Lancia presenteert zich in Genève met de titel ‘Italian Glamour’

Lancia Flavia Cabriolet

Lancia reist in maart naar Genève af met een grote hoeveelheid auto’s, die allemaal zeer rijk zijn uitgerust. Voortaan kun je namelijk elk model van Lancia bestellen met Pack Exclusive. Daarom kiest Lancia voor de titel ‘Italian Glamour’ als het om de stand gaat waar maar liefst zes verschillende modellen zullen staan en twee nieuwe marktintroducties. Over een mogelijke concept van een coupé rept Lancia nog met geen enkel woord. Lancia heeft onlangs een domeinnaam geregistreerd met de naam New Flavia Coupé.

De op de Chrysler 200 gebaseerde Flavia Cabriolet zal intussen dit voorjaar en deze zomer officieel geïntroduceerd worden op de markt en eigenlijk moet je toegeven dat in de juiste kleur en met de juiste details het toch een chique geheel is geworden, waarop het Lancia-logo niet misstaat. De enige cabriolet van Lancia zal enkel met 2.4 viercilinder verkrijgbaar zijn van 175 pk, gekoppeld aan een voor ons reeds bekende 6-traps automaat. Op de autosalon van Genève staan twee exemplaren. Naast de reeds bekende editie met ‘Bright White lak’, toont Lancia nu ook eentje in ‘Mineral Grey’ (foto), beide met een zeer rijke uitrusting, waarvan de naam nog niet bekend is (Gold, Platinum?).

Lancia Thema AWD

De Thema presenteert zich, zoals we reeds aankondigden, als ‘AWD’. De vierwielaangedreven versie van deze nieuwe limousine, zal  een breder publiek kunnen aanspreken en is te krijgen met 3.0 L V6 MulitJet II van 239 pk en 3.6 L V6 Pentastar met 286 pk. De automaat is voortaan een gladde 8-traps e-shift van ZF. De vierwielaandrijving is overigens nieuw en debuteert ook voor het eerst in de VS.

De Ypsilon zal er in een aantal rijke uitrustingen te bewonderen zijn, waarbij vooral de nieuwe tinten voor het interieur zullen opvallen. Geheel volgens Lancia-traditie, zijn deze uitgevoerd in een licht en een donkere tonaliteit.

Lancia Voyager alcantara

De Voyager -lees vandaag nog onze review- doet aan uitbreiding nu de vraag naar dit model stijgt. Naast de bestaande Gold, introduceert Lancia op deze MPV de uitrustingen Silver en Platinum. Dit brengt ook twee nieuwe kleuren met zich mee, te weten Cashmere Pearl en True Blue (Blu Lancia?). De Voyager zal nu ook meer Lancia worden dankzij de introductie van traditionele Alcantara bekleding zoals je deze ook kon vinden in de Phedra. De Voyager in Genève heeft een 2.8L 163 Euro 5 diesel van VM, zoals wij die inmiddels hebben gereden.

[nggallery id=768]

10 gedachten over “Lancia presenteert zich in Genève met de titel ‘Italian Glamour’

  • 20 februari 2012 om 16:34
    Permalink

    Dat ze Chryslers ombadgen (en nog hele slechte ook, de Sebring of-all-cars!) daar kan ik inmiddels (slecht) mee leven. Maar het verkwanselen van historische namen als Flavia voor deze non-modellen is ronduit schandelijk!

    Beantwoorden
  • 20 februari 2012 om 19:59
    Permalink

    @Alfa156

    Niet de Sebring maar de 200, en dat maakt op het gebied van goed of slecht veel verschil. Als de verbetering in kwaliteit van de flavia t.o.v. de 200 net zo groot is als de verbetering van de 200 t.o.v. de sebring, dan wordt de Flavia een hele goede auto. Niet de ultieme Lancia, maar als boodschapper van meer goed nieuws in de toekomst een aardig alternatief voor de verschillende “koelkasten” in de markt.

    Beantwoorden
  • 20 februari 2012 om 20:45
    Permalink

    Het stoort me nog het meest, dat ze het met een stalen gezicht dan ook nog Italian Glamour durven noemen..

    heb die sebring nog niet in het echt gezien, maar ik kan zelfs het plaatje niet bekijken zonder in een automatisme mijn hoofd te draaien of mijn ogen te sluiten..
    de 300 is nog wel ok.. heeft zijn eigen stijl.. maar over stijl kun je in het geval sebring niet echt spreken… dan nog liever een koelkast op de oprit…

    Beantwoorden
  • 21 februari 2012 om 10:43
    Permalink

    Aangezien Saab is weggevallen weer ruimte voor een nieuwekomer in dit segment?

    Beantwoorden
  • 21 februari 2012 om 16:40
    Permalink

    @Niccolo: De 200 is niets meer dan een gefacelifte Sebring. Mooie theorie met die verbetering maar in de basis is het dezelfde auto. En al helemaal geen Lancia, maar dat terzijde.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2012 om 21:27
    Permalink

    Echt jammer de reacties hier,

    Lancia word weer (gelukkig een grote speler) en daar kan deze cabrio zeker bij of je moet een Renault Megane CC willen of een Peugeot 308 CC of een Volkswagen EOS nee dankje dan liever deze Amerikaanse Lancia. Als deze modellen het goed doen dan krijgen ze zeker opvolging en dat worden dan auto’s die meer Lancia DNA krijgen!!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 21 februari 2012 om 22:36
    Permalink

    niets is wat het lijkt…
    zoveel voorbeelden van gedeelde chassis/en of platformen.
    de meeste mensen zouden hartgrondig vloeken ,als ze wisten hoe het zit.
    motoren idem…
    tja,het moet ook verkocht worden.
    de kenner weet het,de leek niet.
    veel leken in nederland/europa. 😕

    Beantwoorden
  • 22 februari 2012 om 10:05
    Permalink

    Waar Lancia zit met z’n gedachten heb ik geen idee van.. Of de Thema zal aanslaan of niet, dat wordt afwachten. Maar in Europa een middenklasse wagen op de markt brengen zonder dieselmotor?

    Beantwoorden
  • 22 februari 2012 om 14:45
    Permalink

    @dietje91

    Zonder dieselmotor? Wat bedoel je? De Thema is leverbaar met een prima VM diesel, de “200” zal hier als sedan niet komen.

    Beantwoorden
  • 22 februari 2012 om 14:55
    Permalink

    @San

    Ik sprak over de Flavia cabrio. 🙂
    We hebben zelf de Thema gekocht met de dieselmotor dus.. :p

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.