Alfa Romeo Giulietta nu ook op de markt met 1.4 105 pk en als Bifuel

Giulietta

Alfa Romeo lanceert op de thuismarkt deze week de Giulietta 1.4 Turbo 105 pk (1368 cc) en 1.4 Turbo 120 pk Bifuel op LPG. Het gamma van de zeer succesvolle C-segment Alfa wordt hierdoor naar beneden toe uitgebreid, wat een behoorlijk slimme zet is nu in Italië de benzineprijs de lucht in schiet. In ons land blijven we echter instappen bij de 120 pk (vanaf €23.950,-) en zal de LPG versie niet leverbaar worden door een gebrek aan vraag. De nieuwe benzine variant komt qua vermogen naast de 1.6 JTDm te staan die wij in 2010 nog hebben gereden in het wit, de populairste combinatie op Giulietta-gebied. De diesel blinkt uit in hoeveelheid koppel namelijk 320 Nm bij 1750 toeren/min. De nieuwe 1.4 benzine met 105 pk heeft een maximum koppel van 206 Nm bij 1750 toeren/min, wat gelijk is aan de 120 pk. Ook het gemiddelde verbruik is nagenoeg gelijk met 6,4 liter/100 km (149 gram CO²/km). Dankzij de toevoeging van de 105 pk versie is de basisprijs van een Giulietta gezakt naar zo’n 18.770 euro. Deze twee nieuwe varianten zijn verkrijgbaar vanaf 11 februari.

De op een na best verkochte C-segment auto van Italië heeft weer een goed jaar achter de rug. Sinds de lancering medio 2010 zijn er inmiddels op de internationale markt meer dan 140.000 exemplaren verkocht. Alfa Romeo groeide in Europa daardoor van een marktaandeel van 0,8% naar 1%. Er werden in 2011 80.000 Alfa’s verkocht binnen de EU (35.000 in Italië). De Giulietta heeft een aandeel van 2,8% in Europa en maar liefst 14,5% in Italië, wat het hoogste is dat Alfa Romeo ooit in dit segment heeft gehaald. Buiten Italië is de Giulietta het meest in Frankrijk verkocht namelijk, 9.200 keer. In Engeland 7.100 maal en in Duitsland 6.300 keer. De meest populaire varianten (zo’n 90%) van de Giulietta zijn de ‘Distinctive’ uitvoering en de nog maar kort geleden geïntroduceerde ‘Exclusive’. Motorisch gezien is de 1.4 MultiAir met 170 pk erg populair en verkoopt Alfa Romeo wat dit vermogen betreft, gemiddeld 7 maal meer dan wat gemiddeld is in dit segment. De 1.6 JTDm diesel met 105 is veruit de meest verkochte Giulietta met 35% van alle verkopen. Bianco Ghiaccio is de meest populaire kleur en het pakket Pack Sport is erg gewild. De gemiddelde leeftijd van Giulietta-kopers ligt op 40 jaar en circa de helft van alle klanten gebruikt het als gezinswagen. Zo’n 20% van alle kopers is vrouw.

5 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta nu ook op de markt met 1.4 105 pk en als Bifuel

  • 24 januari 2012 om 17:12
    Permalink

    Bruikbare motor maar zal dezelfde bijtelling hebben? waardoor voor NL niet interessanter dan de 120pk.

    Beantwoorden
  • 24 januari 2012 om 19:42
    Permalink

    @San: Ik denk dat er ook nog mensen zijn die daadwerkelijk een auto kopen….en dan is dit wel interessant

    Beantwoorden
  • 24 januari 2012 om 19:51
    Permalink

    Jammer dat ie niet naar Nederland komt, we hebben hier een goede LPF infrastructuur.

    Weet dat velen log niet bij alfa vinden passen, heb zelf jaren en verschillende gas alfa gereden en dat is altijd bevallen,niet meer problemen dan andere merken.

    Een goede promotie vanuit de importeur zal best aantallen doen verkopen.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2012 om 09:59
    Permalink

    Ik begrijp hier werkelijk niks van. Ik heb in het verleden met veel plezier de 145 en de 156 op gas gereden. En juist in zo’n Bifuel versie is dit (ook zakelijk) behoorlijk interessant.

    met de huidige brandstof prijzen is LPG zeer aantrekkelijk. Je betaald ongeveer hetzelfde aan wegenbelasting ivm benzine en de literpijs is veel lager. Het verbruik is iets hoger ivm de vullingsgraad van LPG. Maar dan nog blijft het heel interessant.

    Ik ben wel benieuwd wat Alfa NL heeft bewogen deze versie niet hier te leveren….

    Beantwoorden
  • 25 januari 2012 om 21:27
    Permalink

    Zit er niets anders op om hem dan uit het buitenland te laten komen, geen centjes voor ALFA NL

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.