Alfa Romeo presenteert in Frankfurt de MiTo TwinAir

MiTo TwinAir

Daar is ie dan; de MiTo met tweecilinder TwinAir motor (Engine of the Year 2011). Goed voor 85 pk bij 5500 toeren/min en een koppel van 145 Nm tussen de 2000 3n 3500 toeren. De uitstoot zit op 98 g/km aan CO².  Door ons een tijdje geleden reeds aangekondigd en nu met tal van mooie nieuwe details aan binnen- en buitenzijde te zien op de IAA van Frankfurt. Alfa Romeo hoopt deze zeer goede auto, waar je bij ons geen belasting over zult hoeven te betalen, hiermee een flinke impuls te geven. De MiTo is tot nu toe een auto voor de liefhebber, maar zal dankzij de toevoeging van deze motor, mogelijk een groter publiek gaan aanspreken. Ook wij kunnen niet wachten om deze kleine krachtbron in de MiTo eens goed aan de tand te voelen.

Overigens is de MiTo ook technisch als geheel verfijnd. De bestaande Euro 5 motoren (1.4 MultiAir 135 pk, 170 pk, 1.6 JTDm 120 pk) allemaal een update gekregen, waardoor er qua verbruik en vermogen nog betere cijfers gehaald worden met dank aan de inzet van FPT. De wegligging van de MiTo is ook beter geworden dankzij het “Alfa Adaptive Suspension”, het adaptieve veersysteem dat we reeds kennen van de QV. Ook voor dit aantrakkelijke laatste model heeft Alfa Romeo iets nieuws in petto; de QV is nu uitgerust met het “Alfa Active Suspension” systeem. Het veersysteem past zich nu constant aan, aan de omstandigheden en is volledig geïntegreerd in het DNA systeem.

[nggallery id=664]

5 gedachten over “Alfa Romeo presenteert in Frankfurt de MiTo TwinAir

  • 30 augustus 2011 om 11:53
    Permalink

    Klopt dit wel, zou toch een 105pk Twin Air komen, 85pk in een Alfa?! En dan te bedenken dat ze ook nog een 1.4 70 pk leveren 😡

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 14:55
    Permalink

    Die 78 pk de deur uit of gewoon 95 geven net als de oude punto sporting. Met die 78PK zonder turbo is hij niet vooruit te branden eenmaal op 4000rpm moet je hem daar houden wil er wat gang in komen. Stop de 85 en 105pk twinair er in en het gaat vast veel soepeler dankzij het turbootje :). Maarja waar is die 105pk versie nu gebleven???

    Komt dat adeptieve onderstel nu op alle versies? Dat is me nu niet helemaal duidelijk of blijft het toch voorbehouden aan de QV?

    “De wegligging van de MiTo is ook beter geworden dankzij het “Alfa Adaptive Suspension”, het adaptieve veersysteem dat we reeds kennen van de QV. Ook voor dit aantrakkelijke laatste model heeft Alfa Romeo iets nieuws in petto; de QV is nu uitgerust met het “Alfa Active Suspension” systeem”

    Of is “Alfa Adaptive Suspension”, handmatig of kiezen door op D te zetten en “Alfa Active Suspension” systeem” altijd en alleen voor de QV om toch nog een verschil te maken?

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 18:35
    Permalink

    Als je het zo leest zou je zeggen Adaptive= je kunt kiezen welke instelling (tussen stug en soepel) en Active= het systeem past zichzelf continu aan op basis van verschillende parameters (gasstand, stuurwielhoek, snelheid etc) zoals in het verleden in extreme mate de formule 1 “active suspension” had.
    Maar goed… dat gok ik nu allemaal maar even he… maar het zou wel mooi zijn.

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2011 om 09:56
    Permalink

    Pfff, eindelijk adaptive suspension op alle modellen (zoals ik het lees), voor de lancering was ik heel erg aan het hopen dat ik dat op mijn 155pk bommetje kon krijgen, helaas niet. Gelukkig blijven ze bij alfa lekker aan de weg timmeren met de mito, die heeft in drie jaar al meer updates/verbeteringen gehad dan de 147 in zn hele leven.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.