Fiat 500L 7-zits heet inderdaad 500L+

Fiat 500L+

Inmiddels hebben we via een bron dat dicht bij het vuur zit in België, vernomen dat de extra lange versie van de 500L inderdaad 500+ zal heten. Dat bewijst het fragment dat je hierboven ziet, afkomstig uit een officieel document. Ons vermoeden in een scoopbericht van gisteren was dus juist. 500L+ is wat ons betreft een handige en meer prettige naamgeving dan bijvoorbeeld ‘500XL’, wat iets te veel doet denken aan verschillende maten confectiekleding.

De Fiat 500L+ start deze zomer al in Europa en zal ook leverbaar zijn in de Benelux. We bedanken intussen vanaf deze plek onze ‘anonieme bron’ voor de attentie. Onze redactie weet u inmiddels te melden dat de 500L Trekking al bij de importeur in Brussel is gesignaleerd! We kunnen niet wachten op deze meest aantrekkelijke versie van de 500L met Off road-look.

500L Trekking

3 gedachten over “Fiat 500L 7-zits heet inderdaad 500L+

  • 5 april 2013 om 11:44
    Permalink

    Mijn vader vind deze trekking uitvoering heel erg leuk alleen mijn ouders hebben een caravan zoals zoveel mensen in Nederland. En de normale uitvoering van deze auto mag maar 1200 kilo trekken. Dit is een probleem omdat auto’s steeds minder mogen trekken en de caravans steeds zwaarder worden. Mijn vader zou deze auto morgen kopen als hij bijvoorbeeld 1400 kilo mocht trekken caravan weegt 1300 kilo. Vindt deze uitvoering ook erg mooi.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 5 april 2013 om 13:15
    Permalink

    Zo redeneren veel mensen: Er wordt een veel zwaardere auto gekocht dan nodig, met een te zware motor, enkel en alleen om één keer per jaar de caravan mee te kunnen nemen.

    Ik zou eens de rekensom maken wat dat je kost:
    – Hogere aanschafkosten auto
    – Hogere wegenbelasting i.v.m. extra gewicht
    – Hoger brandstofverbruik

    De kans is reëel aanwezig dat de mogelijkheid de caravan mee te nemen je zo veel geld kost dat je genoeg bepaart om i.p.v. met de caravan naar de camping je je een vliegvakantie met lux hotel kunt veroorloven.

    Overigens hangt het trekvermogen af van de motor. Ik zou eens uitzoeken wat de verschillen zijn tussen Twinair, Fire Multiair turbo en Multjet diesel. Als de 1.75 TBi nog beschikbaar komt op deze auto is er hoop.

    Beantwoorden
  • 5 april 2013 om 21:10
    Permalink

    @squadra
    Tweedehands 159 klinkr beter die mogen tot 1500KG trekken geen probleem. Heb die van mijn schoon pa pa er achtergehad om terug naar huis te brengen behalve de brandstof consumptie heb ik er niks van gemerkt met 380nm (chippie)zelfs in 6 fluitend met 2 vingers in de neus. 😆 😆 Zelf ben ik niet zo van de sleur hutten. En dan helemaal laggen als ze naast je gaan staan bij het verkeerslicht staat er een hele rij links o daar hebben we opa met zijn sleur hut en vervolgens blijven ze die achterkant maar zien omdat hij toch veel lotter weg is dan iedereen had verwacht. 😈

    Maarja een 159 is niet zo handig qua indeling als de 500L met al zijn verschuif stoelen. Ook daar is wat op te vinden wat dachtje van een mooie Delta met 1.8TBI. Toch flex, power en nog mooi ook alleen beetje bagger stoelen 🙁 Dan toch maar een GT met 3.2V6 Heerlijke stoelen als zuignappen hoeden ze je op z’n plek.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.