29 gedachten over “Alfa Romeo 4C fotogallery

  • 1 maart 2011 om 10:42
    Permalink

    Liever in een glanzend kleurtje, maar ziet er geweldig uit!

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 10:44
    Permalink

    Ik kan begrijpen dat mensen dit fantastisch vinden maar persoonlijk prefereer ik toch echt het gladde design van 147/156/GT. Ik vind die vouwen, die hoge, lange koplampen en opzichtige verlichting helemaal niks. 2uettotanta was geslaagd imo.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 11:02
    Permalink

    Moet dit nou sochtends??????

    Wat een ongelovelijk lekker dingetje zeg!
    Die golvende vormen, dat interieur!

    De auto mag er ook wel zijn btw 😉

    Hij is wel erg heftig btw, en knap als ze het gewicht zo laag kunnen houden.
    Van mij had ie persoonlijk iets meer richting een GT gemogen.

    Nu wordt het toch echt puur een hobby-auto zonder ruimte voor een koffertje ofzo.

    Maar chapeau!!!!! Alfa heeft een nieuw model!!!!!

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 11:06
    Permalink

    Héééél mooi en echt iets dat alfa kan gebruiken op dit moment als imago-oppepper.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 13:44
    Permalink

    @nuvolari

    Italie viert dit jaar 150 jaar verenigd italie, zo is er vanuit fiat in eigen land een speciale 150 editie van enkele auto’s, en wilde ferrari de nieuwe F1 wagen F150 noemen, daar stak ford een stokje voor, nu is het de F150th italia

    On topic: Mooi ding, ziet er leuker uit dan de gelekte/gefakete zwart-wit video, hoewel ik wel een beetje moet denken aan een nissan GT-R met die daklijn

    Ik zou mezelf zeer gelukkig prijzen als ik over 15 jaar zo’n apparaat 2e hands kan aanschaffen, eerst maar eens de GTV, GT en Brera afgaan 🙂

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 14:04
    Permalink

    De verlichting vind ik wel een beetje TE futuristisch aandoen,maar ja is een concept hé en zal wel normaler worden, van die spiegels moeten ze afblijven en niet van die dumbo oren opzetten als op de Giulietta want dat zou de algehele lijn van de auto geweld aandoen.

    PS. En nu die interieurpics, heb al twee grote ronde kokers gezien in de middenconsole dus dat zit al goed.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 14:44
    Permalink

    Wauw, heb op groenlicht.be foto’s van het interieur gezien heel erg Ferrari achtig, rest nog de vraag wat ze gaan weerhouden van de concept, waarschijnlijk zullen ze de futuristische middenconsole als eerste schrappen maar van mij mogen ze het interieur zo houden, belooft echt veel die 4C.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 16:58
    Permalink

    Dichter bij het begrip “cut price Ferrari” is Alfa nog nooit geweest met deze Bella. Met een goede prijs gaat ie verkopen als een tierelier.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 17:04
    Permalink

    Nice! Al kun je maar beter niet vaak je olie moeten bijvullen, want de motorkap gaat niet open :p

    Lekker kontje op foto 16! wow…

    Overigens vond ik de 2uettotanta mooier, ik hoop dat ze die ook uitbrengen.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 17:16
    Permalink

    De motor zit van achter hé Latino en het bijvullen gebeurt door reservoirs die zich in de koffer bevinden.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 17:24
    Permalink

    Prachtig! zou zo bij mij op de oprit kunnen staan.
    Wel een klein model auto, beetje Smart coupe achtig.
    Laat weer ruimte over voor een grotere versie de 6c?
    Verder vraag ik me nu wel erg af hoe die Abarth er dan wel uit moet gaan zien. Die zou toch eerder komen?

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 19:16
    Permalink

    Leuk ding, maar niet bijster origineel. Het ding ademt een en al Ferrari uit:
    Ronde achterlichten in ovaal uitgesneden openingen. Inkepingen langs de achterruit (F430). Kleine bolle achterspoiler die enkel omhoog uitsteekt tussen de achterlichten (F430). Inkeping t.b.v. de kentekenplaat ala Ferrari. Giga-luchthappers aan de zijkant. (F430/360) Spoilers in de luchthappers van de voorbumper. (458 Italia) Centrale klokkenwinkel met digitaal display erlangs. (California).

    Blijft het wel een geinig ding maar iets zegt me dat het tot en met 2010 nog de interne werktitel “Ferrari-Dino” had en pas op het laatste moment een andere badge erop geplakt werd. Is het toeval dat de geruchten omtrent de Dino afnamen toen de geruchten over de 4C begonnen?

    Maarre, gaat deze nu deelnemen aan de GT4-Lights tegen de KTM??

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 21:16
    Permalink

    ”Het ding ademt een en al Ferrari uit:”Heerlijk toch , een schoonheid eigenlijk waar nog wel iets van af gaat denk ik . En de Mito ,de 8c , ook veel Ferrari . Familie invloeden zijn dat. Daarom rijden we ook italiaans lijkt me .
    Hij zal maar lijken op een 911 . Een kever zeg maar.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 22:28
    Permalink

    Ieder zijn mening. Maar ik rij geen Alfa omdat het italiaans is maar omdat het “Alfa” is. Ferrari doet me weinig en de eeuwige associatie van Alfa met Ferrari, Lancia en Maserati zou moeten stoppen want we doen er de “eigen identiteit” van Alfa zwaar mee te kort.

    Alfa en Ferrari zijn geen famillie maar juist grootse vijanden. Het is leuk voor Enzo dat hij via Alfa de grote stap maakte naar een eigen toko maar daar houd de “spirituele band” op in mijn ogen.

    BMW en Audi zijn ook geen famillie omdat het duits is.

    Ben overigens zwaar benieuwd naar het zusje van de 4C die Dallara onder eigen naam gaat produceren. Iemand nieuws omtrent dat model?

    Beantwoorden
  • 1 maart 2011 om 22:37
    Permalink

    Overigens wonderschone velgen weer. Gelukkig blijft alfa daar nog steeds heer en meester in. Kan geen aftermarketbakker tegen op.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 10:19
    Permalink

    Ja , ik denk ook grote ruzie tussen die 2.
    Dus ”eigen identiteit ” , ik wacht al iets langer te vernemen wat die uiteindelijk is. Mooi , niet mooi , veel verder komen we niet veelal .

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 10:21
    Permalink

    ”BMW en Audi zijn ook geen famillie omdat het duits is”

    Er wordt iets niet goed begrepen . Afijn, ik stop er mee , heb de PABO niet afgemaakt.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 17:59
    Permalink

    “Karakter” = kenmerk, aard, inborst, sterke zedelijke persoonlijkheid, zielskracht. (oud prisma woordenboek)

    Omdat je de Pabo niet hebt afgemaakt zal ik het vereenvoudigen.
    Stel je zoekt karakter. En ik geef je alleen de keus uit 2 Alfa-modellen. Namelijk de 159 en de Arna. (weet het, klinkt meteen cliche)
    Beiden wagens stammen uit een kortstondige samenwerking met een andere fabrikant. Maar als je toch gaat zoeken naar “karakter” , oftewel dat ene kenmerk wat zich onderscheid van zustermodellen , welke wint het dan in jouw ogen?

    Ik zal je ook alvast helpen met het antwoord. Want ondanks dat het antwoord simpel lijkt maakt de uitkomst van de vraag geen ene moer uit. Want wat voor jou een belangrijk “kenmerk” kan zijn in jouw keuze van antwoord op de gestelde vraag hoeft dat niet voor mij te zijn. Ik zoek waarschijnlijk op andere plekken het karakter van een Alfa dan waar jij dat doet. (of Saab, Toyota, Mini of whatever)

    In mijn ogen toont de 4C een “verkeerd karakter” omdat het over-designed is. Overal bulten en luchtgaten die er niet hoeven te zijn bij een merk wat meestal op een goede manier sierlijkheid en sportiviteit weet te combineren. En die rare overgang van 2 ronde lijnen richting een grote luchthapper aan de zijkant vind ik alles behalve sierlijk. Leuk op een te duur betaalde Ferrari maar niet op een Alfa in mijn ogen.

    Tja, en de ruzie. Lezen door de juiste informatiebronnen doet wonderen. Nee, ga niks verklappen. Je moet wat te doen hebben voor het behalen van de Pabo. 😉

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 18:34
    Permalink

    @6C Jordy: Afgezien dat je mij ‘ouwe koeien verwijt’,dat lulverhaal over ‘karakter’ heb je hier al 1000 keer gehouden hoewel het volgens mij volstrekt ‘over the top’ is qua opvatting. Je bent daarmee een beetje de Ghadaffi onder de commentatoren hier. 😉

    Je vergelijkingen gaan naar mijn smaak ook te vaak over ‘gelijk willen hebben’ dan dat het ‘reasonable’ is. Je design theorie Alfa vs Ferrari naast 159 vs Arna slaat werkelijk als een tiet op een brugleuning. Er is niks mis met het vergelijken van kunst met kunst. Maar ja voor de verwerpelijke opinie (dat is mijn opinie zoals je weet ;-)) van een VAG sympathisant geldt dat natuurlijke feit uiteraard weer niet.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 19:48
    Permalink

    Ik zal er nog 2 aspecten aan toevoegen :
    1. design van alfa , heb ik geleerd, laat ik lang op me inwerken.
    Het is wel een typische alfa Romeo m.i. (aan een italiaans overhemd zit ook altijd meer franje ..)
    2. karakter is ook , en vooral ,het rijden. Dat heeft hier niemand nog gedaan .
    Oordelen te over , dat wel.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 21:32
    Permalink

    @AutoEdizione,
    Zullen we samen gaan tellen hoe vaak jij het over VAG hebt en ik over karakter en die aantallen langs elkaar leggen? Over een vergelijk met tieten op een brug gesproken!

    En waar spreek ik over “designtheorie”? Karakter is meer dan design.

    VAG-sympathisant? Ja, vooruit maar weer. Lekker laag. Je weet onderhand goed dat ik een sympathisant ben van elk automerk. Van Daihatsu tot Lada. Als liefhebber zie je karakter in elk automerk.

    Mag ik je er tevens nog even op wijzen dat het een erg verwerpelijke manier van communiceren is wanneer je een bezoeker van je website op de man af gaat vergelijken met iemand als Ghadaffi?? Terwijl je niet iemands afkomst kent? En een knipoog erachter zetten helpt het verzachten niet.
    Maar als we toch tot dat niveau willen gaan dalen , je eigen manier van “je visie met anderen delen” , of met andere woorden het in iemands strot duwen van onwaarheden en het uitsluiten van andersdenkenden heeft veel weg van ene Adolf H.

    @Johnny,
    Op je 2e punt geef ik je groot gelijk.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2011 om 22:09
    Permalink

    Nou nou.. kan het allemaal ff wat minder ?

    Ik zou graag zien dat we terugkeren tot het onderwerp van deze thread en geen vergelijkingen opstellen met personages die uiterst negatief de geschiedenis in zijn gegaan of zullen gaan.

    6C Jordy, voor mij moet de “gelijkenis” anders worden uitgelegd… Italiaans design heeft een bepaalde flair, daarbij hoeven de uiterlijke kenmerken niet eens gelijk te zijn. Als jij vind dat de 4C op een ferrari lijkt.. so be it maar ik zou wachten tot ik de auto IRL heb gezien.
    Ik lees elders ook gelijkenissen met Lotus en zelfs 911. Ja je kunt er met dichtgeknepen ogen ook een Toyota MR2 van maken… Naar mijn idee is in de basis een verschrikkelijk mooi model neergezet waarbij enkele concept details zeker zullen verdwijnen en de werkelijke vormen naar boven komen. Dit naast een Z4 en TT is alsof ie van een andere planeet lijkt te komen.

    Btw de ruzie tussen Alfa en Ferrari ? Die was er in de beginjaren zeker waarbij de woorden italiaanse rivaliteit de lading waarschijnlijk beter dekt.
    Die ruzie bestaat al jaren niet meer dus om daarmee te schermen zie ik niet als argument.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2011 om 10:07
    Permalink

    Jordy : de echte liefhebber (zie punt2) haal ik er zo tussen uit. Ik heb daarom geleerd niet zo maar met ”iedereen ” over autos te praten. Te veel praten er al over autos , met alle respect dat wel. Ik doe niet altijd meer mee.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2011 om 10:25
    Permalink

    Zo…wat een reactie. En dat voor niets, want als je goed leest (valt me op dat je dat vaak niet doet) vergelijk ik jou persoon niet meneer G. uit L., maar jouw houding ten opzichte van anderen hier. Dat doe je bij elk argument. Meneer G. uit L. verklaarde bv iedereen voor gek en zei dat iedereen van hem houdt. Beetje suf om als een oververhitte ineens de hele holocaust erbij te halen. Nogal totalitaire reactie 😉

    Maar goed, blijkbaar duldt je alleen je eigen stevige tegengas en niet dat van een ander. Je claimt zelfs het privilege op smilies waar het niet toepasselijk is. In dat geval zet ik er ook een punt achter.

    Ciao!! 🙂 😀 😉 :-O…….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.