Zo wordt de nieuwe SUV van Maserati!

Maserati SUV

Deze zeer realistische reconstructies die Quattroruote publiceerde in de uitgave van augustus schijnen voor 99% op waarheid te berusten. Het zal niet lang meer duren voordat we kunnen constateren of dat ook het geval blijkt te zijn. Volgens Quattroruote zal dit model lijnrecht tegenover de (zeer lelijke) Porsche Cayenne komen te staan. Om een exemplaar uit Stuttgart in het wild tegen te komen hoef je trouwens niet lang rond te rijden. We zijn als het om populariteit gaat, benieuwd hoe het de eerste echte Italiaanse SUV met uitermate sterk embleem zal vergaan. Volgens Marchionne is er een enorm potentieel. Vandaar dat deze auto bovenaan het prioriteitenlijstje stond.

Maserati SUV 2011 Quattroruote

Het model zal in 2013 in productie gaan en vormt een strategisch zeer belangrijke zet op de Amerikaanse markt. Hoewel het platform van Amerikaanse origine is (Jeep Grand Cherokee) zal de motortechniek volledig Italiaans zijn. De auto zal namelijk een 3.0 V6 diesel van VM motori onder de kap krijgen met bijna 300 pk en een Modenese 4.2 V8 benzinemotor die momenteel al in de Quattroporte ligt. De 8-traps transmissie komt van het Duitse ZF. De ophanging krijgt een unieke sportieve opzet, uitgevoerd door technici uit Modena. De Maserati SUV heeft permanente vierwielaandrijving.

Maserati SUV 2011

Het design is tot stand gekomen onder leiding van Marco Tencone en onder supervisie van Lorenzo Ramaciotti. Volgens de informatie die Quattroruote is toegekomen zal de SUV onder andere gekenmerkt worden door een vloeiende taillelijn over de gehele zijkant. Toekomstige modellen zoals de nieuwe sedan uit het E-segment en de volgende generatie Quattroporte, zullen eveneens een zeer vloeiende vormgeving krijgen, zoals we die al min of meer zien bij de GranTurismo en GranCabrio.

Maser SUV

Bron: Quattroruote

18 gedachten over “Zo wordt de nieuwe SUV van Maserati!

  • 9 september 2011 om 08:48
    Permalink

    FOEI! Wat je ook van een cayenne mag vinden, deze opmerkingen passen niet bij een waardige gazetta en als je reclame wilt lijkt mij dit zeker niet de juiste toon!

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 09:02
    Permalink

    Beste Niccolo deze Gazzetta heeft altijd openlijk geventileerd wat mooi en niet mooi is en zal dit altijd blijven doen; De Cayenne is lelijker dan ooit! :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 9 september 2011 om 09:27
    Permalink

    Zeer mooie SUV! Ik denk dat dit wel kan scoren.
    Ik herken er wel een beetje de lijn van een BMW X6 in, maar dan met ietsje minder testosteron.
    Alleszins veel eleganter dan een lompe Cayenne.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 10:15
    Permalink

    Hij blijft het merk onwaardig. Een gecamoufleerde jeep met een dieselmotor. Moesten de Maseratibroers nog leven dan hadden ze eigenhandig Marchionne omgebracht voor zo’n prostitutie.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 10:44
    Permalink

    @Lusso

    Ik vind wel dat je met de tijd moet meegaan. Porsche heeft er echt een enorm succes mee en winstgevend. Ooit het “genoegen” gehad in een Cayenne te mogen rijden en wat kan je zo’n SUV hard door de bochten sleuren 😯 . Als de Maser ook van dit niveau is, +300pk ZF automaat 😛 zit maar voor de deur hier.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 11:00
    Permalink

    Ik denk dat deze SUV voor Maserati noodzakelijk is om winstgevend te blijven. Porsche kan ook succesvol zijn met een omgebouwde VW dus waarom Maserati niet met een verbouwde Jeep? Mits er genoeg Maserati-saus wordt gebruikt, natuurlijk. Overigens: de nieuwe Cayenne is geen lelijke auto. Ik hoop wel dat de Maserati-SUV iets fraaier wordt dan dit verouderd en niet bijster origineel ogende Photoshop knutselwerkje…

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 13:34
    Permalink

    Ziet er wel aardig uit voor een SUV als je dan toch z’n ding perse wilt. Als ik in dit segment wat moet kiezen (als ze een pistool op je kop zetten of zo kies er 1). Dan word het een Ford Kuga of dit. Maar geef mij maar een coupe of een sedan op D segment platform of een SW als de 159 anders wil ik geen station. Kleiner een hatch. Groter alleen sedan’s of coupe als de Grand Tourismo. Maar ik zie 10x liever deze drie tand dan die gare Pad of plof pad op wielen die ook door Hyundai gemaakt kan zijn. Maarja ik ben geen Fan van het Duitse sportwagen merk net zomin als dat al even saaie moeder merk alleen de Spaanse en Italiaanse tak daarvan kan ik waarderen qua uiterlijk.

    Wellicht dat ik bij draai als ik er in gereden zou hebben maar SUV’s vind ik suf een compromis die nooit goed kan zijn in alles maar van alles net niet. Je kunt een LR Defender niet mixen met een Super sport wagen.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 14:01
    Permalink

    @ AutoEdizione: Ik heb niet gezegd dat de Porsche Cayenne origineel is, alleen dat ‘ie ‘niet lelijk’ is. En ja, van een Maserati-SUV verwacht ik meer. (die volgens mij is genmaakt op basis van een -- gruwel -- BMW X6).

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 14:31
    Permalink

    @SAN,

    Dat weet ik maar ik schuif even alle SUV’s op 1 stapel. Gaat mij er om waar valt mee te leven o een E-Vouge vind ik ook nog wel grappig. Maarja dat zeg ik het is niet mijn ding. Geef mij maar GT’s en sedans van Italiaans ontwerp. Alfa GT tot 406 coupe 3200GT’s of Grand Tourismo’s. 156 of 159. Als het maar een strak wagen is met een even strakke koets die de techniek siert (de kers op de taart). Een 4c Zou ik niet kopen om zijn looks hooguit om zijn prestaties. Een 8C vind ik ook prachtig. Een Mito en Giulitta vind ik in het segment de betere keuzes maar de neuzen doen een beetje afbreuk aan het geheel. Niet vergelijkbaar met de Brera neus op de 159.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 14:52
    Permalink

    @ AR 159: we delen dezelfde mening…

    @San: als jezelf prostitueren tot iets inferieurs en merkonwaardig gelijk staat aan met de tijd meegaan, dan bedank ik daarvoor. Ik ben trouwens lid van de Maserati club België en deze SUV wordt er helemaal NIET postief onthaald. Integendeel. Sinds wanneer moet italië ook duitsland achterna lopen als het design en trends betreft? Wat een afgang…

    Kunnen ze hun geld niet beter investeren in hun merken die het meer nodig hebben?? Alfa Romeo bvb. Je zal momenteel maar alfadealer zijn als er niks nieuws komt de komende twee jaar. Een bende prutsers is het als het aankomt op productplanning.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 14:59
    Permalink

    Laat me niet misverstaan: ik begrijp het wel hoor. Men neme een bestaand model van een lagere prijsklasse en plakt er een nieuwe koets en een duur embleem op en vraagt er dan enorm veel geld voor. Kassa-kassa. Weinig investering en veel winst. En ze zullen altijd beweren dat er voldoende Maserati DNA in de auto zit. Absolute lulkoek natuurlijk, maar er zijn altijd voldoende idioten die er in zullen trappen.

    BeantwoordenReport user
  • 9 september 2011 om 18:27
    Permalink

    Wat betreft de Maserati SUV.dit is de beste zet sinds het merk nieuw leven is ingeblazen.
    Met de komst van de Cayenne stond ook iedereen op de achterste poten en nu is het het best verkopende model van Porsche.
    Wil men een merk in leven houden zal men aan de behoefte van de klant moet tegemoetkomen ander staat over een paar jaar RIP op de Maserati fabriek.
    En wat betreft het Jeep chassis dat komt wel goed, de Cayenne staat op een aangepast Touareg/Q7 chassis en dat zijn ook geen toonbeelden van elegantie,maar de Cayenne is wel de best sturende SUV die er te koop is.

    BeantwoordenReport user
  • 12 september 2011 om 12:25
    Permalink

    FGA weet het allemaal wel erg lang geheim te houden. Ik bedoel, alles wordt op dit moment in Frankfurt al naar binnen gereden, maar nog steeds geen officiele foto’s ………..
    Ben benieuwd.

    BeantwoordenReport user

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.