Waardeloze eerste foto’s Maserati Grecale

Waarom zou je dat doen!?

In deze redelijk eentonige tijd waarin we leven, zou je zeggen dat een leuke scoopfoto op z’n tijd je aangenaam zou kunnen verrassen. Niets blijkt minder waar… De ontwikkeling van nieuwe auto’s gebeurt tegenwoordig vooral achter gesloten deuren, dankzij geavanceerde simulatietechnieken. Tests op straat vinden pas in de laatste paar maanden plaats voor de officiële productiestart. Zo ook in het geval van de d-segment SUV Maserati Grecale. Nog altijd zijn er geen spionagefoto’s van de Grecale te vinden met definitieve carrosserie. Totdat gisteren men binnen de PR-afdeling van Maserati bedacht om zelf een soort scoop in elkaar te frutselen. We zien een totaal ingetapete Grecale met definitieve carrosserie. Maar zelfs dat vond men voor nu nog even te veel van het goede. Dus liet men de fotograaf na een stevige lunch, met iets te veel vin santo in z’n knar op een eenwieler de nieuwkomer van de drietand vastleggen… We vragen ons sterk af wat hier het doel van was. Het bouwt de spanning namelijk niet bepaald op.

Duidelijk Giorgio.

Hoewel de seriematige productie eind deze zomer al van start gaat in Cassino, is ons nog geen goed kijkje op de definitieve lijn van de Grecale gegund. Wat wel heel duidelijk is, is dat dit naar verluid 10 cm langere broertje van de Alfa Romeo Stelvio, duidelijk dezelfde architectuur gebruikt. De proporties komen overeen met het verschil dat de neus van de Maserati Grecale iets geprononceerder lijkt. Daar zitten waarschijnlijk dan de 10 cm extra. Maar hé waar hebben we het over? We zitten met z’n allen naar een geblurde SUV te kijken… Dat is net zoiets als een specifieke pinguïn herkennen midden in een sneeuwstorm. Hoe dan ook; eind dit jaar staat de nieuwe instap-Maserati in de showroom. Met vier- en zescilindermotoren. We zien uit naar deze derde optie in de showroom der Italiaanse SUV’s.

9 gedachten over “Waardeloze eerste foto’s Maserati Grecale

  • 19 februari 2021 om 11:18
    Permalink

    Ik vind het wel beter / aangenamer om te kijken dan zo’n “teaser” waarbij alleen de aangestoken koplampen of achterlichten te zien zijn. Of enkel de welving boven de achterwielen.
    Dat zijn pas belachelijke “foto’s”.
    Zo’n artikel is scroll-scroll-scroll en wegklikken.
    Dit valt nog mee, maar het is inderdaad ook maar opgezet spel.

    Beantwoorden
  • 19 februari 2021 om 13:13
    Permalink

    Klopt Lancia4Ever. Meer nog, ik mis de auto’s van een jaar of tien geleden, die van voor de SUV-gekte…

    Beantwoorden
  • 20 februari 2021 om 00:03
    Permalink

    Nadat het Alfa Romeo 6C concept schaamteloos is omgetoverd in een Maserati MC20, is het nu de beurt aan de Stelvio om een Grecale doorslagje te krijgen. Toch wel eigenaardig dat er nog geen spionagefoto’s of prototypes te zien zijn van de voor september aangekondigde Alfa Romeo Tonale. En dan wordt het uitzien naar een B-SUV’tje (Brennero) waarmee Alfa Romeo als wereldwijd premiummerk zal worden gelanceerd. Komaan zeg….

    Beantwoorden
  • 20 februari 2021 om 21:50
    Permalink

    Waardeloze foto? Eerder een briljante foto. Bewerkstelligt precies dat wat beoogt is: exposure without disclosure. Met dank aan Autoedizione!

    Beantwoorden
  • 21 februari 2021 om 10:06
    Permalink

    Prima scoop, niks mis mee. En ook niks mis met dat het een SUV is. Dat is nu eenmaal wat de markt vraagt. Zonder Levante en Stelvio bestonden Maserati en Alfa al niet meer. Wat ik zelf onbegrijpelijk vind is dat we hier weer kijken naar een auto die niet primair als BEV is ontworpen. Tussen 2016 en 2019 introduceerden alle concurrenten (Audi, BMW, Mercedes) PHEV’s in dit segment, en sinds 2020 introduceren ze de ene na de andere BEV. En nu denkt Maserati dat er de komende jaren nog een markt is voor mildhybrides en een PHEV? De Italiaanse achterstand in techniek is schrijnend.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2021 om 08:40
    Permalink

    Ik heb problemen met Alfa Romeo en SUV’s, dat past gewoon niet bij het merkbeeld. Maseratie daarentegen, daar zie ik SUV’s prima in passen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.