Scoop: Rare Maserati Quattroporte blijkt nieuw E segment model

Na tal van aankondigingen is er ook een hoop werk aan de winkel en gelukkig zien we hier alvast de eerste bewijzen. Het betreft een ’test mule’ van Maserati, waarvoor als merk in z’n geheel eveneens de plannen zeer ambitieus zijn. We zien een wat vreemde Quattroporte waarvan de verhoudingen niet helemaal lijken te kloppen. Daarom wordt aangenomen dat het om een eerste testfase van de nieuwe E segment Maserati gaat, die straks in de voormalige Bertone fabriek van de band zal rollen te Gugliasco (TO). Officieel is het niet bekend wanneer deze auto op de markt geïntroduceerd gaat worden. De SUV verschijnt in 2012 en de Quattroporte zou in dat jaar eveneens een opvolger krijgen. Aangezien deze opvolger in het hoogste segment het platform zal delen met de nieuwe Scaglietti die bijna af is, verwachten we dat deze ook op koers licht. Het model dat we hier zien, daarvan verwachten we eerlijk gezegd dat deze begin 2013 bij de dealer zal staan. Veel nieuws voor Maserati dus, dat duidelijk met een uniek offensief bezig is in haar bestaan. De Amerikaanse markt zal daarbij een cruciale rol spelen.

Designtechnisch verwachten we geen revolutie maar een evolutie, maar dat is ook geen schande, want het Modenese merk heeft zich in dat opzicht reeds voldoende bewezen de laatste jaren. Dit model zal met de nodige frisse V6 en V8 motoren en een prima transmissie (ZF 8 traps) de eerst officiële serieuze aanval worden van Italiaanse bodem in jaren, op de gevestigde Duitse orde in het zakelijke segment. Het platform is door Maserati zelf ontwikkeld.

[nggallery id=535]

8 gedachten over “Scoop: Rare Maserati Quattroporte blijkt nieuw E segment model

  • 14 januari 2011 om 22:18
    Permalink

    Idd een test mule de uitlaten kloppen ook niet.

    Maar is de maserati niet F-segment BMW 7 serie Audi A8 porsche Panamera. Er zou nog een E-segment Maser komen die als M5 concurent zou worden gezien.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 12:26
    Permalink

    De lengte van het platform lijkt niet echt af te wijken van de QP. Waaraan denken jullie te zien dan dit een E segment variant is en niet gewoon een mule voor de volgende QP?

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 18:30
    Permalink

    Ben erg benieuwd naar deze auto die gaat concurreren met de duurste 5 serie`s. Als ze maar geen diesels gaan installeren dan geloof ik in succes.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 18:48
    Permalink

    We leven 2011 en diesels hebben t gemaakt ook op t sportieve vlak.een mooie twin turbo met dik 300 pk en 600nm.rij maar eens in een 35d van BMW dan kom je met een v8 spuug tekort.en zeker wat verbruik betreft.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 20:23
    Permalink

    @Alfaspeed: Tuurlijk heb je gelijk in maar luister naar het geluid van de Quattroporte S en je snapt wat ik bedoel.

    Wat mij betreft heeft Maserati het mooiste geluid en een diesel klinkt even wat anders. Heb je de Audi weleens gehoord op Le Mans of de Seats in het WTCC ? Ik niet live maar wat ik op tv en de computer hoor beloofd niet veel soeps voor een Maserati.

    Doordat we in 2011 leven zijn er nog maar een paar fabrikanten die geen diesels leveren. Laten we die koesteren.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 22:41
    Permalink

    Ik ben om,het geluid van een V8 Maser of 8C is goddelijk.maar voor de omzet zie je dat de verkopen van diesels een groot aandeel hebben in de winst.(Porsche Cayennepeper).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.