Alfa Romeo 4C 1750 TBI krijgt 296 pk

De nieuwe Alfa 4C zal 850 kg wegen en gebruik maken van een 1750 blok, dat volgens officiële bronnen 296 pk aan vermogen in zich heeft. Alfa Romeo heeft de aanloop naar de productieversie van de achterwielaangedreven 4C met middenmotor strak op schema liggen. Inmiddels is in de VS bekend geworden dat de lichte sportwagen van de ‘Biscione’ over exact een jaar aan het Amerikaanse publiek voorgesteld zal worden. Alfa Romeo zal de 4C zelfs primair gebruiken om een Amerikaanse marktintroductie tot een groter succes te maken. Kort na de 4C volgen namelijk een compacte SUV en de achterwielaangedreven Giulia. Europa heeft dus helaas even geen prioriteit bij dit alles, al gaan we er toch vanuit dat de auto ook bij ons op tijd leverbaar zal zijn. De zeer krachtige 1750 motor zal een belangrijk blok worden voor het merk en de Fiat-Chrysler groep als geheel. Sergio Marchionne zou reeds hebben laten doorschemeren dat een SRT versie van de Dodge Dart, ook gebruik zal kunnen maken van deze sterke Italiaanse motor.

11 gedachten over “Alfa Romeo 4C 1750 TBI krijgt 296 pk

  • 11 juni 2012 om 12:47
    Permalink

    Dat is toch wel redelijk 2,9Kg per PK. Ik vind hem op dit platje met deze kleur wel mooier. De koplamp lijkt zo onder de bumperdoor door te lopen in de mistlamp. Nee niet verkeerd nu nog eens in het echt zien. Gezien het prijskaartje zal een nieuwe niet goed gekeurd worden door de commissie maar wel licht over een jaar of wat een tweedehandsje. Gevoelsmatig blijf ik er alleen bij dat hier gewoon een mooi klein V6 je in had gemoeten met een inhoud van 2 Liter met metalen lucht inlaat (rood gespoten of rvs). En zo moeilijk hoeft het niet te zijn als je een 1750 door kunt zagen en als twinair op de markt kunt zetten waarom dan niet van 2x een 1.4 MA 1 poot er af 30 graden van het carter en deel onderblok (de een de linker en de ander de rechter kant) en samen op 1 krukas. Ene doe dat ook even met de 1750TBI maar dan gewoon met 4 cilinders als nieuw blok voor Alfa top segment en Maserati en Ferrari. Dan krijg je een prachtige 3,5 L V8 die wat goedkoper te produceren is dan die huidige 4,7 en we zijn toch aan het downsizen dus waarom niet een F40 had ook een Biturbo 2,9 V8 dus het is niks om je voor te schamen.

    Nu graag nog een spider van dit ding. Was ik van het weekend maar in Eindhoven en had ik maar 7 euro in die kast gegooid 😥 . Dan was de commissie wellicht wat coulanter om deze nieuw te bestellen. :mrgreen: 😀 🙄

    Beantwoorden
  • 11 juni 2012 om 13:15
    Permalink

    Komt ie ook op groengas en LPG 😆 Dan is het nog een beetje leuk om het gaspedaal in te trappen.Gezien het lage gewicht zal hij bij normaal gebruik toch wel redelijk moeten scoren in het verbruik lijkt me.

    Beantwoorden
  • 12 juni 2012 om 17:33
    Permalink

    300pk uit een nog niet eens 1.8 netjes, met dit gewicht onder de 5s op de 100.

    Beantwoorden
  • 12 juni 2012 om 19:51
    Permalink

    @alfaspeed

    Met de zomer? voor de deur die Z4 🙂 volgens mij is die alleen nog open verkrijgbaar. Als je een Cayman had gezegd ga ik toch twijfelen 😳 . Dat gewicht zou toch wel frappant zijn…net eens op gezocht wat een 370Z weegt bijna 1,5ton.

    Beantwoorden
  • 12 juni 2012 om 20:52
    Permalink

    Dit word een leuk lich bommetje. Een Lotus Elise zit op 860KG maar geen 300PK max 220. Een Lotus Exige Cup 260 (PK) doet 935 op de weegschaal en 80mile. Dus dit kon wel eens de beste deal worden licht sterk en enigsinds betaalbaar. Een cayman S 320 PK maar weer 1350KG bijna even zwaar als een brera

    @San

    Een 370Z bijna 1,5 ton. Waarom lopen dan zoveel mensen te katten op het gewicht van de Brera die weegt 1,4 een Z4 40kg minder. Een TT is wel lichter maar veel kleiner. Ok 1,4 is best zwaar maar de concurentie ook.

    Beantwoorden
  • 14 juni 2012 om 15:05
    Permalink

    dit artikel was genoeg om mijn audi, vw en bmw-liefhebbende klasgenoten (verkoopmanagement mobiliteitsbranche) stil te krijgen.
    😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.