Home » FCA , Overige

Italiaanse Senaat geërgerd door afwezige houding Fiat

20 november 2013 10:29 7 reacties

palazzo madama

Ook op AutoEdizione schreven we sinds afgelopen zomer al een paar keer over een op handen zijnde gesprekken tussen Fiat en de Italiaanse overheid aangaande de lokale productie voor de komende paar jaar. Uiterlijk deze maand zouden die op veel concretere wijze moeten plaatsvinden, maar het is erg stil in Lingotto. Ook Cassino staat nog steeds niet op de agenda. Minister Zanonato van economische ontwikkeling is al enkele malen van de koude kermis thuisgekomen en inmiddels maakt de speciaal daarvoor aangestelde commissie in de Senaat zich ernstig zorgen.

De commissie die de landelijke productie monitort, zegt dat de leiding van Fiat zo nu en dan zelfs op onbehoorlijke wijze afgevaardigden de deur wijst. De vragen vanuit Palazzo Madama in Rome (foto) worden zo nu en dan afgedaan als vervelende bemoeizucht en er wordt voor het verstrekken van informatie enkel verwezen naar de media. Senator Massimo Mucchetti heeft hierdoor naar eigen zeggen steeds meer moeite om nog te geloven in de leidende capaciteiten van Sergio Marchionne en de goede intenties van zijn bedrijf op Italiaanse bodem.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

7 reacties »

  • peba schrijft:

    De foto is er één van Palazzo Madama in Turijn. De Italiaanse Senaat zit in een gebouw met dezelfde naam in Rome, maar dat ziet er wel heel anders uit.

  • squadra schrijft:

    Er beginnen nu toch wel heel langzaam wat vlekjes te komen op het mooie witte shirt van Sergio. Juist nu vind ik als FIAT dat je een hele duidelijke koers moet uitzetten. Ze lijken een beetje zoekende nu welke weg ze moeten nemen. Maar ik denk nu dat je door moet pakken FIAT moet duidelijkheid geven over zijn modellen. En als ik FIAT was zou ik langzaam maar eens komen met een nieuwe 500 en een 500 5DRS een FIAT 500 station ala Clubman en dan die prachtige FIAT 500 Zagato Coupe een nieuwe 500 cabrio. Een Fiat onder de Panda de Topolino tegenhanger Toyota IQ. Ik zou de 500X op de markt gaan brengen. Ik zou van de Panda een Abarth versie maken en van alle versies van de 500 hierboven beschreven. Ik zou de 500 living schrappen en alleen de 500L hebben maar deze wel wat stoerder maken.

    Ciao

    Squadra 😀

  • dmantione schrijft:

    Waarschijnlijk moet al het geld wat men heeft achter de hand gehouden worden om het restant van Chrysler te kopen. Het geld kan dus niet geïnvesteerd worden en daarvoor wordt een zware prijs betaald op de Europese markt. Marchionne gaat voor alles of niets, als het alles wordt, dan is er veel mogelijk maar gezien de beursgang van Chrysler spoedig onomkeerbaar wordt, is de kans steeds groter dat hij het “niets” krijgt.

  • bvanarum schrijft:

    Het verhaal zal twee kanten hebben. Elkann & Marchionne zullen op hun beurt ook met regelmaat tegen diverse muren oplopen. Gaan de binnenlandse hervormingen wel snel genoeg bijv. ???.
    Melfi kan nog enigszins uitkijken op wat leuks, productie 500X juni 2014 en de kleine Jeep daarna. Cassino vooralsnog een groot vraagteken. In 2014 deels kunstmatig in slaap houden met de Giulietta II, een paar Delta’s en een verdwaalde Bravo, en dan uiteindelijk poorten dicht, of wordt een deel van de fabriek een paar maanden gesloten voor nieuwe productielijnen. Wordt Cassino o.a. dan de fabriek van het Compact Wide platform ??? De nieuwe Lancia “Flavia” en twee nieuwe Fiat modellen, sedan en C-crossover ?? schreef de optimist.

  • peba schrijft:

    En ondertussen is het juiste Palazzo Madama verschenen 😉

  • Lancia4Ever schrijft:

    @peba 😉

  • alfaspeed schrijft:

    Ik geloof dat SM wel wat anders te doen heeft dan verantwoording af te leggen aan iedereen die hem op het matje roept.in een onstabiele tijd verder dan een maand of 3 4 voor uitkijken is al gewaagd. En dan weer op het matje geroepen worden dat je je niet aan de planning houdt.Hahaha het zal nooit goed zijn wat hij ook doet.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

FCA , Overige

Lees meer over

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Advertenties