Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio al 7000 keer besteld

giulia order

De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio gaat volgende maand pas in productie, toch is hij al 7000 keer door een klant besteld sinds de eerste vertoning een paar maanden geleden. Vooral in Frankfurt kon Alfa Romeo het orderboekje mooi volschrijven. Ongeveer 12.000 serieus geïnteresseerden hebben zich al gemeld. Toch best een opmerkelijk succesje ‘avant la lettre’ zou je kunnen zeggen, aangezien deze auto niet de goedkoopste is (79.000 als basis, in Nederland vanaf 108.000 en 90.000 als Launch Edition in Italië). Blijkbaar trekken de cijfers die bij de Giulia Quadrifoglio horen behoorlijk aandacht… En wie wil niet eens een keer wat anders? En….wel, het is een Alfa.

8 gedachten over “Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio al 7000 keer besteld

  • 14 oktober 2015 om 10:01
    Permalink

    Niet verkeerd kunnen ze vast aan de gang. Voor dat geld heb je wel een serieuze wagen die je nergens anders koopt voor dat geld. Kun je onderweg met de fam naar Italië over de autobaan lekker mee tuffen met de ferrari’s, lambo’s, porches, en massers.

    Ik hoop dat ze de verkopen vast weten te houden en er meer QV komen ik neem aan dat het hier om eu aantallen gaat en dat de Amerikanen pas later gaan bestellen wanneer hij daar ergens op een beurs staat. Of zijn daar de orderboeken ook al geopend?

    Nu nog even snel met de wat vriendelijker geprijsde versies komen.

    Beantwoorden
  • 14 oktober 2015 om 10:36
    Permalink

    Dat is goed nieuws! Nu snel met info over de andere versies komen en aan de slag.

    Enigszins off topic:
    Jammer van die idiote CO2 heffing in Nederland. Ik verwacht dat het rond de 30 mille wordt bij de Giulia Quadrifoglio. Dat is idioot veel, zeker als je bedenkt dat 1 ton CO2, dat zijn 1 miljoen gram CO2, in de emissiehandel een euro of 8 is. Als deze Giulia zeg in totaal 300.000 km rijdt met een uitstoot van, laten we het ruim nemen, van echte 300 gram per kilometer, komen we op 90 ton CO2, dus op 720 euro aan emissierechten….. Dat staat in geen enkele verhouding tot de CO2 heffing op deze auto.

    Ik hoop dat er een versie komt met een pk of 300, die een redelijk verbruikt heeft.

    Beantwoorden
  • 14 oktober 2015 om 11:40
    Permalink

    NL-richtprijs is 108.000 euro. Ik snap niet waarom AE die 79.000 euro blijft communiceren.

    Beantwoorden
  • 14 oktober 2015 om 14:45
    Permalink

    @OFN
    Dat snap ik ook niet, had nog niet gereageerd maar doe nu ook een duit in het zakje.

    Beantwoorden
  • 14 oktober 2015 om 16:06
    Permalink

    @OneFiveNine

    Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat dit de prijs zonder belastingen is en die 7000 bestellingen waarschijnlijk niet allemaal in Nederland geplaatst zijn. 😉

    Beantwoorden
  • 14 oktober 2015 om 18:27
    Permalink

    De uitstoot is 198 gram. De BPM is dus 20.351 euro. 108.000 – 20.351 = 87.649 incl BTW dus 72.437 excl BTW.

    Ze communiceerden 2 prijzen voor duitsland (dus incl 19% duitse BTW) 72.000 voor de QV standaard en 90.000 als launch edition met pretpakket.

    Dat komt neer op 93000 zonder en 111.000 met pretcarbonpakket. dus de prijs van 108000 is best scherp en ik ga er ook maar uit van de launch edition

    Beantwoorden
  • 15 oktober 2015 om 11:57
    Permalink

    Ik lees net dat het Engelse ‘Car’ een van de eerste is die met de Q rijdt. In het komende novembernummer de eerste rij-ervaringen …………….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.