt me ook een geliefde uitvoering bij omaatjes. 😉

    Beantwoorden
  • 12 september 2010 om 20:16
    Permalink

    ik had de twinair motor eigenlijk ook wel verwacht.. de atmosferische variant daarvan doet ook 65pk, en zal kwa koppel vast wel de 1.2 aankunnen, dan zou de turbo variant met 105pk een leuke opvolger voor de 100hp kunnen betekenen..

    maar afijn, ook wel te begrijpen dat fiat de panda niet als voorloper/vlaggeschip wil gebruiken, daar is de 500 al voor in het a-segment

    Beantwoorden
  • 29 september 2010 om 14:35
    Permalink

    volgend jaar komt er een nieuw model Panda en geheid dat daar de twee cilinder motor in zit !

    Beantwoorden
  • 6 januari 2011 om 08:43
    Permalink

    Jammer maar helaas is de diesel versie ook niet meer te krijgen in Nederland

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.