Fotogallery van Alfa Romeo op de IAA in Frankfurt 2011

Alfa Romeo IAA 2011

Alfa Romeo’s stand werd weer druk bezocht dankzij de 4C Concept –dit keer in ‘Fluid Metal’– maar ook dankzij het debuut van de 900 cc MiTo TwinAir. De kwalitatief zeer goede MiTo kan door de komst van deze ‘Engine of the Year 2011’ met 85 pk  verkooptechnisch weer een flinke opleving verwachten. Ook de TCT debuteert nu officieel op de Giulietta (op de 1.4 MultiAir en 2.0 JTDm) met een klein jaartje vertraging. Dit weekend openen in ItaliĆ« alle Alfa Romeo-dealers de deuren om extra aandacht te besteden aan deze gerobotiseerde automatische transmissie met droge dubbele koppeling. ‘Alfa-TCT’ heeft in ons land een meerprijs van 1600 euro en wordt standaard geleverd met flippers aan het stuur (foto).

Alfa TCT

6 gedachten over “Fotogallery van Alfa Romeo op de IAA in Frankfurt 2011

  • 13 september 2011 om 23:05
    Permalink

    Mmm wie zal ik nu boos maken? Kunnen ze die 4C ook niet met een 2.0JTDm twinturbo leveren? Met dat gewicht lekker vlot karretje en meer dan 1000km op een tank vind ik best prettig voor woon werk iedere week bij de pomp staan is geen hobby van me zonder tankpas die niet van mijn rekening afschrijft.

    Komt de Mito twinair ook met flippers?

    BeantwoordenReport user
  • 14 september 2011 om 08:35
    Permalink

    Het oor wil ook wat en zo’n dieselgeluid is nu eenmaal niet aangenaam. Bovendien, als de 4c zo weinig weegt dan gaat de auto zelfs met de benzinemotor weinig verbuiken.

    BeantwoordenReport user
  • 14 september 2011 om 09:02
    Permalink

    @Lusso

    De tijd dat nieuwe benzine Afa’s lekker klinken ligt al lang achter ons. De Giulietta klinkt al lang niet meer zo lekker als de 33 of 145 met boxer. Om over de 3.0V6 nog maar niet te spreken.

    En de 2.4Jtdm en dan vooral in de 159 met dubbele uitlaat klinkt zeer fraai voor een diesel.

    Dus kom maar op met een gekietelde 2.0jtdm

    BeantwoordenReport user
  • 19 september 2011 om 12:00
    Permalink

    @Eelco, ik vond zelfs de 1.9 TDI in een audi A3 na een chip kuurtje vrij lekker grommen. Het is geen partij voor een lekker hoogtoerig benzine blokje, en misschien ook niet het geluid wat je in een 4c wil, maar toch kan een diesel best lekker klinken.

    Op 850 kilo (toch alfa?) zou trouwens zelfs een 1.6 JTDm (gekieteld naar 140pk) een lekker vlot bakkie op leveren met een lage instapprijs

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.