Fiat-Chrysler straks vanuit Londen en beursgenoteerd in New York

FGA londen

Zoals het voor CNH-Industrial ging, zo zal het straks als het goed is ook gaan voor Fiat-Chrysler. Het lijkt er volgens de laatste geluiden vandaag op, dat de nieuwe organisatie behalve de beursgang op Wall Street, ook een nieuw financieel hart zal vestigen en wel in Londen. Dat gebeurde in 2013 ook al met de nieuwgevormde industriƫle voertuigen divisie. Officieel horen we het volgende week woensdag 29 januari pas, wanneer Sergio Marchionne met de raad van bestuur om de tafel zal gaan. Wat de handel op de beurs betreft, zal Fiat overigens gewoon ook actief blijven op die van Milaan, maar dan nu compleet met Chrysler.

6 gedachten over “Fiat-Chrysler straks vanuit Londen en beursgenoteerd in New York

  • 23 januari 2014 om 21:52
    Permalink

    Nou, de V.S. en zijn problemen… zodra je Amerikaanse aandelen koopt heb je geld verdiend in de V.S., kom je in een databank terecht en moet je opeens allerlei formulieren gaan tekenen. “Teken even hier, dan vallen wij u niet langer lastig met aanslagen, maar dan bent u vanaf heden wel gebonden aan twee bladzijden met bullshit”.

    Als ik mag kiezen tussen handelen op New York of Milaan, doe mij maar Milaan. Nul komma nul gezeik daar.

    Beantwoorden
  • 23 januari 2014 om 22:34
    Permalink

    @dmantione. Mogelijkheid bestaat dat er naast een primaire beursnotering NY, een tweede in Milaan komt, wellicht fiscale zetel + dagelijkse leiding in Londen ?, en statutaire vestiging in A,dam ?.

    Beantwoorden
  • 24 januari 2014 om 00:08
    Permalink

    @dmantione: ik beleg al 20 jaar in de VS maar herken me niet de databank, de formulieren en de bullshit die je noemt. Je Nederlandse effectenbank moet alleen eenmalig een kleine verklaring van je hebben, en die valt tussen de enorme berg Europese regelementen die je tegenwoordig moet tekenen alvorens te mogen beleggen echt niet op.
    De keuze om je aandelen in de VS danwel in Milaan aan te schaffen wordt in de regel vooral bepaald door de mate vn verhandelbaarheid (waar worden de meeste stukken verhandeld?) en het tijdstip waarop je zou willen handelen. Als Marchionne om 21 uur Nederlandse tijd van de VS met een winstwaarshuwing of juist een hele goede boodschap komt is het een beetje jammer dat je moet wachten tot de volgende ochtend 9 uur voordat je je aandelen kunt verkopen namelijk. Ik verwacht zelf dat het overgrote deel in de VS zal worden verhandeld omdat de beurs van Milaan gewoon een stuk kleiner is en voor veel institutionele beleggers niet interessant.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.