Home » Alfa Romeo

Alfa Romeo geeft prioriteit aan compleet gamma

26 februari 2017 8:48 17 reacties

Projectbaas Enrico Fedeli van Alfa Romeo, heeft tijdens de presentatie van de Stelvio misschien wel een heel belangrijk tipje van de spreekwoordelijke sluier opgelicht. De Italiaanse voormalige Ferrari-ingenieur zei namelijk dat na de Stelvio het zo compleet mogelijk maken van het gamma, belangrijker is voor Alfa Romeo dan het toevoegen van extra versies.

Eigenlijk wisten we dat al, maar Fedeli spreekt in dit kader niet over de al vaker genoemde E-segment SUV als volgende project, maar over een topmodel sedan. Het langverwachte vlaggenschip zou nu dan toch eindelijk aan de beurt zijn na Giulia en Stelvio. Een SUV op dezelfde basis noemt Fedeli nu even niet. Ook niet als vierde project, want Alfa Romeo zou wat dat betreft namelijk prioriteit geven aan de opvolger van de Giulietta. Mogelijk op ingekort Giorgio-platform met achterwielaandrijving.

Volgens Fedeli is het van groot belang om Alfa Romeo in zoveel mogelijk segmenten aanwezig te laten zijn, zodat er ook daadwerkelijk geconcurreerd kan worden op steeds meer fronten. Vandaar de aanpak om eerst nieuwe type modellen te lanceren alvorens met extra varianten op basis van hetzelfde model te komen.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

17 reacties »

  • hans 😊 schrijft:

    We worden verwend, alfa heeft nu naast de mito de 4c de giulietta ook de giulia en de stelvio en dan komt er nog meer aan klasse.
    Ook fiat is goed bezig met nieuwe modellen nu lancia nog een model erbij

  • dmantione schrijft:

    Dit klinkt inderdaad best positief en lijkt me ook de beste manier om de markt te laten zien dat Alfa weer een serieuze speler is.

  • AR 159 schrijft:

    Ik hoop dat ze snel dan met de Giulietta opvolger beginnen en dat ze hier de 1.4 in blijven leveren. En dan naast een 150PK vooral de 170PK versie al dan niet opgewaardeerd tot 180PK als de Abart 500. T/m de V6. En graag met heel wat KG’s minder graag iets van 1200KG als streef start gewicht 🙂 voor de 1.4’s en deze met TCT blijven leveren en niet de zware 8traps ZF voor de compacte motoren.

  • Eelco van Vliet schrijft:

    @ar159

    De TCT weegt 81 kg en de 8 traps ZF weegt 87kg. Dat is niet echt een verschil. Wat wel een verschil is, is het comfort en de schakelsnelheid van de ZF. De lichtste variant van de ZF wordt ook in de 1 serie gebruikt en daar is dat een prima combinatie.

  • AR 159 schrijft:

    @Elco

    dat is maar 6kg dus ik had begrepen dat deze bak wel een kg of wat meer verschilde.

    De Giulia Q met ZF is 40KG zwaarder de Giuliette met tct en hand bak verschillen 20KG als ik ze vergelijk bij autoweek.Waar zitten die KG’s dan in die flippers zullen niet zoveel extra zijn 🙂

  • mareblu schrijft:

    Als je met een Duitse succesvolle bril hiernaar kijkt , laten we zeggen door de bril van BMW dan zie je dat de Giuletta van 2010 is en dus dit jaar compleet vernieuwd moet worden, geïntroduceerd, maar ook geproduceerd en leverbaar. De Giulia SW moet binnen enkele maanden leverbaar worden. De E-segment sedan en de grote SUV in 2018, inclusief hybride versies en het liefst ook nog als full EV. BMW, Mercedes, VAG, Toyota, maar ook het kleine Volvo kunnen dat, doen dat. FCA is veel en veel te traag. Dat het Giulia gamma anderhalf jaar na persintroductie nog niet compleet is, en nauwelijks leverbaar, is amateuristisch.

  • Eelco van Vliet schrijft:

    @ AR 159
    De Giulia en de Giulietta kun je niet echt vergelijken qua gewicht omdat de Giulia ruim 30cm langer is en hoger en breder. Bovendien is de Giulietta best al op leeftijd en relatief zwaar. Daarnaast kun je met een 8 bak een hogere eindoverbenging kiezen wat weer voordeel heeft tov het verbuik icm de koppelrijke moderne motoren.

  • Squadra schrijft:

    Leuke reactie’s weer het is ook nooit goed bij FCA. FCA heeft nog niet de budgetten die BMW heeft om meerdere modellen in 1 keer te ontwikkelen dat gaat per model. Daarbij vergelijk je Mareblu BMW met een merk in opbouw namelijk het nieuwe Alfa Romeo wat met 1 model gelijk met iedereen de vloer aan het aanvegen is.

    De nieuwe Stelvio zal waarschijnlijk het zelfde doen met X3 en Q5 etc. Bij Alfa Romeo zal het even duuren vergelijk het met Jaguar Landrover die laatste jaren ook aan het bouwen zijn geweest aan de merken. Dat Alfa Romeo samen met Jeep in de showroom staan vind ik alleen maar goed.

    Ciao

    Squadra

  • Rene1964 schrijft:

    Beter een strategie van het gamma compleet maken dan geen strategie!!! En toch een SW zou leuk zijn!!!

  • blavierbart schrijft:

    Wanneer volgt de opvolger gtv?

  • blavierbart schrijft:

    rwanneer volgt de nieuwe versie van de spider ( gtv) ?

  • hans 😊 schrijft:

    Blaviwrbart.

    Dat heeft allemaal te maken hoe goed de giulia en stelvio verkopen

  • Koen schrijft:

    Hey !
    Ik heb hier een mooie folder van 6 jaar oud.
    Met een line-up in verschillende segmenten.
    Ypsilon, Musa, Delta, Flavia Sedan (concept) en Cabrio, Thema en Voyager.

    Of die andere mooie folder, amper 5 jaar oud !
    Een line-up in 5 segmenten !
    Ypsilon, Delta, Thema, Voyager en Flavia.

    Als dat niet “””het zo compleet mogelijk maken van een gamma””” is ?
    En van “””toevoegen van extra versies””” is ook geen sprake (geweest).
    Geen Thema of Delta SW, geen SUV, geen Delta sedan of “sportiever” model.

    Het volgende heb ik nog gehoord : “””Vandaar de aanpak om eerst nieuwe type modellen te lanceren alvorens met extra varianten op basis van hetzelfde model te komen”””
    Waar ?

    Ah ! Ik weet het !
    Samenvoeging Chrysler met Lancia :
    “””Lancia’s traditionele passie wordt verenigd met een droom -- een Amerikaanse droom. Bieenbrengen van 2 werelden -- op het kruispunt van droom en passie krijgt de nieuwe Lancia vorm. Versmelting van Italiaanse passie met Amerikaanse energie en degelijkheid (!sic!) -- de nieuwe kernwaarden : Stijl, Kracht en Attitude””” (allen met hoofdletter !).
    Nog bulshit woorden nodig ?
    Dan maar in het Engels : “””Style, Substance, Attitude.”””

    Uiteindelijk is er niet veel van in huis gekomen van die nieuwe modellen of extra varianten.
    Integendeel : afbraak en uit de markt nemen.

    Voor de jongsten onder ons : het is amper 5 jaar geleden dat Lancia een “zo compleet mogelijk gamma” had.
    Kijk wat er overblijft, ondanks al de mooie woorden van Olivier François en SM .

  • mareblu schrijft:

    @Squadra: FCA heeft niet de budgetten van BMW? Is het zo droevig? FCA verkocht in 2016 4,8 miljoen auto’s, BMW 2,3 miljoen, dus nog niet eens de helft. Het rammelt organisatorisch en plannings technisch aan alle kanten bij FCA. Hoe bestaat het anders dat je in augustus 2015 een nieuw model aan de pers voorstelt en een jaar later nog moet zeggen dat de productie “langzaam op gang komt?” Ik ben benieuwd of de Stelvio wel snel volop geproduceerd wordt en kan zorgen voor een verdubbeling van de aantallen van Alfa Romeo dit jaar. Jaguar heeft ook geen grote budgetten, maar er zijn wel nieuwe modellen en de verkoop vliegt omhoog. Het kan dus wel.

  • hans 😊 schrijft:

    Marebleu.

    Er is de afgelopen jaar bijna 8 miljard in alfa romeo gestoken vooral het nieuwe platvorm wat nu ook voor andete fca merken gebruikt gaat worden .
    Alfa romeo is eigenlijk helemaal opnieuw begonnen .
    Waarom doe je nou zo negatief?
    Ze hadden ook de stekker eruit kunnen trekken .
    Ontwikkelen kost geld.
    Vergeet niet dat fca een enorme schuld heeft

  • Rene1964 schrijft:

    @Hans, en analisten waren over 2016 weer verrast dat er meer van de schuld was afgelost dan verwacht.
    Beetje bij beetje komt FCA er wel denk ik, ik zou ook wel willen dat het sneller ging.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Alfa Romeo

Lees meer over

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Advertenties