Lancia flink in de plus in Europa

Lancia Europa

De Europese automarkt staat zo goed als stil (+0,6%) als het om de afgelopen maand gaat en op de meeste markten loopt de verkoop verhoudingsgewijs nog altijd achteruit. Vanaf januari gezien krimpt de markt op ons continent slechts een procent ten opzichte van 2010. Alleen in Duitsland was er sprake van een degelijke groei met +8,1% ten opzichte van september vorig jaar.

Terwijl moedermerk Fiat Europees gezien nog altijd achteruit holt (-12,7% over de negende maand en -17,6 vanaf januari gezien) is Lancia recordcijfers aan het vestigen, die het merk al bijna tien jaar niet meer haalde. Dit heeft natuurlijk alles te maken met de nieuwe in Polen gebouwde vijfdeurs Ypsilon. Lancia groeide in september met +17,7% en vanaf januari gezien is het verlies ten opzichte van vorig jaar drastisch aan het teruglopen. Lees dit weekeinde alles over de nieuwe kleine Lancia in onze ‘Ypsilon Special’. Ook Alfa Romeo (dat vanaf januari gezien nog altijd groeit ten opzichte van vorig jaar) en Jeep (+56,3% vanaf januari) scoren erg goed.

3 gedachten over “Lancia flink in de plus in Europa

  • 18 oktober 2011 om 20:47
    Permalink

    Tja als je niks te verkopen meer had en nu wel dan kun je plussen net als Alfa. Van een handje vol naar een handje meer is % veel maar in getallen stelt het nog steeds niet veel voor. Mede door het gebrek aan een compleet gamma. Ja Lancia heeft nu wel meer modellen maar is dat in verhouding ook meer als je de verliezen van de stopgezetten merken mee rekend (chrysler en dodge)?

    Die – voor Fiat daar moeten ze toch eens achter de oren gaan krabbelen hoe andere merken gelijk blijven of in de plus. Zij zoveel verliezen. En zelfs in eigenland doet VAG het gewoon goed geen – maar FIAT heel sterk dat is toch stof tot nadenken.

    Ja een nieuwe panda maar de oude deed het niet slecht.

    Ik ben en blijf van mening dat de keuze aan combinaties te beperkt is en dat kost ze klanten.

    Beantwoorden
  • 18 oktober 2011 om 21:14
    Permalink

    Wanneer je meer keus hebt en toch niet meer verkoopt die je het financieel nog slechter.
    Er is op dit moment een reclame spotje op de radio dat verteld over een een leuke iItaliaanse auto met een pittig motortje en goed design, waarop de man zegt voor het zelfde geld koop ik een degelijke Polo.
    Dan gaan de meeste mensen voor degelijk en saai in deze moeilijke periode.

    Beantwoorden
  • 18 oktober 2011 om 22:16
    Permalink

    “degelijke Polo” waar kop je die van daag de dag dan? Bij die oplichters van pon zekker. Ha ha. Maarja het is wel waar men in gelooft. Die duitse degelijkheid ben ik nog niet tegen gekomen. Zelfs de nog jonge Golf 1 Diesel die mijn vader kocht na 2 probleem loze sud’s begaf het op de eerste lange rit. Ja een kale basis POLO SDI dat ging nog wel want ja wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan. Maar die verkopen ze niet meer.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.