Geloofwaardige reconstructie van de Lancia Ypsilon 2011

Dankzij de heldere contouren van diverse gecamoufleerde testexemplaren, heeft de Italiaanse site Newstreet.it een wel hele geloofwaardige reconstructie kunnen maken van wat ongeveer de volgende Lancia Ypsilon moet worden. Normaal gesproken kun je dergelijke ‘shops’ op ons forum bekijken, maar deze gunnen we graag een wat breder podium. We zien een chique compacte vijfdeurs hatchback met duidelijk stijlkenmerken van de Delta, maar tevens ook met een geheel eigen lijnenspel. Precies zoals we Lancia graag haar modellen zien ontwikkelen. Uit betrouwbare bron weten we dat het echte model oogstrelend is, iets wat we ons met deze ‘render’ goed kunnen voorstellen. Ook wij gaan net als op dit voorstel nog wel uit van een grille zoals je ‘m zou verwachten, ondanks een verwarrende krabbel die de marketingafdeling van Lancia zelf de wereld in heeft geholpen afgelopen vrijdag.De nieuwe Ypsilon wordt een belangrijk model, dat Lancia internationaal voor het eerst aan veel hogere volume’s moet helpen. De auto wordt 50 cm langer dan de huidige naamgenoot en is daarmee tegen de 4 meter lang. De lijn wordt elegant en toch dynamisch mede dankzij de verborgen achterste deurgrepen in de C stijl. Het ligt voor de hand dat de Bicolore opzet met donker dak, die we veel zien op de Delta, ook terug te zien zal zijn op deze unieke niche Italiaan. Rijk uitgerust en voorzien van LED-verlichting, vormt deze chique Lancia dé ruimere stijlicoon naast de Fiat 500, die eveneens in Polen wordt gebouwd op praktisch hetzelfde platform.

Motorisch zal de kleine Lancia ook de nodige overeenkomsten vertonen met de compacte Fiat. Zo zien we natuurlijk de 1.4 MultiAir terug met 105 pk en de nieuwe 900 cc TwinAir. Ook is er op het gebied van Diesel de MultiJet II krachtbron als 1.3 en 1.6.

Als Chrysler zal dit model ook een goede indruk maken in Groot Brittannië, Azië en mogelijk ook in Amerika. In Italië start de Ypsilon in de zomer en zal deze daar prijstechnisch beginnen tussen de 12 en 13 duizend euro. De Ypsilon vormt een belangrijke stap voor de Fiat- Chrysler, in het verder doorvoeren van nieuw ontwikkelde platformen en technieken, die vervolgens op elkaar aansluiten in verschillende segmenten.

10 gedachten over “Geloofwaardige reconstructie van de Lancia Ypsilon 2011

  • 21 december 2010 om 16:35
    Permalink

    Het enige wat er naar mijn mening schortte aan de huidige Ypsilon was ’t ontbreken van twee achterportieren. Niet dramatisch maar soms tóch net even onhandig.

    Afgaand op dit beeld is ze nu helemaal AF. In alle opzichten!

    We willen nog één jaartje door met onze 2007-versie en eerlijk gezegd zat ik al voorzichtig aan een Mito te denken. Maar ja, die heeft ook (nog) geen vijf deuren. En belangrijker nog, het is géén Lancia.

    Beantwoorden
  • 21 december 2010 om 17:09
    Permalink

    Mooie auto maar zal weer geen succes worden. 3 jaar geleden hebben mijn vriendin en ik getwijfelt tussen de Ypsilon en de Grande Punto. De Punto is het geworden omdat de Ypsilon een bepaald design heeft waar je van moet houden. Dit geld voor de binnen en buitenzijde.

    Natuurlijk is het goed dat de Lancia een bepaald design blijft hanteren maar je zal er altijd een beperkte doelgroep mee bereiken. Succesvol en een verkoopkanon zal het daarom nooit worden. Behalve in Italie misschien maar daar kan je als fabrikant niet van leven.

    Beantwoorden
  • 21 december 2010 om 18:32
    Permalink

    Ow kan niet wachten!
    Zodra deze er is dan gaan mijn oude Ypjes van een welverdiende oude dag genieten in een verwarmde garage wachtend op een restauratie.

    Beantwoorden
  • 21 december 2010 om 20:48
    Permalink

    @Ferry832: We willen niet in een eenheidsworst als een VAG produkt rijden maar in echte Italiaanse kunst daarom rijden we Alfa,Lancia of Fiat.

    Beantwoorden
  • 21 december 2010 om 21:06
    Permalink

    @Alfaspeed: Dat klopt en dat doe ik ook maar dat doet maar een klein deel van de markt. Het is geen verwijt maar een contatering. Wij hebben voor de Grande Punto gekozen omdat het design daarvan ons meer aansprak. Overigens rijdt mijn vriendin met de Punto en was zij de beslissende factoor. Zelf rij ik Alfa mocht je het idee hebben dat ik VAG rij.

    Beantwoorden
  • 21 december 2010 om 21:13
    Permalink

    Dit ziet er heel erg veelbelovend uit ! Mooi en onderscheidend maar ik denk net niet te eigenzinnig zodat deze in principe door een groter publiek geaccepteerd zou kunnen worden.
    Als de meute nu ook nog eens het lef zou hebben om een Lancia aan te schaffen. Wat dat betreft zijn nederlanders net schapen. We lopen graag achter elkaar aan over platgetreden paden.

    Beantwoorden
  • 22 december 2010 om 03:21
    Permalink

    Prachtige auto, een Lancia in alle opzichten.
    Hopelijk blijft de grille inderdaad behouden zoals op het afgebeelde model. Rij zelf met een Musa van 2009. Hebben voor dit model geopteerd omdat hij toch praktischer was dan de Ypsilon. Zeker als je twee jonge kinderen hebt. Nu te zien zal de nieuwe Ypsilon even groot worden als de Musa en met twee extra deuren erbij wordt hij toch een stuk praktischer.

    Beantwoorden
  • 22 december 2010 om 10:05
    Permalink

    Doordacht model wordt dit idd en met een groter volume qua verkoopcapaciteit zul je zien dat het een succes wordt en dat we meer Lancia’s op de weg zullen zien verschijnen.

    Beantwoorden
  • 22 december 2010 om 18:13
    Permalink

    Absoluut een leuke mule, maar ik denk dat deze het toch niet gaat worden. De proporties zijn vreemd, vooral de achter-zijruit en de motorkap (Thesis motorkap en grille).
    Ik heb ook mijn twijfels over de ‘ alfa’ oplossing van de deurgrepen….Lancia komt denk ik met iets originelers.

    Maar ja, wie ben ik….een Lancia verkoper. Mijn verwachting is dat de echte nieuwe Yp minder Delta-lookalike zal zijn en met meer originele vondsten. We wachten af…..(en wat duurt dat lang)
    Jonnie

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 16:57
    Permalink

    JA! opnieuw weer een echte Ypsilon.
    Laat maar komen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.