Fiat start landelijke publiciteitscampagne in Amerika

Fiat North America

Vier juli is het 54 jaar geleden dat de eerste Fiat 500 het daglicht zag. Zo’n verjaardag staat meestal garant voor feestjes met oude en nieuwe Cinquino’s in ItaliĆ« en andere Europese landen waar Fiat actief is. Maar sinds Fiat begin dit jaar officieel terug is in de VS, wil het merk deze eerste verjaardag (in jaren) van de 500 op Amerikaanse bodem ook daar eens groots vieren. Fiat North America doet dat door een grote landelijke publiciteitscampagne te lanceren, waarvan je vorige maand al een commercial hebt kunnen zien op onze site. Deze had de titel ‘Get ready’ en vormde een prachtige interpretatie van een modern-klassieke lifestyle in Italiaanse stijl. Fiat Amerika richt zich hierbij duidelijk op de jonge moderne Amerikaan die meestal in een grote stad woont.

In Amerika zijn de 500 en 500C momenteel in de verkoop bij 70 dealers. Volgend jaar komt daar de Abarth bij. Fiat wil zo snel mogelijk naar een dealernetwerk doorgroeien van 130 verkooppunten, maar stuit momenteel op de nodige vertraging. Sergio Marchionne heeft inmiddels laten weten dat hij en zijn management de Amerikaanse bureaucratie flink hebben onderschat en dat het daardoor langer gaat duren dan gepland.

De Amerikaanse slogan voor deze uitgebreide campagne luidt dat een ‘groots leven’ lijden, ook binnen een kleinere context kan en tegen een kleiner prijs. Bij ons zien we min of meer dezelfde titel terug naast de nieuwe Lancia Ypsilon.

 

 

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.